• 3
  • 4
2020-08-16, 22:29
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Läs här och läs där. . . .är det det enda du kan komma med ?
Har du inga egna ögon att se med ?
Är du totalt hjärntvättad redan ?
Tror man att livet i övriga länder i världen är en dans på rosor, men inte just i Sverige, så är man definitivt hjärntvättad. Det kan vara bra att lyfta blicken bortom ankdammen och skåda ut över världen för att få ett sundare perspektiv. Att det finns faktiska missförhållande även här i Sverige har jag aldrig förnekat, men det är dock inte samma sak som att det skulle bli en total diktatur i landet inom en snart framtid.

Försök att skriva något kritiskt på nätet (om det ens är möjligt) om en del andra länder, när du själv är där, så kan du räkna med att det snart knackar på dörren.
Senast redigerad av UpAndGo2 2020-08-16 kl. 22:35.
Citera
2020-08-18, 16:33
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
När löftet handlar om vilka man inte ska samarbeta med så behövs det ingen majoritet.

Att man sen ändrar åsikter och slänger ut vallöftena igenom fönstret så fort valdagen har passerat är inget annat än skendemokrati och bedrägeri.

Men som svar på ts så tror jag personligen att den svenska varianten av demokrati kommer att hålla väldigt länge, senaste valet så var 87 procent med och röstade fram det vi har nu så ett folkligt stöd finns ju uppenbarligen.
Fast valsystemet är utformat så att man ska rösta på det som är socialt accepterat. Sjuklöverpartierna röstar ner alla motioner som ämnar att ändra valsystemet så att det blir som i våra grannländer och troligtvis i övriga EU är det hemligt vilka röstsedlar du tar också.

I Sverige så är det enda andra inte får se när du stoppar sedeln du tog i kuvertet. Detta påverkar mångas val, de vågar inte ta blanka sedlar heller för de vet att omgivningen kan misstänka att de har något att dölja då som inte är socialt accepterat så istället avstår de. Känner personligen folk som gjort så, jag var rädd förr själv när jag röstade och det blev jobbigt som fan. De hjärntvättade som röstar på sjuklövern försöker alltid förminska problemet genom att säga att man tar bara en av varje sedel, de gör det bara för att skydda ett odemokratiskt system eftersom de inte är för demokrati. Många kommer inte ta en SD-sedel inför andra för det är så stigmatiserat bland de hjärntvättade att om du gör det även om du tar flera så betyder det att man tänkt rösta på dem eftersom normen är att man ska sky SD mer eller mindre.

Jag blev själv sparkad från mitt jobb veckan efter valet av min chef som var sosse för att jag skämtade om att rösta på fel parti. Vad hjärntvättade personer bemött detta med är att de inte tror på det för ingen kan bli sparkad för det i Sverige, då går man till facket. Det blir ju svårt att bevisa förövrigt och även facket är ju korrumperat. De svarar bara så för att de stödjer att man gör sig av med oliktänkande.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ragor_H701KU12

Valmyndigheten införde en kosmetisk förändring i valsystemet efter kritik från EU inför senaste EU-valet, som inte gör någon skillnad, det ska bara verka som att det är lite bättre av att de sätter upp skärmar och då är riksdagspartier i en låda till vänster och icke-riksdagspartier till höger. Om höger låda är tom utöver att det enda som ligger där är AFS-sedlar då är det demokratiskt eller? Det blir i princip att vänster låda är tillåtna och höger är inte tillåtna. Det blir ändå svårt att hålla det dolt vad man tar så många lär ändå känna sig pressade. Sjuklövern vill undvika så långt det går att det blir hemligt istället för kosmetiska förändringar eftersom de vet att det är ett hot mot deras makt.

När jag frågade valförättaren varför inte alla ligger i samma låda så märktes det ju att hon var vänster för hon litar på valmyndighetens rekommendationer. Som att något är bra bara för det, hon hade inga egna tankar om det för att hon själv inte vill att det ska vara hemligt vad man röstar för då kommer inte utfallet bli det hon vill därför man svarar så.

