2021-03-20, 11:24
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Grym lottning!

Bayern vs PSG känns som att det blir same story från förra året. PSG är alldeles för mycket Neymar + Mbappe, men ska inte glömma att dom två kan skapa magi och vinna matcher på egen hand.

City vs Dortmund känns som att den kan gå hur som helst även fast City är favoriter. Deras liga insats detta året är överskattad då Liverpool är borta från striden pga skador, samt att de åkt ut mot riktiga pisslag tidigare år såsom Lyon + Tottenham när deras lag varit mycket bättre.

Porto vs Chelsea känns som the blues all the way.. Porto slog ut ett dåligt Juventus som inte alls känns bra längre, medans Chelsea körde över Atletico. allt kan dock hända.

Pool vs Real känns som att den blir väldigt jämn. Två starka och erfarna lag fyllda med skador på viktiga spelare. Liverpool körde över Redbull och borde gjort många fler mål med alla missade frilägen, Real körde över Gladbach. Värt att nämna är att Jota är tillbaka för Pool, de ledde ligan innan hans skada.
Vinner Pool denna så blir det nog Istanbul också.

Så om inte Liverpool hade haft skador hade inte City gått utan förluster sedan november in i mars? Överskattat lolol
Citera
2021-03-20, 12:18
Avslutad
Tror fan vi går hela vägen i år.

Liver tror jag ryker, de har ingen själ som klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Som väntat blev den rumänske domaren avstängd. Detta trots att han enligt samma idioter inte använt sig av rasistiska tillmälen.

"Inappropriately"- Hur många spelare beter sig inte så gentemot domare i matcher. Gapar och skriker svordomar mot domarna? Men då är det ok. För att inte tala om Webo. Han måste ju betet sig ganska olämpligt för att ha blivit avvisad från bänken från första början som startade hela skiten. Men det är väl för mycket begärt att kräva någon slags logik från Uefa och deras bedömningar.

En skandal, och en skandal att man inte fattar att det är en skandal. Men väntat. Man erkänner att han förvisso egentligen inte gjort nåt, men viker sig i samma ögonblick och menar att han ändå betett sig illa. Fördjävligt, egentligen, men man orkar liksom inte bry sig längre.

Och den där Webo-pajasen borde förstås stängas av. Egentligen hade även M-Bappe förtjänat nån matcha avstängning för att ha snackat en massa skit. Borde vara konsekvenser för att slänga fula ankalgelser kring sig.
Citera
2021-03-21, 10:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Real Madrid alltså. Inte önskemotståndaren, men det finns väl inga sådana kvar. Helst hade jag som LFC mött Porto, därefter Dortmund. Efter dem Real, faktiskt. Chelsea och City känns starkare än oss just nu med skadeläget (är vi i form brukar City passa vårt spelsätt ganska bra), Bayern och PSG inte heller optimala motståndare.

Även fast det är 2.5 veckor till match ska det bara spelas en Liverpoolmatch före dess, Arsenal borta. Bara hoppas på ett skadefritt och lugnt landslagsfönster utan några corona-utbrott och att Liverpool kan hitta lite momentum till dess. Ska inte sticka under stol med att det vore otroligt skönt att vinna över kaxiga spanjorer, låta Ramos, Asensio och Lucas Vasquez få betalt för gammal ost. Jag är snabb på att kritisera Salah men här får han gärna vara on fire och dunka in fem bollar, då skiter jag i hur mycket bolltapp och ego han står för.

Sen kommer det inte bli så. Med nuvarande form kommer vi få slita som djur för att ge dem en match. Hoppas Henderson är tillbaka och att Firmino kan spela (även om Jota går före med nuvarande form vill jag ha Firmino tillgänglig).

Önskad elva: Alisson, Trent, Kabak, Phillips (tyvärr), Robbo, Fabinho, Hendo, Wijnaldum, Mane, Jota, Salah

Phillips är en skogshuggare som kommer landa i nedre regionerna av PL eller Championship när han lämnar Liverpool. Helst ska han aldrig ha bollen, men han är ganska duktig på att nicka undan och vara destruktiv. Men för att kunna spela Hendo och Fabinho där de gör mest nytta vill jag ha honom och Kabak där bak.

Mina gissningar:

Liverpool vs Real Madrid 40/60
Porto vs Chelsea 5/95
Bayern vs PSG 60/40
Man City vs Dortmund 90/10
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-03-21 kl. 10:20.
Citera
2021-03-21, 19:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Tror att Porto kan skralla mot Chelsea, samma sak galler for Dortmund vs City.

Men favoriten till att vinna arets utgava av CL ar naturligtvis Bayern eller City.
Citera
2021-03-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Så om inte Liverpool hade haft skador hade inte City gått utan förluster sedan november in i mars? Överskattat lolol
Svårt att svara på men hade inte Pool åkt på skadorna i December så hade de fortfarande varit med om titel striden. Om det hade haft fullt lag mot City så hade det även där varit andra grejer, så absolut förändrar det mycket men det är skitsamma nu. Både City + Pool är överlägsna i Premier League och varit i ett par år nu, så att City vinner ligan säger egentligen ingenting då det är förväntat när Pool gick bort pga skador.
Chelsea lär däremot vara med i striden nästa år.

