2020-08-09, 11:55
Medlem
Jag har tidigare använt google keep i min Android-telefon med en delad lista för inköp av matvaror. Jag har nu skaffat en Google Home och en Google Nest som verkar ha en egen inköpslista. Jag har testat följande https://9to5google.com/2019/12/12/go...shopping-list/ men under "Notes & Lists" står bara "shopping list" som jag kan använda men kan inte välja in google keep, eller någon annan lista.

Hur gör ni/vad använder ni? Ska jag byta till den andra shoppinglistan och hur kommer jag åt den i min Android då när jag handlar? Eller hur får jag till Keep i min Google home?
Citera
2020-08-09, 12:21
Medlem
Bongomans avatar
I appen Google Home kan du komma åt inköpslistan. Använd den istället. Enda jag stör mig på är att jag inte kan radera poster från Nest.
Citera
2021-07-19, 08:06
Medlem
Denna fråga skulle jag vilja lyfta igen.

Inköpslistan som finns i Google Home är tämligen onödigt krånglig att nå, finns det ingen som app som kan synka listan som du ber google assistenten att redigera till en bättre app, t.ex. Google keep?

Någon som har ett förslag på app eller vet hur man ska göra för att synka?
Citera
2025-01-29, 20:30
Medlem
Solstol28s avatar
Använder Inköpslistan rätt flitigt men tidvis är den rätt pucko. Säger man "Hej Google lägg till bananer på inköpslistan" Svarar det tidvis "Jag hittar ingen lista som heter inköpslistan, vill du att jag skapar en?"
Trots att det uppenbart finns en lista som heter Inköpslistan, vet inte riktigt vad man ska göra åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in