2020-08-07, 17:27
Medlem
NegerFittaBingBongs avatar
Yves Saint Lauren, Gucci, Armani, Versace, Prada, Hermes, Chanel, Dior, Louis Vuitton, Ralph Lauren, Burberry, Dolce&Gabbana, Balenciaga, Off-White och Fendi är några av de få minst kreativa klädmärken som finns. Det är bara konstiga mönster, färger och storlekar. Hur fan kan de räknas som genier enligt vissa. Jag vet och jag är säker på att jag skulle kunna fixa en bättre design.
Citera
2020-08-07, 17:49
Medlem
Det sista tvekar jag på. Däremot kan jag hålla med dig gällande deras designer, fula som fan och skulle aldrig bära det själv

mvh
Citera
2020-08-07, 17:52
Medlem
Luriosans avatar
Nämnda märkens kläder tilltalar inte mig. Men antar att de anses som genier eftersom de är först på bollen med en viss design och inte är rädda för att blanda olika typer av färger och mönster.

Värt att notera är att accessoarer från många av märkena som du nämner står sig ganska bra i värde, medan kläder är det sämsta du kan köpa. De rasar direkt i värde och kommer att se utdaterade väldigt fort. Många exempelvis väskor klassas som klassiker.

Det enda märket som jag önskar skulle gå i konkurs är Balenciaga. Fyfan vad jag tycker illa om allt som de gör
Citera
2020-08-07, 17:54
Medlem
Sightnesss avatar
Att tjäna hundratals miljoner på att sälja tygbitar med "konstiga mönster, färger och storlekar" låter för mig genialiskt.

Varför gör du inte samma sak själv om det är så enkelt?
Citera
2020-08-07, 18:07
Medlem
NegerFittaBingBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Att tjäna hundratals miljoner på att sälja tygbitar med "konstiga mönster, färger och storlekar" låter för mig genialiskt.

Varför gör du inte samma sak själv om det är så enkelt?

Att tjäna hundratals miljoner på att sälja droger med "konstiga mönster, färger och storlekar" låter för mig genialiskt.
Citera
2020-08-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerFittaBingBong
Yves Saint Lauren, Gucci, Armani, Versace, Prada, Hermes, Chanel, Dior, Louis Vuitton, Ralph Lauren, Burberry, Dolce&Gabbana, Balenciaga, Off-White och Fendi är några av de få minst kreativa klädmärken som finns. Det är bara konstiga mönster, färger och storlekar. Hur fan kan de räknas som genier enligt vissa. Jag vet och jag är säker på att jag skulle kunna fixa en bättre design.

För att man ska kunna ta ordentligt betalt kanske. Om dessa beskrevs som lallande idioter, sa hade inte en dress kostat tolv papp..
Citera
2020-08-07, 18:29
Medlem
Tarrous avatar
Lite fruktsallad gällande de märken TS nämner. Franska klassiker och italienskt vulgo.

Hursomhelst, många modehus har fantastisk kreativ kompetens - men denna missar de flesta till förmån för väskor, tischor och chubby sneakers

Kan rekommendera McQueen
Citera
2020-08-07, 19:19
Medlem
Vilka är det du pratar om TS? Du nämner en massa företag men inga designers...

Inte räknas väl varenda dussindesigner som ett geni bara för att denne har jobbat åt något stort modehus?
Citera
2020-08-07, 19:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Lite fruktsallad gällande de märken TS nämner. Franska klassiker och italienskt vulgo.

Hursomhelst, många modehus har fantastisk kreativ kompetens - men denna missar de flesta till förmån för väskor, tischor och chubby sneakers

Kan rekommendera McQueen

Tack, håller med! Älskar klassiska plagg som sitter perfekt, har bra kvalitet och fungerar i flera generationer. Har själv ärvt en fantastisk märkesgarderob av min mormor och allt fungerar lika bra idag som då. Franska klassiker oui merci! Men så älskar jag ju den feminina stilen.

Italienska märken med blaffiga logos och konstiga mönster förstår jag mig inte på.
Citera
2020-08-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tack, håller med! Älskar klassiska plagg som sitter perfekt, har bra kvalitet och fungerar i flera generationer. Har själv ärvt en fantastisk märkesgarderob av min mormor och allt fungerar lika bra idag som då. Franska klassiker oui merci! Men så älskar jag ju den feminina stilen.

Italienska märken med blaffiga logos och konstiga mönster förstår jag mig inte på.
Håller med 100%. Frankrike hade och har förstaplatsen utan konkurrens. Belgien och Japan sedan och därefter det italienska skiten folk sväljer med hull och hår.
Citera
2020-08-20, 19:22
Medlem
Idumeas avatar
Flera av de du nämner är ju ganska gamla modehus. De är inte så nyskapande idag, men är ändå grundade av personer som har haft enormt inflytande på hur folk klär sig. Coco Chanel på 20-talet, Christian Dior på 40-talet.. Säga vad man vill om kläderna, men de har ju gjort något för att förtjäna sina namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in