2026-02-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MREnzoWrange
Enligt hennes mammas Threds så har hon fått LPT, dörren uppbruten av polisen och mår riktigt dåligt psykiskt. Låter som suicidförsök.

Definitivt ett suicidförsök då hon inkluderat sin fullt bandagerade arm på instagram stories, typiskt ”peace tecken” för att få med det i bilden.

Undrar om det kan bero på ”Leo”? Killen som är med i hennes nyare videor, relationen kändes inte stadig för fem öre. Var tyvärr bara en tidsfråga innan något drastiskt skulle ske, hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2026-02-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoslagare
Definitivt ett suicidförsök då hon inkluderat sin fullt bandagerade arm på instagram stories, typiskt ”peace tecken” för att få med det i bilden.

Undrar om det kan bero på ”Leo”? Killen som är med i hennes nyare videor, relationen kändes inte stadig för fem öre. Var tyvärr bara en tidsfråga innan något drastiskt skulle ske, hur man än vrider och vänder på det.
Såklart det beror på relationen. De umgicks för tätt för snabbt vilket gör borderlinaren beroende av partnern, särskilt då hon enbart är hemma pga sin sociala fobi och då räcker minsta lilla för att borderlinaren ska känna att en övergivning kommer och då får de sådan ångest att de inte står ut.

Tänk dig själv att du är mellan fyra väggar varje dag, 24/7 och försöker stå ut med ensamheten och in träder plötsligt en vän "Hej! Jag vill vara här och umgås! Jag vill kela med dig, ge dig sex, titta på tv ihop och laga mat och ta ut dig lite då och då" Din lycka är gjord och vad händer då? Du blir livrädd att din enda vän som vill dela din fängelsevistelse ska försvinna, alltså får du ångest. Det är inte bra för människor att sitta ensamma dygnet runt, hon måste ut bland andra, helst dagligen eller åtminstone varannan dag, vi är inte gjorda för en sådan isolation. Även friska utvecklar ångest av att leva så.

Det är fruktansvärt synd om Johanna. Hon är en skötsam tjej som aldrig gjort någon illa överhuvudtaget. Det finns ingenting elakt alls att gräva fram och detta på grund av att hon är just väldigt mån om att inte göra andra illa. Hon anstränger sig medvetet och något kopiöst för det.

Jag hoppas att hon är okej.

Tillägg: https://www.instagram.com/stories/johannaottossons/3829405172837792303/

Hon är okej. Dock får hon betala dörren för 70.000:- som polisen bröt upp. Verkar vara sitt vanliga jag, bubblig och pratglad, bara lite mindre sminkad.
Senast redigerad av Brette 2026-02-10 kl. 20:25.
Citera
2026-02-10, 20:55
Medlem
Mamman är transparent på Threads:

”Jaha, nu är vi inne på tredje ambulanstransporten på mindre än en vecka. Med handräckning av polis, precis som i fredags. Detta direkt efter ett jättetrevligt och konstruktivt möte hos Socialtjänsten. Jag släppte av henne hemma, för att åka på ett jobbmöte. Under mötet skickade jag flera Snap (i smyg). Hon svarade direkt. Allt verkade bra. Efter mötet ringde jag. Först till henne. Sedan 112. De hann dit först. När jag kom fram stod två ambulanser och en polisbil utanför. Polisen satte LPT. Igen.”

Fy fan alltså. Det där måste ju vara otroligt påfrestande som vårdnadshavare och kan inte ens tänka mig oron.

Johanna mår ju inte bra och man hoppas ju att hon får hjälp, rätt hjälp.

