Hur ska man lyckas få tag i en kreditlina i klass med den Maths O. Sundqvist hade hos Carnegie fram tills 2008?
Hur var ens dessa lån utformade? Var det blancolån han fick eller var det värdepapperskredit?
Går det ens att få tag i nuförtiden?
Tacksam för svar.
Mvh Luftgevar
Senast redigerad av Luftgevar 2020-08-04 kl. 22:44.
Inga blancolån Han hade både aktier och fastigheter som säkerhet, det finns en bok som handlar till stor del om Maths, "det är jag som äger Carniege", minns inte vem författaren är.
Inga blancolån Han hade både aktier och fastigheter som säkerhet, det finns en bok som handlar till stor del om Maths, "det är jag som äger Carniege", minns inte vem författaren är.
Okej, då är det alltså möjligt att göra samma resa i dag som Maths o Sundqvist gjorde? Enda skillnaden är väl att belåningsvärdena är mindre generösa i dag än förr.
Okej, då är det alltså möjligt att göra samma resa i dag som Maths o Sundqvist gjorde? Enda skillnaden är väl att belåningsvärdena är mindre generösa i dag än förr.
Nej.
Möjlighet till samma resa försvinner så fort det är allmänt känt hur det gick till.
Jag läste på Carnegies Wikipedia att lånen till Maths skedde genom terminskontrakt. Hur fungerar ett sådant lån? Terminskontrakt frigör ju inga likvider eller dylikt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!