Jag är rätt övertygad om att TS kommer svara "nej", på denna fråga. Han/hon har så klart ingen aning.
Det är för mig fullständigt självklart att det är fråga om ett LOTTERI när det gäller diagnoser på psykiskt sjuka.
Jag kan bara se mig om i min vänskapskrets, där man inom vården bytt diagnos "stup i kvarten" på folk jag känner, "staplat diagnoser ovanpå varandra, i absurdum", och där en person gått till flera olika vårdenheter och fått vitt skilda diagnoser(!), eller frånvon därav(!!!) beronde på person de mött.
Man kan även fråga sig om man ens ÄR psykiskt sjuk, eller om det ligger något annat, rent fysiskt problem i botten av det hela.
Många som har ångest, och är stressade, och knarkar, etc... de har i regel ett fysiskt problem i sin kropp, där de inte är ute i moder natur tillräckligt ofta. Det finns en "skum grej ingen tror på", men som har starkt vetenskapligt stöd numera, som heter GROUNDING/EARTHING, som du kan googla fram själv, som går ut på något så konstigt som att vår kontakt med "jord" är bruten.
Man får nämligen i sig OOOOOERHÖRDA mängder antioxidanter, som du kanske hört talas om, om man bara ställer sig barafota på gräset/jord i runt en 30-60 (minst) minuter om dagen. Ju oftarde, desto bättre. Ju mer sjuk, desto längre.
Detta tror folk är någon LITEN grej, eller en flumgrej som hör hemma i foliehatt kategorin av människor, men det som händer, rent tekniskt, är att det finns ett ENROMT (milt sagt) förråd av ELEKTRONER i marken, som om man ställer sig barfota på den (går inte med skor), så får man dem i sig, eftersom elektroner börjar vandra upp ur marken in i kroppen, precis som ett batteri frungerar.
Elektroner ÄR antioxidanter. Och antioxidanter binder sig till olika celler i kroppen, och motverkar FRIA RADIKALER & INFLAMATION. Och inflamation ligger till grund för MERPARTEN av VÄSTERLÄNDSKA SJUKDOMMAR, både fysiska och mentala!
När du, nu lavinartat, ökar mängden antioxidanter, så reducerar du OERHÖRT kraftigt saker som STRESS, ÅNGEST, ORO, och begär efter KNARK!
Du kanske har hört talas om att det finns antioxidanter i MAT? Och det gör det, men mängden är helt otroligt mycket lägre än att bara ställa sig på jord, och få in dem genom huden in i kroppen.
Men, dessvärre kommer jag inte övertyga någon med detta inlägg, särskilt inte folk som lider av dessa symptom, eller ens idioter inom psykiatrin som VERKLIGEN borde känna till grounding vid det här laget, då det nu finns DATA som backar upp dessa påståenden.
Och ingen här kommer ens att prova. Men om man provar det, och gör det länge, så pass att man lägger sig så pass bar-hudad man bara kan, te.x i t-shit och shorts/kjol, och ligger ute på gräsmattan, så länge man bara kan (ca 1.5 timme är ett bra "pass" att börja med, då känner man verkligen SKILLNAD).
Efteråt har man, på ett plan, samma effekt i kroppen som efter det att man gett sig ut i skogen och SPRUNGIT närmre EN MIL(!) Men ta detta UTAN någon som helst fysisk ansträgning, och utan känslan av slitage inne i kroppen.
Du blir REJÄLT "flum låg", på många sätt som om du "rökt på rejält", men ta detta och gångra med sisådär en x2 eller x10, i effekt, ja det verkar inte finnas någon övre gräns på hur otroligt bra man kan börja må av detta, eftersom det beror på:
* Hur länge du groundat
* Hur pass mycket stress/ångest/etc du hade i kroppen till att börja med
Naturligtvis finns det en gräns, när kroppen inte längre är fysioligiskt mottaglig för fler elektroner dock

Men denna gräns är GAAAANSKA SVÅR att uppnå, eftersom det naturliga för oss som djurart varit att nästintill ALDRIG bryta kontakten med jord, dvs; även när du är super-frisk och super-påfylld med antioxidanter, så kommer du kontinuerligt behöva fylla på eftersom din kropp aldrig är AVSTÄNGD som en apparat. Behovet av elektroner, tar där med ALDRIG SLUT.
Det förbättrar också SÖMNEN mega-fantastiskt. Du sover verkligen som en stock (men inte nödvändigtvis första natten, eftersom du kan bli så jääävla stabiliserad att du får svårt att sova med all ny energi i kroppen), särskilt om du är groundad även under NATTEN i hela 8+ timmar. (Obs, grounda ej med grounding mattor, dessa är dåliga på många sätt, det bästa är att ta ett tält och campa och skära upp botten på det, och sova på bar mark några nätter om man är riktigt sjuk.)