• 4
  • 5
2023-04-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkydonkey0101
Snyggt – tusen tack för att du tog dig tiden!

Hej FunkyDonkey,

Försökte skriva till dig privat men såg att du var nyregistrerad/hade mindre än 50 meddelanden så gick ej att skriva till dig.

Jag är i samma situation som du, jag har nyligen varit på konsultation i Sverige gällande att göra SARPE + käkoperation samt tandreglering.
Trots att jag har ett öppet bett vill de ej göra detta (käkoperationerna) i Sverige utan vill endast reglera med tandställning. Tandläkaren sa "det kan hända att ditt bett blir lite mer öppet dock". Det vill säga, de vill göra någon ful-lösning, inte förbättra helheten.

Jag har länge tänkt på samma ställe som du i Barcelona. Jag har bestämt mig för att kontakta dem för att se vad de anser.

Tänkte höra om du kommit i kontakt med dem ännu, samt vad du isf hade för upplevelse?

(Om du kommer förbi 30 dagar + 50 inlägg får du gärna skriva till mig privat)

//R
Citera
2023-09-07, 16:08
Medlem
Hej alla i tråden,

Undrar om någon varit i kontakt med kliniken i Barcelona?
Hur lång tid har det tagit innan dom har svarat er?
Själv sitter man och väntar på ett svar från dom sedan mitten av Augusti..
Citera
2024-10-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
1. Du vänder dig till en ortodontist som har ett etablerat samarbete med en käkkirurgisk mottagning. Ortodontisten gör en profilröntgen och skickar sen en remiss till käkkirurgen.
2. Jag går inte in närmare på var jag gjorde min operation på forumet, det går bra att skicka PM för dessa frågor.
3. Korrekt.
4. Jag diskuterar inte priset här heller, utan det tas i så fall via PM.

Skickar dig ett DM då jag har lite frågor om det är okej.
Citera
2024-12-31, 16:52
Medlem
Hej, någon som vet om det finns möjlighet att göra en cbct röntgen i Sverige? Har skrivit till flera kliniker men man måste ha remiss.
Citera
2025-06-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
1. Du vänder dig till en ortodontist som har ett etablerat samarbete med en käkkirurgisk mottagning. Ortodontisten gör en profilröntgen och skickar sen en remiss till käkkirurgen.
2. Jag går inte in närmare på var jag gjorde min operation på forumet, det går bra att skicka PM för dessa frågor.
3. Korrekt.
4. Jag diskuterar inte priset här heller, utan det tas i så fall via PM.
Hej! Jag vill gärna veta vart du gjorde din men kan inte skriva till dig
Citera
2025-06-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickaan
Hej, någon som vet om det finns möjlighet att göra en cbct röntgen i Sverige? Har skrivit till flera kliniker men man måste ha remiss.
Fick du reda?
Citera
2025-06-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yashi99
Fick du reda?

Gick ej tyvärr
Citera
2025-06-20, 00:08
Medlem
Citat:
Gick ej tyvärr
Okej 👍 Är du också intresserad av käk operation?
Citera
2025-06-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yashi99
Okej 👍 Är du också intresserad av käk operation?

yes har inte bestämt mig till hundra procent men lutar åt det just nu. Hur ser det ut för dig?
Citera
2025-06-20, 11:32
Medlem
Citat:
yes har inte bestämt mig till hundra procent men lutar åt det just nu. Hur ser det ut för dig?
Jag har ett litet överbett som påverkat min andning samt gör att min haka är indragen. Jag är helt osäker på hur jag ska be om operationen och om de ens kommer att låta mig, även om jag betalar ur min egen ficka. Har gått till vården om mina andningsproblem och de har skickat remiss till öra-näsa-hals, vet dock inte vad de kommer säga eller göra.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in