• 8
  • 9
2020-08-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja, det kan tyckas vara i hårdaste laget men så är det tyvärr ibland.

Varför rapporterade du inte direkt när du såg meddelandet? Annars får du väl vänta i ett halvår, en tröst nu när du inte kan komma in på din mail det är att du iaf slipper läsa otrevliga meddelanden, visst?

TS har ju kört med ursäkter som att man kanske inte alltid har tid att rapportera ett pm i samma veva som man läser det, eller så kanske man vill fundera lite på saken. Om det är så pass allvarliga mordhot att man vill polisanmäla det, så vill TS inte ta några skärmdumpar. Istället vill TS kunna logga in på Flashback när TS befinner sig på polisstationen, och visa upp PM med mordhot den vägen.

Att man inte har tid att rapportera PM är en löjlig ursäkt. Det borde inte ta mer än typ 30 sekunder?

Om man dessutom vet att man är på väg att bli avstängd, eller riskerar avstängning, så är det dumt att inte ta skärmdumpar på mordhoten. Om man vill polisanmäla. Lika dumt att fundera på om man ska rapportera det eller inte. Speciellt om man riskerar en längre tids avstängning. Man blir ju sällan avstängd helt oväntat, som en blixt från klar himmel. Om man riskerar en avstängning pga ohörsamhet så vet man ju det om man har dragit på sig X antal varningar. Vid 1:xx-regelbrott så får man ju ett PM om att moderatorerna röstar om man eventuellt ska få varning, avstängning eller bannlysning. Då kanske man ska passa på att agera när det gäller mordhot.

När TS sedan börjar babbla om att man vill ha tillgång till kärleks-pm etc under tiden som man är avstängd, så verkar det egentligen inte som om mordhot är den viktigaste frågan här. Utan om man ska ha tillgång till PM även när man är avstängd...
Citera
2020-08-28, 01:13
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Att man inte har tid att rapportera PM är en löjlig ursäkt. Det borde inte ta mer än typ 30 sekunder?

Man kan nog stryka nollan till och med, det tar någon sekund - så länge man inte tänkt skriva någon medföljande essä, men gäller det ett mordhot så lär ju det rapporterade meddelandet räcka utan någon tillhörande beskrivning.

admin5
Citera
2020-08-28, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Man kan nog stryka nollan till och med, det tar någon sekund - så länge man inte tänkt skriva någon medföljande essä, men gäller det ett mordhot så lär ju det rapporterade meddelandet räcka utan någon tillhörande beskrivning.

admin5

Saker kan hända som gör att man inte hinner svara, samt att man kanske behöver förklara varför det är ett mordhot.
Men det börjar bli uppenbart vad som är det stora problemet på Flashback - bristande fantasiförmåga!
Både hos personal och hos de flesta medlemmar.
Ägna mer tid åt att tänka, så kan ni öva upp fantasiförmågan!
Senast redigerad av Auoc 2020-08-28 kl. 01:57.
Citera
2020-08-28, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Nej, det blir inte problematiskt alls för polisen begär aldrig ut Ip eller något annat av hyresgästen på ett webbhotell. De går direkt till internetleverantören för de är under vissa omständigheter skyldiga att lämna ut IP under den tid de har dem sparade. Har för mig det är några månader numera.
Dock tror jag inte de kan få ut PM den vägen. Det är nog bara kontot som fått PM som kan det.

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja, det kan tyckas vara i hårdaste laget men så är det tyvärr ibland.

Varför rapporterade du inte direkt när du såg meddelandet? Annars får du väl vänta i ett halvår, en tröst nu när du inte kan komma in på din mail det är att du iaf slipper läsa otrevliga meddelanden, visst?

Om någon blir mordhotad och enda kopplingen till gärningsmannen är ett PM eller inlägg på Flashback, då kommer polisen göra razzia mot Flashbacks server om de anser att det är nödvändigt. Tänk tex om det är ett allvarligt mordhot mot statsministern, eller mot ett barn. Tänk mer och använd er fantasi!
Innan det är för sent, innan något allvarligt händer!

Och försök förstå att jag försöker hjälpa er.
Och jag vet vad pratar om eftersom jag har läst helt fruktansvärda saker på Flashback. Saker som har med kriminalitet att göra, och som Flashbacks personal antagligen har missat, bla eftersom de inte läser allt som skrivs på Flashback, tex sånt som skrivs i inlägg och sen snabbt redigeras bort av medlemmarna nattetid. Vi kan kalla det för "det dolda Flashback".
Och jag ska inte behöva bevisa det, utan det ska räcka att medlemmar kan utnyttja Flashbacks server för att begå brott. Vill Flashback det?
Om inte, ta bort redigeringsfunktionen!
Lagt kort ligger!

