2021-05-08, 18:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja klart det är manus man hör ibland att dom är regisserade och får kommandon. Felix kommer ju inte få ett enda rätt, antingen är han bara korkad eller så är det hans roll i programmet.
Tyvärr var det för många ledtrådar första programmet som sabbade allt. Man har sedan börjat försöka rätta till misstaget genom att lura tittarna till att tro att det är andra deltagare bakom maskerna.
Som sagt så kan Pernilla alla deltagare redan men hon kommer bli tvungen att ändra sig.
Man får nog göra om det här programmet i framtiden med färre ledtrådar.

Alla i juryn vet vilka som döljer sig bakom eller i varje fall vet de när programmet spelas in vad de ska säga och vilka de ska gissa på.
Citera
2021-05-08, 18:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Johanna Nordström är en relativt nybliven kändis, men hon kommer förmodligen bara synas mer och mer i mediala sammanhang under en lång tid framöver, bara att vänja sig. Driver en av Sveriges absolut största poddar. Även med i senaste säsongen av Bäst i Test, och var väl den här säsongens roligaste deltagare. De flesta mellan 13-25 år vet vem hon är.

Brukar själv klumpa ihop henne med Markus Berggren och Sofia Dalèn. Alla tre har jobbat sig uppåt i branschen genom att vara naturligt roliga. (Givetvis är deras humor inte för alla).

Jag visste vem hon var innan jag visste vad hon heter.
Citera
2021-05-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De är satta att följa manus samt spela ut inom ramen för det. Intressant att du säger att det engelska namnet är King of Mask Singer. Det betyder att fåntrattarna hittat på ett alldeles egenhändigt skapat engelskt namn för den svenska publiken. Det skulle var ungefär som om den kommande filmen med James Bond (No Time to Die) lanserades som No dead time i Sverige.

Din gamla mor, är hon över 85?
Nej svärmor är inte 85 utan snart 70 år och tycker det är lättare när det är på svenska än engelska. Alla lärde sig inte engelska i skolan och är vana vid ursprungsform. I resten av världen heter det typ Masked singer USA, Masked singer UK.
Citera
2021-05-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliendea
Nej svärmor är inte 85 utan snart 70 år och tycker det är lättare när det är på svenska än engelska. Alla lärde sig inte engelska i skolan och är vana vid ursprungsform. I resten av världen heter det typ Masked singer USA, Masked singer UK.
Ja engelska namnet för det koreanska namnet. Alla kan inte koreanska.
Citera
2021-05-08, 19:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliendea
Nej svärmor är inte 85 utan snart 70 år och tycker det är lättare när det är på svenska än engelska. Alla lärde sig inte engelska i skolan och är vana vid ursprungsform.

Jo för tusan, den som är född på 50-talet hade engelska som ämne i skolan. Sedan är det ju klart att inte alla klarade skolan. Jag misstänkte att hans gamla mor inte var så gammal.

Citat:
I resten av världen heter det typ Masked singer USA, Masked singer UK.

Jaha, jag trodde att du menade att King of Mask Singer var den brittiska titeln.
Citera
2021-05-08, 19:45
Medlem
Ska bli kul att se minen på idioterna som tror att Draken är Anja Pärson samt att Godisautomaten är Adam Pålsson när väl dessa avslöjas och att det är Johanna och Daniel.

Kan tänka mig att redaktionen på Masked Singer Sverige har panik nu när facit ligger ute på Flashback och gör allt för att förvilla tittarna med falska ledtrådar.

Jag lade ut "facit" på Masked Singer Sverige instagramsida också
Citera
2021-05-08, 19:50
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag tror och hoppas på Godisautomaten, Sjöbjörnen och Enhörningen i final. De tre klart bästa artisterna. Falsksångarna har kraxat färdigt...

Fast det här är inte en sångtävling
Vem som sjunger bäst är väl rätt ointressant. I andra länder är det kändisar av olika slag typ advokater fotbollsspelare modeller friidrottsstjärnor och skådespelare
Då sållar man ju bort rätt många om alla som ska vara med måste sjunga bra.
Senast redigerad av Krickedixan 2021-05-08 kl. 19:52.
Citera
2021-05-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ska bli kul att se minen på idioterna som tror att Draken är Anja Pärson samt att Godisautomaten är Adam Pålsson när väl dessa avslöjas och att det är Johanna och Daniel.

Kan tänka mig att redaktionen på Masked Singer Sverige har panik nu när facit ligger ute på Flashback och gör allt för att förvilla tittarna med falska ledtrådar.

Förvilla tittarna för att facit ligger ute?

Programmet är ju redan inspelat!
Citera
2021-05-08, 22:03
Medlem
Citat:
Jo för tusan, den som är född på 50-talet hade engelska som ämne i skolan. Sedan är det ju klart att inte alla klarade skolan. Jag misstänkte att hans gamla mor inte var så gammal.

Jaha, jag trodde att du menade att King of Mask Singer var den brittiska titeln.

Det märks att du inte känner till programmet innan det kom till Sverige.

Uppskattar inte personliga påhopp. Bara för att man föredrar svenska framför engelska så betyder det inte att man inte klarat skolan.
Citera
2021-05-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77

Lönt att lägga ut facit på Instagram när programmet är förinspelat. Tror inte redaktionen bryr sig om att kolla igenom nästan 200 sidor på Flashback.
Citera
2021-05-08, 22:28
Medlem
Citat:

Då får jag väl förtydliga för dig som inte klarar läsa innantill:

Från Wikipedia:

Masked Singer Sverige är den första säsongen i Sverige och baseras på den sydkoreanska förlagan som heter King of Mask Singer på engelska och Miseuteori Eumaksyo Bongmyeon-gawang på koreanska.
Citera
2021-05-08, 22:33
Medlem
Konfucius2s avatar
Hela programmet är e. Bluff!

Juryn har fått pröjs för att spela olika roller. Fattar inte hur en del nissar tror något annat

Pernilla W har fått rollen som den smartaste personen i juryn, vilket i sig är löjeväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in