Jag skulle påstå att inget pekar mot att det inte kommer bli mer demokratiskt, det kommer bli ännu värre och det värsta är att allmänheten även om de är emot detta lägger sig platt för de fortsätter bry sig vad andra tycker om dem och undviker motgångar så långt det bara går. När det blir en renodlad diktatur är kanske svårt att säga dock, förhoppningsvis blir det inte så och vi alla måste kämpa för att det inte ska bli det.

Utöver det att 87% röstade för sjuklövern, det är även det att vi blir hjärntvättade i Sverige av media, skola och övriga institutioner. SVTs ledning är tillsatt av regeringen. Kolla på vilka de tillsätter, Jan Helin som programdirektör t.ex. det är inte så av en slump. Media formar den allmäna opinionen, aka. hjärntvättar. Allmänheten kommer ha de åsikter de blivit formade till att ha genom all propaganda. Det är också därför folk röstar som de gör till största del. Det är därför demokrati inte fungerar för majoriteten är inte ens engagerade och de här hjärntvättade att tro på lögner. Media jobbar för makten.
Senast redigerad av Autismpower 2020-08-18 kl. 16:56.
Citera
2020-11-26, 21:12
Medlem
Pungsvings avatar
Mer intressant är att fråga varför svenskarna låter det ske i slow motion med sossarna.
Citera
2020-11-27, 13:05
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
När staten avväpnar folket är det inte långt kvar. Ett bra exempel är Venezuela. Det tog 7 år från avväpningen tills förtrycket började.

S, Mp och V är de partier i Sverige som är emot privat vapenägande, eller i varje fall sådana vapen som skulle kunna användas som försvar mot en förtyckande stat. De stoppades nyligen av oppositionen från att göra det olagligt att ha stora magasin till halvautomatiska gevär t.ex. Hade det gått igenom hade det dödat sportskyttet i det här landet, för att inte tala om hur mycket försvarsförmågan hos folket hade minskat.
Likheterna är slående mellan Sverige och Vänsterdiktaturen Venezuela.
Citat:
In other words, the Maduro regime stripped Venezuelans of their right to self-defense and then transferred the confiscated firearms to its loyal thugs.

When the public is disarmed, ordinary criminals have greater impunity to rob and murder the innocent. So do criminal governments.
https://thehill.com/opinion/campaign...-homicide-rate

Den Svenska lagstiftningen om vapenbrott tillämpas selektivt då det ger mildare straff för en gängkriminell att inneha ett icke registrerat vapen än för en arbetande och ostraffad medborgare.
Senast redigerad av RobbanUC 2020-11-27 kl. 13:10.
Citera
2020-11-27, 21:21
Medlem
GusFrings avatar
Jag välkomnar diktatur om rätt män får makten och formar landet på rätt sätt. Demokrati har aldrig fungerat i Sverige.
Citera
2020-12-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Fast valsystemet är utformat så att man ska rösta på det som är socialt accepterat. Sjuklöverpartierna röstar ner alla motioner som ämnar att ändra valsystemet så att det blir som i våra grannländer och troligtvis i övriga EU är det hemligt vilka röstsedlar du tar också.

I Sverige så är det enda andra inte får se när du stoppar sedeln du tog i kuvertet. Detta påverkar mångas val, de vågar inte ta blanka sedlar heller för de vet att omgivningen kan misstänka att de har något att dölja då som inte är socialt accepterat så istället avstår de. Känner personligen folk som gjort så, jag var rädd förr själv när jag röstade och det blev jobbigt som fan. De hjärntvättade som röstar på sjuklövern försöker alltid förminska problemet genom att säga att man tar bara en av varje sedel, de gör det bara för att skydda ett odemokratiskt system eftersom de inte är för demokrati. Många kommer inte ta en SD-sedel inför andra för det är så stigmatiserat bland de hjärntvättade att om du gör det även om du tar flera så betyder det att man tänkt rösta på dem eftersom normen är att man ska sky SD mer eller mindre.