Sedan åker ju City på stryk i Champions League varenda år. Tycker City var mycket bättre för 2-3 år sedan och då var det ju samma där att de åkte mot piss lag så varför skulle City köra över Dortmund med den Norska Konungen ?
Citera
2021-03-22, 10:50
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Svårt att svara på men hade inte Pool åkt på skadorna i December så hade de fortfarande varit med om titel striden. Om det hade haft fullt lag mot City så hade det även där varit andra grejer, så absolut förändrar det mycket men det är skitsamma nu. Både City + Pool är överlägsna i Premier League och varit i ett par år nu, så att City vinner ligan säger egentligen ingenting då det är förväntat när Pool gick bort pga skador.
Chelsea lär däremot vara med i striden nästa år.

Sedan åker ju City på stryk i Champions League varenda år. Tycker City var mycket bättre för 2-3 år sedan och då var det ju samma där att de åkte mot piss lag så varför skulle City köra över Dortmund med den Norska Konungen ?

Finns inget som säger att City kommer köra över Dortmund, de flesta tror att City kommer vinna för att Dortmund har varit så ojämna hela säsongen. Man kan ju hoppas på att City kör över dom så norsken kommer vilja lämna och hamna i en ''rolig'' klubb. Jag gillar dortmund, ett kul lag men tråkigt att dom för det mesta aldrig kan utmana på ''riktigt''.
Citera
2021-03-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Finns inget som säger att City kommer köra över Dortmund, de flesta tror att City kommer vinna för att Dortmund har varit så ojämna hela säsongen. Man kan ju hoppas på att City kör över dom så norsken kommer vilja lämna och hamna i en ''rolig'' klubb. Jag gillar dortmund, ett kul lag men tråkigt att dom för det mesta aldrig kan utmana på ''riktigt''.
Håller med men låter som det hos de flesta och som du säger så kommer Haaland bli uppköpt som deras duktiga spelare alltid blir av antingen Bayern eller andra topplag.

Sedan brukar det ju alltid vara någon skräll eller underdog som går långt i CL och får jag välja mellan Porto/Dortmund så är mina pengar helt klart på Dortmund.
Citera
2021-04-09, 00:02
Medlem
Il.Malizias avatar
Intressant genomgång av det nya systemet som Champions League kommer anamma inför säsongen 2024/25.
Jag är dock tveksam till detta att man väljer vilken anrik klubb som inte kvalificerat sig; känns som det kan bli väldigt kontroversiellt.

https://www.youtube.com/watch?v=GY5RcSf0scU
Citera
2021-04-13, 14:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Dags för returmatcher!

Chelsea - Porto (2-0)
Porto som väntat kvartsfinalens strykpojkar. Kan inte se att Chelsea tappar detta. Semifinal för Tuchel direkt.

PSG - Bayern (3-2)
Enligt rapporter den mest underhållande matchen från första omgången. PSG drömläge att bara få ligga på rulle. Lewandowski borta med andra. Nog borde PSG kunna greja det?

Dortmund - City (1-2)
Inte helt säker på att Dortmunds bortdömda var så fel ändå, Bellingham kommer in med sulan först och det är ju farligt spel. Men ser man hela sekvensen - att det är Ederson som sparkar Bellingham och sen filmar, då blir det lite snett att målet döms bort. City borde väl greja detta men målmässigt är vi väldigt nära en Dortmund-seger. 1-0 är allt som krävs.

Liverpool - Real Madrid (1-3)
Länge sen jag såg Liverpool läcka så mycket bakåt som mot Real senast. Siffrorna smickrande för Liverpool, faktiskt. Kunde släppt in 5 utan tvivel. Det krävs en riktigt solid insats på Anfield med hög possession som neutraliserar kontringar OCH penetration för att göra 2 mål. Jag tror inte Liverpool klarar det. Antingen håller Real ut eller så kontrar de in 2 bollar och dödar mötet. Men hoppet är det sista som överger.

Vad tror ni?
Citera
2021-04-15, 14:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
PSG-Man City
Real Madrid-Chelsea

Så blev det. Om man bortser från det ickesportsliga, det vill säga det vidriga i ett qatarderby, så är det ganska intressanta matcher tycker jag då det är matchups vi aldrig sett tidigare i Champions league väl? Kan inte minnas tillbaka några matcher dessa lag emellan. Definitivt inte Real-Chelsea.

Hoppas vi undviker en helengelsk final. PSG-Chelsea hade ju varit lite smålustigt med tanke på att Tuchel fick sparken från just PSG under säsongen. Vilken jävla revansch det hade varit att tvåla dit dom i en CL final.
Citera
2021-04-15, 15:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
PSG-Man City
Real Madrid-Chelsea

Så blev det. Om man bortser från det ickesportsliga, det vill säga det vidriga i ett qatarderby, så är det ganska intressanta matcher tycker jag då det är matchups vi aldrig sett tidigare i Champions league väl? Kan inte minnas tillbaka några matcher dessa lag emellan. Definitivt inte Real-Chelsea.

Hoppas vi undviker en helengelsk final. PSG-Chelsea hade ju varit lite smålustigt med tanke på att Tuchel fick sparken från just PSG under säsongen. Vilken jävla revansch det hade varit att tvåla dit dom i en CL final.
PSG och City möttes 2016, tror jag det var.

Real mot Chelsea kan jag inte minnas något, nej.
Citera
2021-04-15, 15:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
PSG-Man City
Real Madrid-Chelsea

Då hoppas man på PSG går vinnare ur och vinnaren av Real/Chelsea vinner mot PsG i finalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in