2020-08-05, 10:18
Medlem
Händer ibland att jag ser invandrare i väldigt dyra bilar med vad jag tror är tonade framrutor. Det är väldigt svårt att se in. Gissar att de gör det för att slippa nyfikna blickar och uppmärksamhet från polisen.
Citera
2020-08-05, 10:21
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det är inte lagligt så farbror blå borde reagera.
Tar dom av filmen vid besiktning tro?
Citera
2020-08-05, 10:29
Medlem
De har nog kontakter där de besiktigar bilen som ser mellan fingrarna.

Blir de stoppade blir det väl böter? Hur de gör sen vet jag inte.
Citera
2020-08-05, 10:32
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Det är inte lagligt så farbror blå borde reagera.
Tar dom av filmen vid besiktning tro?
Mycket går att kringå. Hade en granne som satt svart tejp över halva fönstret, tog bort remsa för remsa tills de på besiktningen gick med på "fri sikt", ungefär 40% av fönstret var täckt. En lancia voyager. Han tonade sedan rutan i den höjden.
Citera
2020-08-05, 10:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
De har nog kontakter där de besiktigar bilen som ser mellan fingrarna.

Blir de stoppade blir det väl böter? Hur de gör sen vet jag inte.

Åker du på en flygande besiktning så då blir det böter och du ska dra bort detta på plats sen..
Citera
2020-08-05, 10:39
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Händer ibland att jag ser invandrare i väldigt dyra bilar med vad jag tror är tonade framrutor. Det är väldigt svårt att se in. Gissar att de gör det för att slippa nyfikna blickar och uppmärksamhet från polisen.

Det låter mer som ett garanterat sätt att få uppmärksamhet från just polisen. Men babbeluringar är generellt inte hjärnkirurger så visst kan det tänkas att de tycker att de är smarta om de kletar på toningsplast.
Citera
2020-08-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det låter mer som ett garanterat sätt att få uppmärksamhet från just polisen. Men babbeluringar är generellt inte hjärnkirurger så visst kan det tänkas att de tycker att de är smarta om de kletar på toningsplast.

Men det verkar ju fungera för det är många som gör det. Ser polisen inte att det är en invandrare som kör och bilen är dyr kanske det minskar risken för kontroll.
Citera
2020-08-05, 12:10
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:

Nej. Detta är nog inte anledningen då nästan 90% av alla invandrare (från MENA) kör med rutorna nera året om. Jag gissar på att det är för att de ska synas i bilen (de har nog ännu inte förstått att ingen bryr sig om att de har bil).

Jag tror istället på ren styling i kombination med okunskap.
Citera
2020-08-05, 12:36
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Med maximal originaltoning blir det svårare att se in om det inte är direktljus in i bilen, har så på min bil, tonat runtom. Har bilen dessutom mörk eller svart inredning blir det svårare att se en mörk människa också.
Citera
2020-08-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Med maximal originaltoning blir det svårare att se in om det inte är direktljus in i bilen, har så på min bil, tonat runtom. Har bilen dessutom mörk eller svart inredning blir det svårare att se en mörk människa också.

Kanske att dyrare bilar har mörkare toning också?

Ibland ser jag vita bilar också och då är det välu svårt att se in. Undrar om ljuset reflekteras annorlunda på något sätt.
Citera
2020-08-05, 18:48
Medlem
Citat:

Djävligt obegåva att göra det för att slippa uppmärksamhet från polisen med tanke på att det är olagligt. Skulle gissa att polisen intresserar sig mer för en sådan bil än vilken annan bil som helst.
Citera
2020-08-05, 19:21
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Djävligt obegåva att göra det för att slippa uppmärksamhet från polisen med tanke på att det är olagligt. Skulle gissa att polisen intresserar sig mer för en sådan bil än vilken annan bil som helst.
Med tanke på hur vanligt det blivit de senaste åren så verkar polisen strunta i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in