2020-08-12, 23:57
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
AI? El vad syftar du på
Du får läsa igen, lillgrabben. Läs sakta.
Citera
2020-08-13, 03:47
Medlem
Jag tror rädslan är betydligt överdriven, jag tror nämligen att tredje, fjärde generationens invandrare kommer att vara mer svenska kulturellt sett, så efterhand kommer de släppa religionen. Varför? Det är mycket enklare att leva i ett modernt samhälle utan religion, så av bekvämlighetsskäl kommer fler och fler invandrare släppa det där tramset med allah. De kommer integreras mer och mer helt enkelt, in i svensk kultur, genom svensk skola och genom det svenska arbetslivet. Dessutom tror jag att Sveriges framtida regering redan inom 7-10 år kommer att stoppa all invandring. EU kommer unisont att sätta stopp på grund av att en övervägande majoritet inom EU vill ha ett stopp och då kommer den svenska regeringen inofficiellt vara ganska glad även om de inte erkänner det offentligt och då börjar infödda svenskar att öka i jämförelse igen. Varför? Jo för den starka rasen överlever alltid. Det är bara att se historiskt. Survival of the fittest.
Citera
2020-08-13, 03:53
Medlem
Custom_mades avatar
"För att inandring ska lyckas så måste orginalbefolkningen få ut något av den."

Slappt citerat och glömmer vem som sagt det.

Men, där är svaret. En fråga.

Vad får vi ut av invandringen?

Enligt mig ingenting, mindre än ingenting.

Så från mitt perspektiv kommer det aldrig att fungera. Om invandringen fortsätter på samma sätt om 10 år så har andra variabler ändrats.
Citera
2020-08-13, 05:54
Medlem
Svenskar är ivf bra på att skriva på forum vet inte om det är en egenskap som kan hjälpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror du verkligen folk kommer låta de gå så långt? Jag vet att vi svenskar är så långt ifrån patrioter som finns men någonstans långt där inne borde ju stridsviljan för sitt fosterland finnas.
Citera
2020-08-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det behövs inga "studier" utan en graf från SCB och en linjal. Lägg till att andelen barn med utländsk härkomst i tex Malmö är ca 60% redan. I riket 30-40%.
1980 var det kanske 1%. Eftersom invandringen är extremt hög och muslimerna får många barn krävs ingen större IQ för att se vart det barkar.
Det borde tom ett hjärntvättat pkhjon klara av.

Varför skriver då TS i rubriken att det finns en studie?
Citera
2020-08-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Jag tror rädslan är betydligt överdriven, jag tror nämligen att tredje, fjärde generationens invandrare kommer att vara mer svenska kulturellt sett, så efterhand kommer de släppa religionen. Varför? Det är mycket enklare att leva i ett modernt samhälle utan religion, så av bekvämlighetsskäl kommer fler och fler invandrare släppa det där tramset med allah. De kommer integreras mer och mer helt enkelt, in i svensk kultur, genom svensk skola och genom det svenska arbetslivet. Dessutom tror jag att Sveriges framtida regering redan inom 7-10 år kommer att stoppa all invandring. EU kommer unisont att sätta stopp på grund av att en övervägande majoritet inom EU vill ha ett stopp och då kommer den svenska regeringen inofficiellt vara ganska glad även om de inte erkänner det offentligt och då börjar infödda svenskar att öka i jämförelse igen. Varför? Jo för den starka rasen överlever alltid. Det är bara att se historiskt. Survival of the fittest.
Problemet med det resonemanget är att den svenska skolan är alltmindre "svensk" redan nu. Att deltagandet i det "svenska" arbetslivet är lågt. Det är inte som med arbetskraftsinvandringen på 60-talet, att det satt en eller två invandrare i någon skolklass här och där. Då fanns det inte satellit TV, internet eller diasporer med egen ekonomi, man var tvungen att lära sig svenska för att inte bli totalisolerad.

