2020-08-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Från USA finns det statistik som visar att 2008 hade 10% av den manliga populationen 18-30 inte haft sex det senaste året. År 2018 låg siffran på 28%. Nu är det inte ett direkt svar på din fråga men jag tycker det är ett indirekt svar.

https://pbs.twimg.com/media/D205FUnU8AI6FyY.jpg

Är väl rätt bra svar på min fråga. Hemska utveckling om det är så. Många lider av det.
Citera
2020-08-14, 13:44
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Är väl rätt bra svar på min fråga. Hemska utveckling om det är så. Många lider av det.

Ja, vår kultur handlar mest om sex. Hedonistiskt begär = lidande.
Citera
2020-08-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Ja, vår kultur handlar mest om sex. Hedonistiskt begär = lidande.

Vad är ej lidande lika med då? Lidande?
Citera
2020-08-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven

Här är en ännu värre graf:
https://incels.wiki/w/File21MPkPW0AEiL0N.jpeg - obs länken fungerar, och jag gjorde ingen skrattande emoticon, utan den blev av sig självt, av en slump, så som flashbacks tolkning av : D är, som fanns med i länken.

Den visar, typ samma utveckling, men gäller för män under 30 år, som har haft 0 sexualpartners hittils i sitt liv.

Mätningen är från 1989 - 2018. Alltså före corona, mind you, så vi pratar inte om något "naturligt" dipp. Siffran för antalet oskulder, under 30, är då 27%, för 2018.

1989 var siffran 7%, alltså en ökning sedan dess med ca 20%-enheter. Men, i ärlighetens namn, så har siffran wobblat runt lite runt ca 12%-strecket i ca 4-5% upp och ner, men man kan ändå se ett klart och tydligt trendbrott uppåt.

Trendbrottet uppåt började bli tydligt ca 2013-2014, då den då började gå utanför tidligare upp och ner svägningar. Så vi pratar om en utveckling de senaste ca 6.6 - 7.6 åren,

Det skulle verkligen inte förvåna mig, om vi följer grafens "logik" och trendriktning, att vi nu mot slutet av 2020, befinner oss över ca 30%.

Detta betyder då, att i nuvarande stund, så är ca var 3:e snubbe i USA fortfarande oskuld, även om han hunnit fylla 30. OBS: Data för högre åldrar hittar jag inte, och vem vet hur illa det är där, eller kommer att bli?

Källan är Washington Post, och tyvärr har jag inga fina grafer för specifikt Sverige, men jag tycker den nog är talande för hur det förmodligen ser ut som helhet, idag, i det vita Väst. Särskilt mot bakgrund att annan statistik visar att olika incel forums har ca 40% användare ifrån just Europa.

Edit: OBS! Intressant nog så släpptes TINDER 12 September, 2012 (källa: google), precis innan vi började se denna uppgång i antalet oskulder bland unga! En slump? Flera faktorer som samverkar? Eller ÄR kanske appar som Tinder, på olika sätt, ensamt ansvariga för detta?

Något att fundera på!
Senast redigerad av KristusKorus 2020-08-14 kl. 15:12.
Citera
2020-08-14, 14:52
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Tips från coachen (TS). Köp en bra bil som ni kan använda för att plocka unga tjejer och köra dem hit och dit.
Denna sommar har jag och två vänner plockat upp ett tiotal okända tjejer på stan som velat åka med. Kan ju säga att jag själv är förvånad då jag trodde den tiden var förbi men det fungerar faktiskt fortfarande. Och självklart har vi inga Svenssonbilar utan det ska vara något gammalt. Själv skaffade jag en plymouth cabriolet från 68 tidigare denna sommar och redan samma kväll parkerade vi utanför krogen och bjöd med två väldigt eleganta tjejer som ville åka med. Ja det blev ligga den kvällen för två av oss. Nu är jag även i den målgrupp tråden berör.(under 25 år)

För att återgå till ämnen beror det främst på två saker:

Tjejer får ständigt uppvaktning, främst via sociala medier. Det finns inte längre tjejer som ligger "för att få bekräftelse" utan de kan vänta till någon perfekt dyker upp.

Det andra är sorgligt nog att Sverige har världens skevast könsfördelning bland unga. I Kina går det 110 pojkar på 100 flickor. I Sverige är siffran 123 på 100.
Det har blivit på det viset för att Sverige bedriver en oansvarig invandringspolitik där unga män bjuds hit i massor. Det en gång fina och jämlika Sverige är idag, och för alltid, förstört.
Citera
2020-08-14, 15:20
Medlem
Min teori är att pojkar/män har blivit feminiserade och inte "tar för sig". Samt att flickor/kvinnor skolats till att bli manshatare.

Polariseringen mellan män och kvinnor har ökat, främst pga att politiken har drivit det åt det hållet. Människor ses som könslösa.
Citera
2020-08-14, 15:31
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristusKorus
Här är en ännu värre graf:
https://incels.wiki/w/File21MPkPW0AEiL0N.jpeg - obs länken fungerar, och jag gjorde ingen skrattande emoticon, utan den blev av sig självt, av en slump, så som flashbacks tolkning av : D är, som fanns med i länken.