Det här inlägget har jag redigerat ett stort antal gånger. Vem vet vad jag skrev i inlägget i de olika redigeringarna?
Vem hann skärmdumpa allt?
Det kanske var något viktigt som stod i inlägget några sekunder, och som någon kanske hann läsa men inte kan bevisa att jag skrev.
En stor fördel med att skriva brottsliga saker i inlägg på Flashback, det är att allt man skriver i ett inlägg läggs i en fil på servern, som sen skrivs över när man redigerar den, vilket gör det omöjligt att återskapa det man skrev, till skillnad mot när man raderar mail, PM och sms. Viktigt är dock att man fyller ut hela det utsprungliga inlägget med text, vilket inte är svårt eftersom man alltid har något att skriva om på Flashback.

Jag tycker om att äta potatis.
Senast redigerad av Auoc 2020-08-28 kl. 03:26.
Citera
2020-08-28, 04:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auoc
Om någon blir mordhotad och enda kopplingen till gärningsmannen är ett PM eller inlägg på Flashback, då kommer polisen göra razzia mot Flashbacks server om de anser att det är nödvändigt. Tänk tex om det är ett allvarligt mordhot mot statsministern, eller mot ett barn. Tänk mer och använd er fantasi!
Innan det är för sent, innan något allvarligt händer!

Och försök förstå att jag försöker hjälpa er.
Och jag vet vad pratar om eftersom jag har läst helt fruktansvärda saker på Flashback. Saker som har med kriminalitet att göra, och som Flashbacks personal antagligen har missat, bla eftersom de inte läser allt som skrivs på Flashback, tex sånt som skrivs i inlägg och sen snabbt redigeras bort av medlemmarna nattetid. Vi kan kalla det för "det dolda Flashback".
Och jag ska inte behöva bevisa det, utan det ska räcka att medlemmar kan utnyttja Flashbacks server för att begå brott. Vill Flashback det?
Om inte, ta bort redigeringsfunktionen!
Lagt kort ligger!

Det här inlägget har jag redigerat ett stort antal gånger. Vem vet vad jag skrev i inlägget i de olika redigeringarna?
Vem hann skärmdumpa allt?
Det kanske var något viktigt som stod i inlägget några sekunder, och som någon kanske hann läsa men inte kan bevisa att jag skrev.
En stor fördel med att skriva brottsliga saker i inlägg på Flashback, det är att allt man skriver i ett inlägg läggs i en fil på servern, som sen skrivs över när man redigerar den, vilket gör det omöjligt att återskapa det man skrev, till skillnad mot när man raderar mail, PM och sms. Viktigt är dock att man fyller ut hela det utsprungliga inlägget med text, vilket inte är svårt eftersom man alltid har något att skriva om på Flashback.

Jag tycker om att äta potatis.

En sak till. Meningen i slutet av förra inlägget "jag tycker om att äta potatis", är ett exempel på text som man kan fylla ut ett redigerat inlägg med, för att få bort brottsliga saker som man har skrivit i inlägget (jag skrev dock inget brottsligt i det inlägget).
Men den meningen kan också vara ett hemligt meddelande till en annan brottsling, tex en knarkbeställning. Så även om Flashback tar bort redigeringsfunktionen, så är det viktigt att också all oväsentlig text förbjuds i inlägg.
Citera
2020-08-28, 07:05
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auoc
En sak till. Meningen i slutet av förra inlägget "jag tycker om att äta potatis", är ett exempel på text som man kan fylla ut ett redigerat inlägg med, för att få bort brottsliga saker som man har skrivit i inlägget (jag skrev dock inget brottsligt i det inlägget).
Men den meningen kan också vara ett hemligt meddelande till en annan brottsling, tex en knarkbeställning. Så även om Flashback tar bort redigeringsfunktionen, så är det viktigt att också all oväsentlig text förbjuds i inlägg.

Du känner inte att du börjar trassla in dig i väldigt krystade exempel som inte har någon kontakt med verkligheten? Dessa brottslingar som du beskriver torde väl enklast kommunicera med varandra som folk i allmänhet gör - genom telefon eller mail och inte genom kodade potatisinlägg på ett forum.

Fast jag kanske (återigen) är fantasilös som inte ser storheten i dina tankeexperiment...

admin5
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in