• 5
  • 6
2020-10-24, 17:32
Medlem
Jango-fetts avatar
Rök brass istället om du nu måste berusa dig. Inte i närheten lika skadligt som alkohol
Citera
2020-10-24, 17:42
Medlem
Lyzzas avatar
Skit i att äta på ett par dygn och lägg till ett par flaskor vodka så kanske.
Men det är inget du vill ha det kan jag säga.

Efter en vecka i "tältläger" med gänget och hårt supande med lite föda så vaknade jag en morgon och hörde mig själv och kompisarna prata utanför tältet. Hallucinerade kraftigt. Fy fn vad jag mådde illa och var fruktansvärt törstig dessutom. Kastade mig över en burk vatten med fimpar i ( man ska inte kasta fimpar i naturen när det är snustorrt ute) och drack. Det var snudd på döden då tobak är giftigt. Tur jag inte blev dålig. Sen blev det inte fler sprit- utan- mat och tältläger.
Citera
2020-10-24, 22:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Du ligger nog något i paritet med risk för DT. Det är som man läst 3 liter vin dagligen i 3 veckor. Men det kommer ju först när man slutar. Om du är rädd för det och vill sluta så bör du uppsöka vård. För att trappa ner bli avgiftad under vård. Det är ju sådana mängder du druckit varje dag under en längre period så det kommer bli tufft att sluta. Om det blir detta med alltså livsfarligt DT är ju osäkert men varför ens chansa.
Citera
2020-10-25, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Mina druckesvanor de senaste åren oroar mig, 2-4 kvällar i veckan. Många gånger 2 dagar i rad. Och då funkar det knappt andra dagen, är alkohol inte rätt värdelöst i rusväg?

Du behöver inte oroa dig, Dessutom dricker du staketöl.
Vilket jag oxå brukade göra förr!

Nowadays blir det skeppet/pripps 7,2% 50cl - 16kr
Inte värt att dricka något annat ifall man dricker dagligen och vill komma "billigt" undan.

Ja, Alkohol är rätt värdelöst egentligen.
Men ändå så går man dit igen.
Samma sak, Varjedag, Tiden bara rinner iväg och toleransen ökar!

GLHF
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in