När det gäller dörren så är ju släkten mångmiljonärer, dörren är nog det minsta problemet de har nu.
Citera
2026-02-11, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MREnzoWrange
Mamman är transparent på Threads:

”Jaha, nu är vi inne på tredje ambulanstransporten på mindre än en vecka. Med handräckning av polis, precis som i fredags. Detta direkt efter ett jättetrevligt och konstruktivt möte hos Socialtjänsten. Jag släppte av henne hemma, för att åka på ett jobbmöte. Under mötet skickade jag flera Snap (i smyg). Hon svarade direkt. Allt verkade bra. Efter mötet ringde jag. Först till henne. Sedan 112. De hann dit först. När jag kom fram stod två ambulanser och en polisbil utanför. Polisen satte LPT. Igen.”

Fy fan alltså. Det där måste ju vara otroligt påfrestande som vårdnadshavare och kan inte ens tänka mig oron.

Johanna mår ju inte bra och man hoppas ju att hon får hjälp, rätt hjälp.

När det gäller dörren så är ju släkten mångmiljonärer, dörren är nog det minsta problemet de har nu.
Jag tog upp dörren för att hon själv nämnde den och visar den i sina stories. 17.0000 var det dock, hörde fel där. Dörren visar det våld polisen använt och alltså vilken panik det varit, om du inte förstod det, naturligtvis handlar det inte om pengarna vilket jag antog var underförstått men du kunde tydligen inte läsa mellan raderna, nej.

Att mamman lägger ut såhär extremt privata saker i ett öppet forum för alla att läsa är förkastligt. Så gör man bara inte. Om Johanna själv vill berätta så visst men såhär gör man inte.
Citera
2026-02-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Jag tog upp dörren för att hon själv nämnde den och visar den i sina stories. 17.0000 var det dock, hörde fel där. Dörren visar det våld polisen använt och alltså vilken panik det varit, om du inte förstod det, naturligtvis handlar det inte om pengarna vilket jag antog var underförstått men du kunde tydligen inte läsa mellan raderna, nej.

Att mamman lägger ut såhär extremt privata saker i ett öppet forum för alla att läsa är förkastligt. Så gör man bara inte. Om Johanna själv vill berätta så visst men såhär gör man inte.

HUNDRASJUTTIO TUSEN KRONOR, för vadå sa du? En dörr?
Citera
2026-02-12, 00:40
Medlem
Hennes psykiska mående i tillsammans med gravt alkoholberoende är ingen lyckad kombination…

Det jag inte förstår är att trots att hennes mamma är väl medveten om hennes alkoholproblem så bjuder hon henne på champagne och deltar i videor där hon sitter och dricker vodka.
Citera
2026-02-12, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
HUNDRASJUTTIO TUSEN KRONOR, för vadå sa du? En dörr?
Nej, nu blev det fel igen. 17.000:- kronor ska det vara. Alltså sjutton tusen kronor. Ber om ursäkt för missödet. Glatta tangenter. Glider iväg på arbetsdatorn hela tiden här.

Pulvermos: Nej jag tycker ju att mamman är något märklig, tränad till en kroppsbyggarkropp med tatueringar överallt. Inget fel i att sköta träningen men på denna nivån ser det ut som en besatthet.

Borderline är i grunden en CPTSD, alltså den mest extrema formen av Post Traumatiskt Stress Syndrom man kan ha, vilket innebär att Johanna måste ha växt upp med svåra trauman. Att systern därtill laddar upp porrvideor med sambon som är en före detta knarkare och fängelsekund (om än en vänlig person) tyder ju på att hon ej fått en uppfostran med en tillräcklig läran om moral. I övrigt verkar systern dock helt normal och mycket vänlig. Inga tydliga tecken på någon patologi (psykiska störningar, udda beteende eller sjukdom) föreligger.

Att mamman dock dricker alkohol ihop med Johanna, tror jag beror på att hon vet det är ett sätt att umgås och komma henne nära och att hon ändå inte klarar att umgås utan alkohol så att hon kommer dricka i vilket fall som. Men visst, det ser ju illa ut även om Johanna är vuxen.

