Citat:
Ursprungligen postat av
fjuppen021
livet går inte som planerat, jag har sagt och gjort saker som sårat människor som jag älskar.
jag fick en psykos för några år sedan när jag drogade och har röster i mitt huvud och kan inte tänka själv. det bara kommer ut och ajg har ingen aning om vad jag säger eller gör för den delen. jag har ingen koncentration och har svårt at skriva och läsa och måste gå igenom allt innan jag lägger ut något. jag har fått skulder pga att jag haft fel människor i mitt liv på en summa som är för stor för mig. jag ska flytta så har en ångest och en djup depretion ang det också. jag har haft i mitt huvud att alla hatar mig. att jag är en äcklig människa. en svikare. även fast jag kanske inte är det. jag skakar pga ångest hela tiden och inget hjälper och får ingen hjälp av läkare oc hahr inte råd att läggas in. jag vill inte leva
Tyvärr väldigt vanligt hos människor med dålig självkänsla, men den som hatar dig mest är du själv, och det gör troligtvis att du stöter bort andra för att "dom inte ska komma på att du är en äcklig människa" (obs! hobbydiagnos)
Jag tror, även om du sårat människor, att dom är mer benägna att förlåta än du tror. Men du får kanske jobba för det.