2020-08-13, 00:04
Medlem
hejsan!
mitt liv har gått och blivit bajs och jag kan inget göra för att göra något åt det, jag känner att jag inte kan ta mig upp på mina fötter.
jag saknar droger som fan då det var min utväg förut men blev ren.
men nu så har jag inte det ekonomiskt nog för att kunna droga mig till döds med hjälp av snabb överdos.
så min fråga är nu.
hur tar jag livet av mig snabbast?
har läst om odört som då paralyserar hela kroppen och får tillslut lungorna att lägga av men vet inte riktigt vart man får tag på sånna. bor centralt mitt stan typ.
så jag funderar på om jag ska köpa en billig vodka flaska och supa sönder mig och sedan göra en hängsnara och hänga mig själv i närmsta skog så morsan inte vaknar upp med att jag hänger i vardagsrummet. lite svårt också eftersom att jag är rätt så lång också.
har inte tillgång till en älgstudsare för att få skallen bortskjuten typ.
har skrivit hejdå och förlåt brev redo för att postat då jag inte vill skicka elektroniskt då det kan ta 1sekund så läser något det och ringer någon.
kan också nämna att jag inte har vänner
skriv inte att jag ska söka hjälp, har provat och blitt nekad ca 30ggr.
nämner också att jag inte har vänner.
mvh.
Senast redigerad av fjuppen021 2020-08-13 kl. 00:05. Anledning: felstav
2020-08-13, 00:07
Medlem
Misantrop1891s avatar
Är säkert att du undermedvetet vill leva vidare då du uppenbarligen skriver det här till någon (oss). Vad är det som är "bajs"?
Mvh
2020-08-13, 00:10
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjuppen021
hejsan!
mitt liv har gått och blivit bajs och jag kan inget göra för att göra något åt det, jag känner att jag inte kan ta mig upp på mina fötter.
jag saknar droger som fan då det var min utväg förut men blev ren.
men nu så har jag inte det ekonomiskt nog för att kunna droga mig till döds med hjälp av snabb överdos.
så min fråga är nu.
hur tar jag livet av mig snabbast?
har läst om odört som då paralyserar hela kroppen och får tillslut lungorna att lägga av men vet inte riktigt vart man får tag på sånna. bor centralt mitt stan typ.
så jag funderar på om jag ska köpa en billig vodka flaska och supa sönder mig och sedan göra en hängsnara och hänga mig själv i närmsta skog så morsan inte vaknar upp med att jag hänger i vardagsrummet. lite svårt också eftersom att jag är rätt så lång också.
har inte tillgång till en älgstudsare för att få skallen bortskjuten typ.
har skrivit hejdå och förlåt brev redo för att postat då jag inte vill skicka elektroniskt då det kan ta 1sekund så läser något det och ringer någon.
kan också nämna att jag inte har vänner
skriv inte att jag ska söka hjälp, har provat och blitt nekad ca 30ggr.
nämner också att jag inte har vänner.
mvh.
Snälla du gör det inte.
Din mor kommer må mycket dåligt.
Kämpa våga kämpa vi kommer alla att dö en dag.
Jag vet du har du tufft men snälla ge inte upp det kommer bli bättre men då måste du våga söka vägar dit.
Varför mår du som du mår om man får fråga skicka gärna pm.
2020-08-13, 00:11
Medlem
Vet inte vad som hänt, men troligtvis är inte ditt enda alternativ att ta livet av dig. Din morsa måste ju till exempel vara värd att leva för eftersom du skrivit ett förlåt brev till henne.
Vet hon ens om hur du mår?
Vården har svikit många, det hör man ju om, men många pratar inte med någon anhörig utan söker sig direkt till vård, och blir man nekad där så tror man att det inte går att lösa.

Att prata med någon, vem som helst, till och med mig här på ett anonymt forum kan räcka för att du ska få lite bättre tankar.
Supa ner sig och hänga sig är ingen bra idé, är du påverkad av något nu så vänta tills du nyktrat till och se hur tankarna går då.
Vända livet kan vara jävligt svårt, men det går.

Tänka på din morsa och hur hon kommer må om du gör det! SNÄLLA!
2020-08-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891
Är säkert att du undermedvetet vill leva vidare då du uppenbarligen skriver det här till någon (oss). Vad är det som är "bajs"?
Mvh

