2021-03-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Skrattar mig harmynt.
Stackars rumän, som bra ville skipa rättvisa inom fotboll. Han förstod inte att de bortskämda övertatuerade mångmiljonärerna är de verkliga offren.
Citera
2021-03-09, 23:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Underbar insats från 38 åriga Pepe mot Juventus.
Citera
2021-03-10, 09:13
Avstängd
Halloween2s avatar
''Juventus knocked out of the Champions League in successive seasons by Ajax, Lyon and Porto. Three clubs not deemed "glamorous" enough for the European Super League by Juve chairman Andrea Agnelli.''

Citera
2021-03-10, 19:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ingen Messi eller Ronaldo i Kvartsfinal i CL. När hände det senast? Har det ens varit någon gång under deras storhetstid? Men det kanske är passande nu då. Deras tid är "äntligen", eller tillslut över Dom har dominerat världsfotbollen i över 10 r nu väl. Nu får de nya stiga fram. Mbappe, och framförallt en Norrmann totaldominerar just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
''Juventus knocked out of the Champions League in successive seasons by Ajax, Lyon and Porto. Three clubs not deemed "glamorous" enough for the European Super League by Juve chairman Andrea Agnelli.''

Den där Agnelli verkar överlag vara en elitistisk idiot som bör hållas långt borta från beslutsfattandet i fotbollen. Håller på och förstöra CL och införa mer gatekeeping för dom stora att hålla ute utmanare och mindre klubbar. Men han är väl rädd nu när Juve är på väg nedåt. Massor av missade intäkter och minus på kontot med Corona. En kostsam flopp med ronaldo. Överlag ett misslyckade transfers senaste åren. Åldersstiget lag. Ja vann Juve inte Champions när man totaldominerade i Italien kan dom nog fetglömma det kommande åren också. Kanske dom som får lira Europa league eller något (Vilket dom väl försöker undvika med de nya reglerna och utformningen av turneringen).
Citera
2021-03-11, 01:07
Medlem
SphincterAnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Underbar insats från 38 åriga Pepe mot Juventus.

Senaste 10-15 årens bästa mittback.
Hans dåliga rykte har förstört för honom och tyvärr så är majoriteten av tittarna fästa vid höjdpunkter och inte minst dåliga rubriker.
Citera
2021-03-18, 13:11
Avstängd
ms18s avatar
Vilka tror ni ställs mot varandra?

PSG-Chelsea
Dortmund-Liverpool
Bayern-Real Madrid
City-Porto

Citera
2021-03-19, 14:53
Medlem
Kvartsfinalerna.

Manchester City- Borussia Dortmund
Porto- Chelsea
Bayern München-PSG
Real Madrid-Liverpool

Riktigt svår lottning för LFC, inte minst med tanke på deras minst sagt knackiga form.

Tror vinnarna blir.

Manchester City
Chelsea
Bayern München
Real Madrid
Citera
2021-03-19, 15:02
Medlem
Hade det varit i början av säsongen när Liverpool radade upp vinster och Real hade en riktigt svag formkurva hade det sett bra ut, men nu ser det väl lite mindre bra ut.
Det positiva är att Real har El Clasico mellan de två kvartarna.
Citera
2021-03-19, 17:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Blir verkligen kul att se Dortmund vs City. Framforallt sa blir det kul att se Haaland mot City, Haaland har varit ojamn mot de basta lagen (forutom Bayern) som han har stallts mot.
Citera
2021-03-19, 19:30
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Chelsea, Man city och Bayern känns som solklara favoriter för mig. Porto var drömlotten för alla inblandade. Slog ut ett trött Juventus. Chelsea ser ut som ett helt nytt lag med Tuchel. tyckte jag läste 11 nollor på 13 matcher. Obesegrade. Inte det jag förknippade Tuchel med. Försvarsspel. Truppen är ju dessutom bra, mycket bättre än vad vi såg under Lamps.

Bayern finns ju inte mycket att kommentera. Bäst helt enkelt och favoriter att vinna hela skiten. PSG fortsätter ju gå sådär i ligan och har inte fått någon speciell positiv effekt av tränarbytet.

Dortmunds försvar ser jag inte hlla mot City oavsett vad Haaland hittar på längst fram.

Mest ovissa blir ju Liverpool-Real madrid. Två lag man inte vet vart man har någonstans. Men måste jag välja tror jag mer på Liverpool.

Detta hade ju gett semifinaler

Bayern-Man City och Chelsea-Liverpool om jag förstått det rätt. Luktar lite 2004-2008 eller något snt med skillnaden att man byter ut United mot City bland manchester lagen. Men visst för eller senare skulle väl alla dessa pengar som Engelska lagen suttit på senaste åren ge utdelning.
Citera
2021-03-19, 20:22
Medlem
Grym lottning!

Bayern vs PSG känns som att det blir same story från förra året. PSG är alldeles för mycket Neymar + Mbappe, men ska inte glömma att dom två kan skapa magi och vinna matcher på egen hand.

City vs Dortmund känns som att den kan gå hur som helst även fast City är favoriter. Deras liga insats detta året är överskattad då Liverpool är borta från striden pga skador, samt att de åkt ut mot riktiga pisslag tidigare år såsom Lyon + Tottenham när deras lag varit mycket bättre.

Porto vs Chelsea känns som the blues all the way.. Porto slog ut ett dåligt Juventus som inte alls känns bra längre, medans Chelsea körde över Atletico. allt kan dock hända.

Pool vs Real känns som att den blir väldigt jämn. Två starka och erfarna lag fyllda med skador på viktiga spelare. Liverpool körde över Redbull och borde gjort många fler mål med alla missade frilägen, Real körde över Gladbach. Värt att nämna är att Jota är tillbaka för Pool, de ledde ligan innan hans skada.
Vinner Pool denna så blir det nog Istanbul också.
Citera
2021-03-19, 21:27
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Just nu tror jag det blir en repris på säsong 2011/2012 final, det var ju då ett spelmässigt överlägset Bayern förlorade finalen på straffar emot Chelsea.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2021-03-19 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in