Citat:
Ursprungligen postat av
69Dragonlord.8008
När löftet handlar om vilka man inte ska samarbeta med så behövs det ingen majoritet.
Att man sen ändrar åsikter och slänger ut vallöftena igenom fönstret så fort valdagen har passerat är inget annat än skendemokrati och bedrägeri.
Men som svar på ts så tror jag personligen att den svenska varianten av demokrati kommer att hålla väldigt länge, senaste valet så var 87 procent med och röstade fram det vi har nu så ett folkligt stöd finns ju uppenbarligen.
Fast valsystemet är utformat så att man ska rösta på det som är socialt accepterat. Sjuklöverpartierna röstar ner alla motioner som ämnar att ändra valsystemet så att det blir som i våra grannländer och troligtvis i övriga EU är det hemligt vilka röstsedlar du tar också.
I Sverige så är det enda andra inte får se när du stoppar sedeln du tog i kuvertet. Detta påverkar mångas val, de vågar inte ta blanka sedlar heller för de vet att omgivningen kan misstänka att de har något att dölja då som inte är socialt accepterat så istället avstår de. Känner personligen folk som gjort så, jag var rädd förr själv när jag röstade och det blev jobbigt som fan. De hjärntvättade som röstar på sjuklövern försöker alltid förminska problemet genom att säga att man tar bara en av varje sedel, de gör det bara för att skydda ett odemokratiskt system eftersom de inte är för demokrati. Många kommer inte ta en SD-sedel inför andra för det är så stigmatiserat bland de hjärntvättade att om du gör det även om du tar flera så betyder det att man tänkt rösta på dem eftersom normen är att man ska sky SD mer eller mindre.
Jag blev själv sparkad från mitt jobb veckan efter valet av min chef som var sosse för att jag skämtade om att rösta på fel parti. Vad hjärntvättade personer bemött detta med är att de inte tror på det för ingen kan bli sparkad för det i Sverige, då går man till facket. Det blir ju svårt att bevisa förövrigt och även facket är ju korrumperat. De svarar bara så för att de stödjer att man gör sig av med oliktänkande.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ragor_H701KU12
Valmyndigheten införde en kosmetisk förändring i valsystemet efter kritik från EU inför senaste EU-valet, som inte gör någon skillnad, det ska bara verka som att det är lite bättre av att de sätter upp skärmar och då är riksdagspartier i en låda till vänster och icke-riksdagspartier till höger. Om höger låda är tom utöver att det enda som ligger där är AFS-sedlar då är det demokratiskt eller? Det blir i princip att vänster låda är tillåtna och höger är inte tillåtna. Det blir ändå svårt att hålla det dolt vad man tar så många lär ändå känna sig pressade. Sjuklövern vill undvika så långt det går att det blir hemligt istället för kosmetiska förändringar eftersom de vet att det är ett hot mot deras makt.
När jag frågade valförättaren varför inte alla ligger i samma låda så märktes det ju att hon var vänster för hon litar på valmyndighetens rekommendationer. Som att något är bra bara för det, hon hade inga egna tankar om det för att hon själv inte vill att det ska vara hemligt vad man röstar för då kommer inte utfallet bli det hon vill därför man svarar så.
Jag skulle påstå att inget pekar mot att det inte kommer bli mer demokratiskt, det kommer bli ännu värre och det värsta är att allmänheten även om de är emot detta lägger sig platt för de fortsätter bry sig vad andra tycker om dem och undviker motgångar så långt det bara går. När det blir en renodlad diktatur är kanske svårt att säga dock, förhoppningsvis blir det inte så och vi alla måste kämpa för att det inte ska bli det.
Utöver det att 87% röstade för sjuklövern, det är även det att vi blir hjärntvättade i Sverige av media, skola och övriga institutioner. SVTs ledning är tillsatt av regeringen. Kolla på vilka de tillsätter, Jan Helin som programdirektör t.ex. det är inte så av en slump. Media formar den allmäna opinionen, aka. hjärntvättar. Allmänheten kommer ha de åsikter de blivit formade till att ha genom all propaganda. Det är också därför folk röstar som de gör till största del. Det är därför demokrati inte fungerar för majoriteten är inte ens engagerade och de här hjärntvättade att tro på lögner. Media jobbar för makten.