Citat:
Ursprungligen postat av
HeltKlart
Det där är ju inte vågigt hår. Det är krulligt/lockigt hår. En väsentlig skillnad.
Ok, jag var kanske lite ospecifik där.
Hur vanligt är det att de har vågigt hår? Har ännu inte sett något bra exempel på detta. Glansigt och lockigt tycker i alla fall inte jag är samma sak som vita skandinavers vågiga hår, utan möjligen något som mer liknar arabiska hårtyper. Medan folk i sydost-Asien har helt rakt hår. Men jag ska testa att vara mer observant på somalierna och noggrannare betrakta deras utseende och se hur väl din beskrivning stämmer in i övrigt. Men just håret brukar ju som sagt inte gå att bedöma i den här bemärkelsen.
Ingen aning men många har det, väldigt stor del av dem har vågigt eller krulligt glansigt hår.
Precis som du sa liknar deras hårtyp dem andra MENA-folken som araber.
Bara sök på Google lixom använd engelska termer. Somali people,ethnic, kushitic peoples etc.
Sök på termen "valfri somalia stad + people"
Man behöver inte längre resa till en plats för att se hur dess befolkningar ser ut då vi har internet.
Somalier liknar svenska Kajsa, Maja och Kalle från valfri Svenskaby. Fast om dem gjort en rejäl spraytan och mörka kontaktlinser😂🇸🇪