2020-08-14, 14:56
Bannlyst
Det är väl mycket en kulturell grej. I Iran till exempel har kärringarna ofta tofflor på sig, så det är ett snabbt och lättillgängligt vapen. Att det har med de smutsiga fötterna att göra ger bara det hela än mer effekt.
Citera
2020-08-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Här är ett exempel på en youtuber som skämtar om det: https://youtu.be/SKA0GWyCugI

Vad tycker ni? Är det en form av barnmisshandel?

Roliga skämt, vilken morsa, rosa tofflan i högsta hugg.
Barn i den där åldern kan gott få lite smiskt med morsans toffla om de bara drar där hemma och spelar massa tv spel istället för att göra ngt nyttigt.
Föräldrar som slår sina barn oavsett vad lagen säger: hellre morsans toffla än farsans bälte. Eller andra mycket värre tillhyggen.

Skall man anmäla barnmisshandel, ja, självklart. Skulle nog inte gå och anmäla morsan i den där videon, tycker faktiskt att hon verkar vara en varm och omhändertagande mor : )
Citera
2020-08-14, 14:59
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noIQKevin
där jag bor läggs alla ärenden ned på en gång. du blir istället granskad som anmälare för det måste ju vara så att det är något fel på en som kontaktar polisen som anmälare som stör dem nr de "jobbar" och är solklar rasism.

nej, jag har viktigare saker för mig att göra än att snacka med inavlade cucks, satanister, pedofiler, våldtäktsmän, korrupta idioter. vill jag ha kontakt med kriminella så går jag till gettot. genom att lägga ut det på internet kan folk sjäölva se vilka som parkerar sig på livslånga bidrag och hur väl man integrerar sig i samhället.
Precis vad jag misstänkte- att polisen inte gärna tar i dessa ärenden. Kan tänka mig att detsamma gäller de sociala myndigheterna, som nog helst avstår från hembesök.
Citera
2020-08-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Precis vad jag misstänkte- att polisen inte gärna tar i dessa ärenden. Kan tänka mig att detsamma gäller de sociala myndigheterna, som nog helst avstår från hembesök.

rniger du socialen om någon idiot kommer på att vända på karen efter att ha badat sin unge på balkongen ovanför så säger de att de inte kan göra något men när det blir skriftligt så skiter de ned sig för då kan man inte ljuga.

polisen ska man undvika för de är värre än kriminella. jag blir alltid så skitnödig när polisen, latinamerikaner, offentlig sektor och fransmän komme rpå tal.
Citera
2020-08-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Araber skämtar om det för att de vet att svenskar tycker inte det är lika roligt om mannen slår kvinnan, eller deras söner går i gäng och slår folk på stan , som också är en del av deras kultur (?) Därför lyfter de skämtsamt fram kvinnans våld istället för att få någon slags acceptans och sympati från svensken, att det då bara är något "kulturellt" en kulturskillnad enbart och inget brottsligt. Vilket är märkligt med tanke på att barnaga anses oacceptabelt i svensk kultur och är dessutom olagligt, så varför tycker folk det är så roligt för?

Vilket skitsnack. Det är ingen som tycker att barnaga är roligt, men just den här typen som visas i video och där motparten dvs barn är rätt så stora karlar så är morsans försök att skapa lite ordning och reda med hjälp av sina tofflor faktiskt rätt så roliga skämt.

Finns ingen konspiration här, kan inte du gå och tvättan din hjärna med lite tvål och vatten?
Citera
2020-08-14, 15:09
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är väl mycket en kulturell grej. I Iran till exempel har kärringarna ofta tofflor på sig, så det är ett snabbt och lättillgängligt vapen. Att det har med de smutsiga fötterna att göra ger bara det hela än mer effekt.
Brukar de inte allt som oftast bära billiga plasttofflor, med en sträng mellan stortån och pektån. Dessa är lätta och kan inte göra allt för mycket skada vid en direktträff. Skulle vara bakterierna då- om tofflorna är skitiga.
Citera
2020-08-14, 15:17
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
rniger du socialen om någon idiot kommer på att vända på karen efter att ha badat sin unge på balkongen ovanför så säger de att de inte kan göra något men när det blir skriftligt så skiter de ned sig för då kan man inte ljuga.

polisen ska man undvika för de är värre än kriminella. jag blir alltid så skitnödig när polisen, latinamerikaner, offentlig sektor och fransmän komme rpå tal.

