2020-08-12, 22:35
Medlem
DixieDs avatar
Varför väljer vissa män att prata med kvinnor som exakt ser ut/liknar till viss del sin exfru förutom kanske att ögonfärg skiljer/hårfärg skiljer. Dragen är likadana i ansiktet.

Det enda som skiljer sig är att dessa har barn och hans exfru har inte det.

Vi kvinnor väljer utseenden så långt bort ifrå exmannen som det bara går.

Varför gör ni så?

Har män svårare för skilsmässa/separation?

Vad tror ni
Citera
2020-08-12, 22:43
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Varför väljer vissa män att prata med kvinnor som exakt ser ut/liknar till viss del sin exfru förutom kanske att ögonfärg skiljer/hårfärg skiljer. Dragen är likadana i ansiktet.

Varför gör ni så?

Vad tror ni

Jag tycker inte detta stämmer alls. Alla mina flickvänner(har aldrig gift mig) har sett rätt olika varandra ut, både i längd, ansikte, hårfärg, ögonfärg osv. Det enda som har varit lika är egentligen hudfärg

Ingen har haft barn heller.
Citera
2020-08-12, 22:45
Medlem
Det här med reflexiva pronomen är tydligen knepigt.

Du får ändra till "Varför väljer män att prata med kvinnor som liknar deras exfru(ar)" om det inte skall bli väldigt förvirrat...
Citera
2020-08-12, 22:49
Bannlyst
Varför en man som gillar blondiner även efter skillmässa fortsätter gilla blondiner, är det frågan?
Citera
2020-08-12, 22:50
Medlem
Worjens avatar
Finns ju killar som dras till kvinnor som liknar deras ex för att de inte riktigt är över sina ex och ser lite av henne i dem.
Citera
2020-08-12, 22:50
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Varför en man som gillar blondiner även efter skillmässa fortsätter gilla blondiner, är det frågan?

Nja i princip kanske ögonfärg/hårfärg skiljer sig men dragen i ansiktet och kroppen är i princip samma sak. Det är som att man gjort en beställning på exfrun men med annorlunda färger
Citera
2020-08-12, 22:51
Bannlyst
Citat:
Nja i princip kanske ögonfärg/hårfärg skiljer sig men dragen i ansiktet och kroppen är i princip samma sak. Det är som att man gjort en beställning på exfrun men med annorlunda färger

Dom gillar väl en viss typ.
Citera
2020-08-12, 22:52
Medlem
Va?! Really?
Skulle kvinnor välja annorlunda, tror inte det!

Jag gillar långa män med skägg och snygga armar, har som vuxen bara varit ihop med män som ser ut så. Trots att jag är den som gjort slut i mina relationer så har jag fallit för samma typ av utseende.

Jag skulle nog vilja påstå att de flesta har en ”typ” som man dras till.

Att attraheras av sitt ex personlighetstyp är kanske bara möjligt för den som blivit lämnad.

Jag skulle aldrig vilja bli tillsammans med någon som personlighetsmässigt stämmer med mitt ex....aldrig!
Citera
2020-08-12, 22:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Va?! Really?
Skulle kvinnor välja annorlunda, tror inte det!

Jag gillar långa män med skägg och snygga armar, har som vuxen bara varit ihop med män som ser ut så. Trots att jag är den som gjort slut i mina relationer så har jag fallit för samma typ av utseende.

Jag skulle nog vilja påstå att de flesta har en ”typ” som man dras till.

Att attraheras av sitt ex personlighetstyp är kanske bara möjligt för den som blivit lämnad.

Jag skulle aldrig vilja bli tillsammans med någon som personlighetsmässigt stämmer med mitt ex....aldrig!

Inte jag..
Har sån extrem bred smak att jag kan hitta en blond olikt alla mörkhåriga jag har gillat och alla har olika utseenden. Allt ifrån mulliga till den smala 😁
Citera
2020-08-13, 01:28
Medlem
Misantrop1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag tycker inte detta stämmer alls. Alla mina flickvänner(har aldrig gift mig) har sett rätt olika varandra ut, både i längd, ansikte, hårfärg, ögonfärg osv. Det enda som har varit lika är egentligen hudfärg

Ingen har haft barn heller.
Samma här.
Citera
2020-08-13, 01:48
Medlem
Citat:

Varför gör ni så?

Vad tror ni

Känner inte igen det här alls, faktiskt...
I och för sig har de jag haft ett förhållande med varit brunetter, men i allt övrigt har de varit fullständigt olika. Längd, kurvor, personlighet, allt har varit olika.
(Nja... Den allra första var ju faktiskt blond när jag tänker efter... Men faktum kvarstår, jag verkar gilla brunetter )

Jag har aldrig varit gift, kan jag tillägga, om nu det har någon betydelse.
Senast redigerad av bmbamse 2020-08-13 kl. 01:58.
Citera
2020-08-13, 06:14
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:

Varför gör ni så?

Vad tror ni
Snygga generaliseringar, not.
Det handlar väl om att männen vet vad dem vill ha, medans kvinnor gillar att hora runt. För att generalisera enligt dina mått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in