Den visar, typ samma utveckling, men gäller för män under 30 år, som har haft 0 sexualpartners hittils i sitt liv.

Mätningen är från 1989 - 2018. Alltså före corona, mind you, så vi pratar inte om något "naturligt" dipp. Siffran för antalet oskulder, under 30, är då 27%, för 2018.

1989 var siffran 7%, alltså en ökning sedan dess med ca 20%-enheter. Men, i ärlighetens namn, så har siffran wobblat runt lite runt ca 12%-strecket i ca 4-5% upp och ner, men man kan ändå se ett klart och tydligt trendbrott uppåt.

Trendbrottet uppåt började bli tydligt ca 2013-2014, då den då började gå utanför tidligare upp och ner svägningar. Så vi pratar om en utveckling de senaste ca 6.6 - 7.6 åren,

Det skulle verkligen inte förvåna mig, om vi följer grafens "logik" och trendriktning, att vi nu mot slutet av 2020, befinner oss över ca 30%.

Detta betyder då, att i nuvarande stund, så är ca var 3:e snubbe i USA fortfarande oskuld, även om han hunnit fylla 30. OBS: Data för högre åldrar hittar jag inte, och vem vet hur illa det är där, eller kommer att bli?

Källan är Washington Post, och tyvärr har jag inga fina grafer för specifikt Sverige, men jag tycker den nog är talande för hur det förmodligen ser ut som helhet, idag, i det vita Väst. Särskilt mot bakgrund att annan statistik visar att olika incel forums har ca 40% användare ifrån just Europa.

Edit: OBS! Intressant nog så släpptes TINDER 12 September, 2012 (källa: google), precis innan vi började se denna uppgång i antalet oskulder bland unga! En slump? Flera faktorer som samverkar? Eller ÄR kanske appar som Tinder, på olika sätt, ensamt ansvariga för detta?

Något att fundera på!

Men nu virrade du väl bort dig i statistiken? Siffrorna du presenterar visar att knappt 1/3 av män UNDER 30 är oskulder. Men det betyder ju inte att 1/3 av 29 åringarna är oskulder. Det kan ju vara 90% av 18 åringarna och 5% av 29 åringarna.

Och det betyder verkligen inte alls överhuvudtaget att en tredjedel av männen i USA är oskulder...
Citera
2020-08-14, 15:44
Medlem
Tror det är till stor del nätdejtingappar och sociala medier samt teknikutveckling med smartphones etc
Citera
2020-08-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Men nu virrade du väl bort dig i statistiken? Siffrorna du presenterar visar att knappt 1/3 av män UNDER 30 är oskulder. Men det betyder ju inte att 1/3 av 29 åringarna är oskulder. Det kan ju vara 90% av 18 åringarna och 5% av 29 åringarna.

Och det betyder verkligen inte alls överhuvudtaget att en tredjedel av männen i USA är oskulder...

Aaah Ja, där gjorde jag bort mig, och lärde mig något nytt. Tackar Bra att du påpekade detta!

När jag däremot skrev:
"ca var 3:e snubbe i USA fortfarande oskuld, även om han hunnit fylla 30."
Så menade jag att ca var 3:e snubbe 30 och under, är oskuld... detta... har jag väl ändå inte fel i? Eller?
Edit: du läste nog min underline utan att ha kollat in resten av meningen, va? Lätt hänt, borde kanske ha underline:at hela meningen.

Kanske var otydlig med min formulering. Jag borde nog ha skrivit; "så länge han är under 31", eller liknande.

Rätta mig gärna igen om du ser andra fel
Senast redigerad av KristusKorus 2020-08-14 kl. 16:22.
Citera
2020-08-14, 16:35
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Min teori är att pojkar/män har blivit feminiserade och inte "tar för sig". Samt att flickor/kvinnor skolats till att bli manshatare.

Polariseringen mellan män och kvinnor har ökat, främst pga att politiken har drivit det åt det hållet. Människor ses som könslösa.

Metoo har också bidragit till att avståndet ökat. Få män vill ta risken att bli anklagade för sexuella trakasserier.

Utöver det har kvinnors utbildningsnivå och löner ökat, så att männen har inte lika stor betydelse för kvinnorna längre.
Citera
2020-08-14, 16:39
I undersökningar om hur många heterosexuella sexpartners man haft svarar alltid könen väldigt olika.

Därför vet vi att det inte går att lita alls på självrapportering om sexuell erfarenhet.
Citera
2020-08-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristusKorus

Min egen erfarenhet är att om man bjuder in tjejer i sitt liv, så är det bara en TIDSFRÅGA innan en GOD PORTION av dem vill ligga med en

En tjej som fullständigt vrålar "NEEEJ" som man visat sexuellt intresse för, kan vända på klacken, och komma tillbaka x dagar senare, och vara fnittrig och askåt och som förbytt.

Jag vet inte om, eller varför, fler män är oskulder nu.
Men du har helt rätt i det där.
En tjej som säger att hon är helt ointresserad av sex. Umgås med henne, och förr eller senare, som en blixt från en klar himmel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in