Dagens.

Iaf, araber kastar toffel på ungar, här sprang barnet till snickerboa.

Det är kultur.
Citera
2020-08-14, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frederica
Vilket skitsnack. Det är ingen som tycker att barnaga är roligt, men just den här typen som visas i video och där motparten dvs barn är rätt så stora karlar så är morsans försök att skapa lite ordning och reda med hjälp av sina tofflor faktiskt rätt så roliga skämt.

Finns ingen konspiration här, kan inte du gå och tvättan din hjärna med lite tvål och vatten?

Så du tycker det är kul att kasta rosa tofflor på pojkar? Hur tror du dessa pojkar växer upp om de tror att det är en naturlig uppfostringsmetod egentligen? Det är ju hela mentaliteten bakom beteendet som är problemet. Att utöva kränkande våld mot sina egna barn är inte friskt nånstans, hoppas arabkärringarna åker dit och blir tillsagda på skarpen att man inte beter sig så mot barn!
Citera
2020-08-14, 15:29
Medlem
Drozds avatar
Skor gör lagom ont och är hållbara. Ett bra komplement i barnuppfostran när ungarna är utom räckhåll för en örfil.
Citera
2020-08-14, 15:31
Medlem
Citat:
där jag bor läggs alla ärenden ned på en gång. du blir istället granskad som anmälare för det måste ju vara så att det är något fel på en som kontaktar polisen som anmälare som stör dem nr de "jobbar" och är solklar rasism.

nej, jag har viktigare saker för mig att göra än att snacka med inavlade cucks, satanister, pedofiler, våldtäktsmän, korrupta idioter. vill jag ha kontakt med kriminella så går jag till gettot. genom att lägga ut det på internet kan folk sjäölva se vilka som parkerar sig på livslånga bidrag och hur väl man integrerar sig i samhället.

Och varför skall du anmäla med ditt namn? Det är både möjligt och helt tillåtet att anmäla anonymt.

Har själv gjort ett antal anmälningar, om jag ser tex aggressiva föräldrar i affären så följer jag familjen lite diskret till parkeringen och kollar bilens registernummer och tar reda på namnet på ägaren. Sedan är det bara att skicka skftlig anmälan till socialen. Eller ringa utan att uppge sitt namn.
Det finns någonting som heter socialjour, dit kan man ringa när som helst. Om den som svarar verkar vara en lat jävel som föröker prata bort det hela (så att hon eller han slipper skriva ner anmälan) med bullskit som; "om du inte har barnens namn, kan vi inte göra någonting" eller "du som anmälare måste uppge ditt namn" så skall man inte lyssna på några undanflykter. Jag brukar säga att jag ringer nästa vecka till den ansvarige chefen för att kolla att anmälan har registrerats.

Det enda viktiga är att försöka få fram förälderns namn eller adress där familjen bor och försöka beskriva barnens ålder och utseende, så föräldrar inte kan försöka ljuga att det handlar om någon annan familj.

Känns alltid mycket bättre efteråt när jag har gjort en anmälan, annars går man bara och mår dåligt när man ser hur illa en del barn far.
Senast redigerad av Frederica 2020-08-14 kl. 15:47.
Citera
2020-08-14, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Skor gör lagom ont och är hållbara. Ett bra komplement i barnuppfostran när ungarna är utom räckhåll för en örfil.

Barn är små och måste tas hand om. Man ska aldrig slå barn och gör man det så förtjänar man rejält med stryk själv anser jag
Citera
2020-08-14, 15:37
Bannlyst
Minns när någon kastade en sko på George Bush under någon presskonferens i Irak.

Tror att det är en form av fuck you i arabvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in