Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-08, 03:05
Medlem
LaLocas avatar
Jag har en favorit, men som vanligt har jag glömt namnet.

Der är den typ av korv som man äter kall och har vitt lager runt sig. Fler än en person säger att den smakar sperma. Jag lite men inte mkt erfarenhet av spermasmak och jag tycker att korven är 100 gånger godare.

Korven finns i Spanien typ överallt men jag har hittat den på Willis (garant) och där är den både billigare å bättre. Brukar skära cm tjocka bitar å bara äta som de är, mums.

Allt fet ganska smal korv mes vi hinna runt.

Min favorit!

Vad har ni för favviskorvar? Vad är der med er favvis som gör den så speciell? Har ni tips på vart, man kan få tag på den goe korven?
Citera
2020-08-08, 03:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Bratwurst. Men den ska köpas i Tyskland.
Gärna en stark ketchup och öl till. Satan så gott!
Citera
2020-08-08, 03:25
Medlem
psykoshippiens avatar
Det är ju vanlig salami fuet är mindre salamikorv. Inte orimligt att det är ursprungsskydd-registrerad produkt också.

Salami är gott, jag gillar prickig korv, mjuk historia man har på mackan påminner om mortadella, vilket också är gott.
Senast redigerad av psykoshippien 2020-08-08 kl. 03:35.
Citera
2020-08-08, 03:39
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Det är ju vanlig salami fuet är mindre salamikorv. Inte orimligt att det är ursprungsskydd-registrerad produkt också.

Salami är gott, jag gillar prickig korv.

Fult låter bekant. Men salami känns som ett väldigt brett begrepp. Salami är typ korv fast i Sydeuropa. ,ed se där de fuilt eller vad du sa känner jag igen.

Visst är den god!
Citera
2020-08-08, 03:44
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Fult låter bekant. Men salami känns som ett väldigt brett begrepp. Salami är typ korv fast i Sydeuropa. ,ed se där de fuilt eller vad du sa känner jag igen.

Visst är den god!
Den är god ja, om den är välgjord, annars högstregular, vilket sällan gör den köpvärd, palla skiva förhållandevis dyr salami som är regular.

Salami rullad i svartpeppar och örter, sedan rökt, det gillar jag!
Citera
2020-08-08, 03:57
Medlem
LaLocas avatar
Då tänker jag på att du menar den tjockare varianten som oftast skivas mkt tunnare än den jag tänkte på i trådstarten. Den är lite för sur för att äta uran bröd, tycker jag.
Citera
2020-08-08, 03:58
Medlem
LaLocas avatar
Den jag tänker på är inte mkt syra i alls
Citera
2020-08-08, 04:39
Medlem
Valieroths avatar
Tycker att det låter som Fuet, men vad gör den här tråden i Alkohol & dryck?
Citera
2020-08-08, 06:06
Medlem
Gnomegirls avatar
Bullens Pilsnerkorv helt klart!

Kan ätas kall direkt ur burken. Kan värmas över öppen eld i burken. Och kan värmas i kastrull på spisen. (naturligtvis med burkspadet kvar)
Blir alltid lika gott!

MVH/Gnomegirl.
Citera
2020-08-08, 08:37
Medlem
VergissMichs avatar
Bullens pilsnerkorv - evig klassiker, funkar alltid. Behövs inte sägas så mycket mer än vad Gnomegirl redan sagt.

Bratwurst - Denna är en personlig favorit vad gäller grillkorv. Kännetecknas främst av den vita färgen på korven. Äts bäst i bröd med både senap och ketchup. Känner man sig lite extra hungrig kan man göra den Tyska snabbmatsklassikern currywurst. Detta är då en grillad bratwurst som serveras med en currysås bestående av krossade tomater, chilisås, lökpulver, paprikapulver och curry. Serveras oftast med pommes

Slaktarkorv har kommit att bli den kanske mest inhandlade korven på senare tid här i hushållet. Detta är då en korv som är tillverkad på de finaste delarna på grisen, istället för att göra som de andra tillverkarna. Fantastiskt bra smak och man känner definitivt av skillnaden i kvalitén på köttet. Finns lite olika smaker men jag rekommenderar starkt originalet, inte så mycket kryddor, lite rökig, det är köttsmaken som ligger i fokus.

Men den godaste korven i vårat avlånga land är utan tvekan isterband.
Har inte så mycket att säga om denna grovkorniga delikatess egentligen. Serveras med dillstuvad potatis och rödbetor. Låter rätten tala för sig själv, men personligen föredrar jag varianterna med lite mindre syrlig smak. Och såklart ska denna korv tillagas i ugn
Citera
2020-08-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Bullens Pilsnerkorv helt klart!

Kan ätas kall direkt ur burken. Kan värmas över öppen eld i burken. Och kan värmas i kastrull på spisen. (naturligtvis med burkspadet kvar)
Blir alltid lika gott!

MVH/Gnomegirl.

Ätas kall?!!!
Vad är det för styggelse!
Ska värmas över öppen eld eller direkt på spisen, så ska man bränna fingrarna och gommen en smula och förbanna sig över sin egen dumhet!
Men mycket god korv!
Citera
2020-08-08, 08:41
Medlem
Dimpens avatar
Den godaste ölkorven är Ridderheims Bierbanger. Den är klart outstanding!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in