Den "svenska" ger inte intryck av att vara speciellt "stark" eller ha stor överlevnadsinstinkt i ett evolutionär perspektiv. Att vara "smart" och trevlig räknas inte.
Volymer har betydelse, svenska kvinnor föder 1,7 barn, invandrare 2,8. Det är en stor skillnad.
Citera
2020-08-13, 09:56
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Det kan väl inte bara vara jag som är intresserad av att faktiskt läsa STUDIEN SOM TS SKRIVER I RUBRIKEN FINNS, eller är alla Svärjevänner så jävla pantade att ni inte ens kan ta in en vetenskaplig studie?

Tre gånger har jag nu frågat efter den. Finns den ens? Är det en studie, på riktigt en studie, ska den finnas att ta del av i det offentliga.

Studien:
https://www.researchgate.net/publication/323890725_Population_projections_for_Sweden_Norway _Denmark_and_Finland_2015-2065 (Klicka på "Download full-text PDF".)

Artikel av studiens författare, docent emeritus Kyösti Tarvainen:
https://detgodasamhallet.com/2020/03/06/gastskribent-kyosti-tarvainen-del-1-om-den-katastrofala-demografiska-utvecklingen-i-de-nordiska-land erna-vad-maste-goras-for-att-stoppa-befolkningsutbytet/
Citera
2020-08-13, 10:08
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Problemet med det resonemanget är att den svenska skolan är alltmindre "svensk" redan nu. Att deltagandet i det "svenska" arbetslivet är lågt. Det är inte som med arbetskraftsinvandringen på 60-talet, att det satt en eller två invandrare i någon skolklass här och där. Då fanns det inte satellit TV, internet eller diasporer med egen ekonomi, man var tvungen att lära sig svenska för att inte bli totalisolerad.

Den "svenska" ger inte intryck av att vara speciellt "stark" eller ha stor överlevnadsinstinkt i ett evolutionär perspektiv. Att vara "smart" och trevlig räknas inte.
Volymer har betydelse, svenska kvinnor föder 1,7 barn, invandrare 2,8. Det är en stor skillnad.

Det fanns flera värden i den svenska modellen som fungerade fördelaktigt och de grundade sig i konsensus och diskussion som konfliktlösning. Redan en liten kritisk andel våldsbejakande oliktänkande nya medborgare raserar modellen.

De svenskar som kommer att finnas kvar kommer att härstamma från många olika nya kluster av emigrerade svenskar men kanske inte från Sverige.

Att ta tillbaka Sverige skulle innebära eliminering av 2-3 miljoner oönskade mot deras vilja. Politiskt kommer det aldrig att hända och några återvandringsavtal med hemländer kommer inte till stånd. Detta skulle behöva bli väldigt våldsamt.

Är svenskarna beredda att ta denna fighten?

Måste svenskarna vara i majoritet?

Starka och kompetenta svenskar kommer under lång tid framöver att vara välkomna att verka i många länder. Såvida de inte sitter fast i Sverige i lånefällan vill säga.
Citera
2020-08-13, 10:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det här är ett väldigt lustigt sätt att resonera.

Varför då?
Svara istället på min fråga!

Citat:
Jag finner det oerhört intressant och belysande att det finns personer som är beredda att svälja allt som påstås så länge det stämmer överens med den egna politiska uppfattningen.

Du är medveten om att du talar om dig själv nu?
Citat:

Frågan ni bör ställa er är - varför går ni med på att manipuleras på det viset? Tror ni att ni tillhör den nya eliten som tar makten om de lyckas med sin propaganda?

Vilket svammel. Vad har du för motbevis? Vilken statistik tittar du på?
Citera
2020-08-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED

Svenskar är inget starkt folk utan ett jävligt värderlöst. Sluta dröm bland molnen. om 10 år är dom i majoritet i absoluta antal och då tror du när dom redan vunnit ska sluta aggressivt expandera sina kulturer och börja integreras i svenskarnas mesiga fegnormer haha
Citera
2020-08-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Du får läsa igen, lillgrabben. Läs sakta.

Öka dosen på din medicin och skriv så man förstår istället.
Citera
2020-08-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är inte strikt uppdelade grupper. Är ett barn till en svensk och en invandrare en svensk eller invandrare?

Kan du leva i Sverige i 100 år utan att bli svensk?

Kan 1 miljon araber bo i Sverige i 100 år utan att Sverige blir ett arabland?
Senast redigerad av Cowboyhatten 2020-08-13 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in