Citat:
Ursprungligen postat av
Pomfritttillkorven
Är väl rätt bra svar på min fråga.

Hemska utveckling om det är så. Många lider av det.
Här är en ännu värre graf:
https://incels.wiki/w/File
21MPkPW0AEiL0N.jpeg - obs länken fungerar, och jag gjorde ingen skrattande emoticon, utan den blev av sig självt, av en slump, så som flashbacks tolkning av : D är, som fanns med i länken.
Den visar, typ samma utveckling, men gäller för män under 30 år, som har haft 0 sexualpartners hittils i sitt liv.
Mätningen är från 1989 - 2018. Alltså före corona, mind you, så vi pratar inte om något "naturligt" dipp. Siffran för
antalet oskulder, under 30, är då 27%, för 2018.
1989 var siffran 7%, alltså en ökning sedan dess med ca 20%-enheter. Men, i ärlighetens namn, så har siffran wobblat runt lite runt ca 12%-strecket i ca 4-5% upp och ner, men man kan ändå se ett klart och tydligt trendbrott uppåt.
Trendbrottet uppåt började bli tydligt ca 2013-2014, då den då började gå utanför tidligare upp och ner svägningar. Så vi pratar om en utveckling de senaste ca 6.6 - 7.6 åren,
Det skulle verkligen inte förvåna mig, om vi följer grafens "logik" och trendriktning, att vi nu mot slutet av 2020, befinner oss över ca 30%.
Detta betyder då, att i nuvarande stund, så är ca
var 3:e snubbe i USA fortfarande oskuld, även om han hunnit fylla 30. OBS: Data för högre åldrar hittar jag inte, och vem vet hur illa det är där, eller kommer att bli?
Källan är Washington Post, och tyvärr har jag inga fina grafer för specifikt Sverige, men jag tycker den nog är talande för hur det förmodligen ser ut som helhet, idag, i det vita Väst. Särskilt mot bakgrund att annan statistik visar att olika incel forums har ca 40% användare ifrån just Europa.
Edit: OBS! Intressant nog så släpptes TINDER 12 September, 2012 (källa: google), precis innan vi började se denna uppgång i antalet oskulder bland unga! En slump? Flera faktorer som samverkar? Eller ÄR kanske appar som Tinder, på olika sätt, ensamt ansvariga för detta?
Något att fundera på!