livet går inte som planerat, jag har sagt och gjort saker som sårat människor som jag älskar.
jag fick en psykos för några år sedan när jag drogade och har röster i mitt huvud och kan inte tänka själv. det bara kommer ut och ajg har ingen aning om vad jag säger eller gör för den delen. jag har ingen koncentration och har svårt at skriva och läsa och måste gå igenom allt innan jag lägger ut något. jag har fått skulder pga att jag haft fel människor i mitt liv på en summa som är för stor för mig. jag ska flytta så har en ångest och en djup depretion ang det också. jag har haft i mitt huvud att alla hatar mig. att jag är en äcklig människa. en svikare. även fast jag kanske inte är det. jag skakar pga ångest hela tiden och inget hjälper och får ingen hjälp av läkare oc hahr inte råd att läggas in. jag vill inte leva
2020-08-13, 00:14
Medlem
Köp ett par löparskor. Börja spela golf. Fiska fisk. Börja i korp innebandy till hösten. Kör längdskidor på vintern. Engagera dig i kyrkan
2020-08-13, 00:15
Medlem
Nån anledning finns det ju antagligen till att du började med droger från början som flykt, börja där, ställ dig frågan varför.
Nästa fråga blir ju om du inte har vänner på grund av att du tagit droger eller av någon annan orsak, men oavsett så kan man skaffa vänner. Du har redan flera här som uppenbarligen bryr sig, och du är tyvärr inte ensam i dina tankar.
Men vänner kan man skaffa, även om det är svårt.

Snälla gör det inte!
2020-08-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziiita
Vet inte vad som hänt, men troligtvis är inte ditt enda alternativ att ta livet av dig. Din morsa måste ju till exempel vara värd att leva för eftersom du skrivit ett förlåt brev till henne.
Vet hon ens om hur du mår?
Vården har svikit många, det hör man ju om, men många pratar inte med någon anhörig utan söker sig direkt till vård, och blir man nekad där så tror man att det inte går att lösa.

Att prata med någon, vem som helst, till och med mig här på ett anonymt forum kan räcka för att du ska få lite bättre tankar.
Supa ner sig och hänga sig är ingen bra idé, är du påverkad av något nu så vänta tills du nyktrat till och se hur tankarna går då.
Vända livet kan vara jävligt svårt, men det går.

Tänka på din morsa och hur hon kommer må om du gör det! SNÄLLA!

min mamma vill sparka ut mig och både min föräldrar tänker illa om mig för att jag inte har energi eller hopp om att ta tag i mitt liv. jag svettas och gråter just nu. jag har provat prata anonymt med flera, har fått bra svar och dåliga men har fått ca 70% att jag ska ta livet av mig.
min mamma är en person som gett mig skulder. hoppas hon inte läser detta.
hon vet hur jag mår men hon ber mig bara belasta mitt liv mer.
2020-08-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziiita
Nån anledning finns det ju antagligen till att du började med droger från början som flykt, börja där, ställ dig frågan varför.
Nästa fråga blir ju om du inte har vänner på grund av att du tagit droger eller av någon annan orsak, men oavsett så kan man skaffa vänner. Du har redan flera här som uppenbarligen bryr sig, och du är tyvärr inte ensam i dina tankar.
Men vänner kan man skaffa, även om det är svårt.

Snälla gör det inte!

har svårt för att skaffa vänner. är en ensam varg typ-
jag började med droger för att mina syskon, mina föräldrar smutskastade mig för att jag skaffade töjningar och umgicks med fel människor och att jag blev slagen och mobbad varje dag i ca 8år. ingen gjorde något bara kollade på.
2020-08-13, 00:18
Medlem
xposures avatar
Du har redan nått botten, du kan inte komma lägre.
Vad har du gett livet för chanser?
Är din mamma verkligen värd att få sitt liv förstört för att du inte försöker??
Snälla tänk efter!
Råder dig att ringa Självmordslinjen.
Du ringer anonymt!
Ring 90101
2020-08-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjuppen021
livet går inte som planerat, jag har sagt och gjort saker som sårat människor som jag älskar.
jag fick en psykos för några år sedan när jag drogade och har röster i mitt huvud och kan inte tänka själv. det bara kommer ut och ajg har ingen aning om vad jag säger eller gör för den delen. jag har ingen koncentration och har svårt at skriva och läsa och måste gå igenom allt innan jag lägger ut något. jag har fått skulder pga att jag haft fel människor i mitt liv på en summa som är för stor för mig. jag ska flytta så har en ångest och en djup depretion ang det också. jag har haft i mitt huvud att alla hatar mig. att jag är en äcklig människa. en svikare. även fast jag kanske inte är det. jag skakar pga ångest hela tiden och inget hjälper och får ingen hjälp av läkare oc hahr inte råd att läggas in. jag vill inte leva

Tyvärr väldigt vanligt hos människor med dålig självkänsla, men den som hatar dig mest är du själv, och det gör troligtvis att du stöter bort andra för att "dom inte ska komma på att du är en äcklig människa" (obs! hobbydiagnos)
Jag tror, även om du sårat människor, att dom är mer benägna att förlåta än du tror. Men du får kanske jobba för det.
2020-08-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Du har redan nått botten, du kan inte komma lägre.
Vad har du gett livet för chanser?
Är din mamma verkligen värd att få sitt liv förstört för att du inte försöker??
Snälla tänk efter!
Råder dig att ringa Självmordslinjen.
Du ringer anonymt!
Ring 90101
'

jag är på botten ja. men bad inte om tips för hjälplinje. jag vill avsluta allt.
min mamma bryr sig kanske men hon har mina syskon att leva för istället. jag är bara en skam för släkten.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in