Jag blev själv sparkad från mitt jobb veckan efter valet av min chef som var sosse för att jag skämtade om att rösta på fel parti. Vad hjärntvättade personer bemött detta med är att de inte tror på det för ingen kan bli sparkad för det i Sverige, då går man till facket. Det blir ju svårt att bevisa förövrigt och även facket är ju korrumperat. De svarar bara så för att de stödjer att man gör sig av med oliktänkande.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ragor_H701KU12

Valmyndigheten införde en kosmetisk förändring i valsystemet efter kritik från EU inför senaste EU-valet, som inte gör någon skillnad, det ska bara verka som att det är lite bättre av att de sätter upp skärmar och då är riksdagspartier i en låda till vänster och icke-riksdagspartier till höger. Om höger låda är tom utöver att det enda som ligger där är AFS-sedlar då är det demokratiskt eller? Det blir i princip att vänster låda är tillåtna och höger är inte tillåtna. Det blir ändå svårt att hålla det dolt vad man tar så många lär ändå känna sig pressade. Sjuklövern vill undvika så långt det går att det blir hemligt istället för kosmetiska förändringar eftersom de vet att det är ett hot mot deras makt.

När jag frågade valförättaren varför inte alla ligger i samma låda så märktes det ju att hon var vänster för hon litar på valmyndighetens rekommendationer. Som att något är bra bara för det, hon hade inga egna tankar om det för att hon själv inte vill att det ska vara hemligt vad man röstar för då kommer inte utfallet bli det hon vill därför man svarar så.

Jag skulle påstå att inget pekar mot att det inte kommer bli mer demokratiskt, det kommer bli ännu värre och det värsta är att allmänheten även om de är emot detta lägger sig platt för de fortsätter bry sig vad andra tycker om dem och undviker motgångar så långt det bara går. När det blir en renodlad diktatur är kanske svårt att säga dock, förhoppningsvis blir det inte så och vi alla måste kämpa för att det inte ska bli det.

Utöver det att 87% röstade för sjuklövern, det är även det att vi blir hjärntvättade i Sverige av media, skola och övriga institutioner. SVTs ledning är tillsatt av regeringen. Kolla på vilka de tillsätter, Jan Helin som programdirektör t.ex. det är inte så av en slump. Media formar den allmäna opinionen, aka. hjärntvättar. Allmänheten kommer ha de åsikter de blivit formade till att ha genom all propaganda. Det är också därför folk röstar som de gör till största del. Det är därför demokrati inte fungerar för majoriteten är inte ens engagerade och de här hjärntvättade att tro på lögner. Media jobbar för makten.

Det här är vad folk i detta land inte fattar och varför demokratin i Sverige i princip är på låtsas.
Men vill även tilläga att vänstern far runt och doxxar och hänger ut folk i syfte att förhindra dom att rösta på vad dom vill. Ta deras jobb ifrån dom och indirekt kasta ut dom på gatan.
Garanterar dig att får nån mupp från vänstern reda på att du röstar SD eller AfS så kommer det strömma in klagomål till arbetsgivaren. Sparkar då inte arbetsgivaren dig så kommer dom till företaget och förstör och vandaliserar, till slut så blir man tvungen att ge sparken då. Polisen gör så klart ingenting åt det för dom är alla korrupta och jobbar för en korrupt stat.
Citera
2020-12-16, 07:23
Medlem
Sverige är likt andra demokratier inte en diktatur. När det gäller själva utförandet av uppdraget så är den dock, likt en diktatur, baserad på våld eller hot om våld, även om våldet till viss del är begränsat jämfört med t.ex nordkorea eller saudiarabien.

Indrivning av skatter, finansiering av tveksamma myndigheter och efterföljandet av lagar är baserat på hot om våld.
Citera
2025-05-09, 17:16
Medlem
serializedobject64s avatar
Väldigt nära från en Finländares synvinkel. Hatar staten från varenda synvinkel men Sverige börjar verkligen gå över gränsen. Ex lyssna på folk som inte ens är kriminella?! Kan tänka mig hur mycket privata konversationer stats maffians analytiker sitter och läser. 1712.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in