Citat:
Ursprungligen postat av
Revelations
Intressant, några av er har fått mig att skratta och några att tänka.
Dock börjar tråden att spåra ut lite
Jag tror inte att jag är för kräsen.
Utan att rabbla upp för mycket vad jag gillar hos kvinnor, så kan jag bara säga att jag har inte några krav på utseende förutom att hon ska ha god hygien och inte vara
ohälsosamt överviktig.
Och inte för passiv (jag gillar självständiga, starka och intelligenta kvinnor som kan hålla en diskussion levande).
Nu när jag har tänkt lite mer, så tjejen jag dejtade i början av året frågade mig varför är det så svårt för tjejer att komma fram till mig. Jag antar att hon har märkt det. Men inte jag. Och hon var ganska snygg, så jag antar att tjejer som är lite mer normala känner att det är hopplöst.
Jag tror det största problemet är att tjejer ser en spännande, rakad kille med tatueringar och där stannar det. De ser inte mig på djupet. Jag är extremt lojal och snäll.
Det höll inte med tjejen jag nämnde ovan, men hon har sagt att den tjejen som jag klickar med ska känna sig väldigt lycklig. Hennes ord väger tungt eftersom hon är en ganska extrem feminist
Så, jag antar att det är som sades innan. Bara leva livet utan att söka, så kommer den rätta.
Jag är feminist.
Kvinnor har inte svårt att gå fram till en attraktiv karl på krogen. Jag själv har inte det även om du inte är min typ, så har jag åtminstone haft en kompis som var rakad, lite tränad och kvinnor kastade sig över honom på vis som var störande snarare. När jag tänker efter så har jag nog raggat en del killar när jag var ung som bör fallit under rakad/musklig. Det är dock inte min typ och jag sveper bort dem systematiskt på dejtingsidor precis som jag sveper bort män som ska flasha med materiella saker eller se lite ut som brats. Eller väldigt aktiva män där det redan i profilen står om resor de vill göra med den de hittar. Nejtack!
Att vara feminist innebär inte att vi inte värderar bra män. Att vi sedan har olika preferenser är något annat. Om jag inte gillade mer oansenliga män, hade jag såklart matchat andra. Försöker iallafall hålla en högre grad av attraktivitet hos männen eftersom attraktion är viktigt om man ska ha sex någon gång i framtiden. Däremot gillar jag mer blygsamma män. Tatueringar, rakat huvud etc visar på en sort som personlighetsmässigt inte matchar min typ. Om vi bortser från att jag har hår på huvudet som preferens för vad jag gillar hos män som fysiskt attribut. Givetvis fattar jag att många av mina oansenliga män är dumma i huvudet och att många män med helt andra utseenden som har bättre personligheter missas pga att jag väljer bort dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revelations
Du har inte fel. Att vara needy jagar bort kvinnor. Det har jag varit under 20-års åldern, men det var många år sen jag lärde mig den läxan. Idag är det snarare att jag är för självständig och har svårt att släppa andra för nära.
Och ett dåligt ligg vill ingen ha om det är allt det handlar om.
Däremot har jag aldrig skrivit att de vill inte ligga med mig igen.
Är det därför du ber om hjälp? För att du har ett vinnande koncept?
Om du vill jagas oskäligt ska du inte heller klaga på att det bara är instabila kvinnor som gör det. Vill du ha en normalfungerande kvinna drar du tummen ur häcken och ser till att börja arbeta för det också.
Givetvis får du vad du förtjänar genom
spel. Som sagt, ni män är mer intresserade av att få
rätt brud, än vara rätt make. Din insats speglar din utdelning även om du tror att kvinnor är något lottospel där du ska vinna högsta vinsten genom att satsa femtio öre.
Kör samma strategi på varenda område i livet så kommer du slutligen kanske se ett sammanhang i varför det möter misslyckanden på misslyckanden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reptiliannews
om du är ful på insidan så kommer du bara att kunna få någon som är på samma nivå som du mentalt. En person med ett attraktivt sinne kommer att ha högre krav och sådana människor har alltid ett attraktivt ansikte och kropp. folk förvirrar vackerhet på utsidan för vackerhet på insidan.
Myt att snygga människor är fula på insidan som kompensation för att de väcker er andras komplex. TS behöver förövrigt inte vara särskilt snygg bara för att han är rakad och gaddad.
Fula män är inte bättre partners eller bra överhuvudtaget på dejting etc. Är den vackra personligheten någon skatt de grävt ner någonstans i skogen som man får en karta till en dag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lavande
Sluta ligg och prata med dem istället. Skapa en riktig anknytning. Om du umgås med en tjej, och ni inte ligger, och attraktionen finns där, kommer hon till slut att kasta sig över dig.
Att träffa tjejerna som vill mer än ligga hjälper också.
Ja. Att snabbt hamna i säng med en oengagerad man man egentligen inte byggt upp större intresse för, innebär att man ganska lätt dumpar dem eller bara ser dem som mediokra ligg utan egentligt framtidsvärde.
Män som spelar svåra är som regel horor och ligger runt och som saknar förmågan att bygga upp en långvarig relation. Jag tvivlar på att någon jag lämnat klarar av att hålla igång en relation lika länge som t.ex min första pojkvän som ständigt uppvaktade mig. Men det räcker inte med uppvaktning för att få en bra kvinna, man måste förstå när man har en sådan också, i tid dessutom annars kan man bygga vidare på något skitförhållande när man tröttnat på att ligga runt. Dock bör man se det som med ett medföljande bäst före datum. Men än sen, ingenting är menat att hålla nuförtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
--cory
Kanske du kan inkorporera något feminint till din stil så att allt inte blir så matcho o klyschigt. Just sayin'..
Han kan inte dölja sina tatueringar. Skaffa hår i hans ålder kan bli svårt då yngre män har fördelen med att de har hår på huvudet om man gillar det och ser det som särskilt attraktivt. Äldre män och hår på huvudet är ofta något i deras historia, inte nutid.
Men du har rätt i att en sådan person inte bör se ut som schablon då deras utbud är vad det är efter deras valda stil och image. Gillar de inte utbudet bör de förändra utstrålningen.
Om kvinnor inte vågar sig fram utstrålar han knappast positiva saker. Att prata med attraktiva män eller närma sig dem, vågar majoriteten kvinnor. Få snygga män, har problem med att kvinnor håller sig undan.