Knepigt fall, detta..Hmm.
Senast redigerad av Brette 2026-02-12 kl. 04:15.
Citera
2026-02-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Nej, nu blev det fel igen. 17.000:- kronor ska det vara. Alltså sjutton tusen kronor. Ber om ursäkt för missödet. Glatta tangenter. Glider iväg på arbetsdatorn hela tiden här.

Pulvermos: Nej jag tycker ju att mamman är något märklig, tränad till en kroppsbyggarkropp med tatueringar överallt. Inget fel i att sköta träningen men på denna nivån ser det ut som en besatthet.

Borderline är i grunden en CPTSD, alltså den mest extrema formen av Post Traumatiskt Stress Syndrom man kan ha, vilket innebär att Johanna måste ha växt upp med svåra trauman. Att systern därtill laddar upp porrvideor med sambon som är en före detta knarkare och fängelsekund (om än en vänlig person) tyder ju på att hon ej fått en uppfostran med en tillräcklig läran om moral. I övrigt verkar systern dock helt normal och mycket vänlig. Inga tydliga tecken på någon patologi (psykiska störningar, udda beteende eller sjukdom) föreligger.

Att mamman dock dricker alkohol ihop med Johanna, tror jag beror på att hon vet det är ett sätt att umgås och komma henne nära och att hon ändå inte klarar att umgås utan alkohol så att hon kommer dricka i vilket fall som. Men visst, det ser ju illa ut även om Johanna är vuxen.

Knepigt fall, detta..Hmm.

Sjukt belopp ändå!
Dörrkarmen måste åkt med och rivit av delar utav väggen.

Har det hänt innan att polis fått bryta upp dörren?
Citera
2026-02-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Sjukt belopp ändå!
Dörrkarmen måste åkt med och rivit av delar utav väggen.

Har det hänt innan att polis fått bryta upp dörren?
Njae det blir ju så när polis får hugga upp dörren med yxa, antar jag. Inget märkligt utan de var ju tvungna att ta sig in för att kunna rädda henne. Dörren fixas på en dag så skitsamma över den.

Nu står det i tidningen om självmord i Bollnäs också, en hel grupp så hon är knappast ensam. Jag ser dåligt mående där jag är också.

Tror att många ligger lågt i Dvitamin vintertid plus ensamheten i sverige där man ska vara så självständig så. Vill man umgås, är man knäpp. Sitta ensam i mörkret dödar. Så är det. Men hon repar sig, Johanna är full av liv.
Citera
2026-02-13, 00:39
Avstängd
Hennes morsa bär ju stor skuld i allt. Alla tre döttrar har haft självskadebeteende med skurna armar etc.
Att alla tre sysslar/sysslar med sånt är ganska sjukt.

För övrigt väldigt dåliga suicidförsök. Det och att hon visar upp en bandagearm öppet tyder bara på att hon vill ha uppmärksamhet.
Det är inte svårt att ta livet av sig om man inte är ett riktigt chipsmongo.
Citera
2026-02-13, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Hennes morsa bär ju stor skuld i allt. Alla tre döttrar har haft självskadebeteende med skurna armar etc.
Att alla tre sysslar/sysslar med sånt är ganska sjukt.

För övrigt väldigt dåliga suicidförsök. Det och att hon visar upp en bandagearm öppet tyder bara på att hon vill ha uppmärksamhet.
Det är inte svårt att ta livet av sig om man inte är ett riktigt chipsmongo.

Det kan lika gärna varit självskada som gick över styr, inte ett "riktigt" försök. Oavsett - osmaklig kommentar kan jag tycka.
Citera
2026-02-13, 14:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pyp
Det kan lika gärna varit självskada som gick över styr, inte ett "riktigt" försök. Oavsett - osmaklig kommentar kan jag tycka.

Jag är en rätt osmaklig människa så no offense taken.
Fakta är ändå att unga tjejer som henne och deras eviga "misslyckanden" bara tyder att vilja ha uppmärksamhet, när man är helt talanglös på alla andra saker i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in