2020-08-05, 21:07
Medlem
flesh-flutes avatar
Mannen är muslim. Det finns imamer som anser att det går för sig att ”gifta sig” med sin dotter.
(Även om det inte är mainstream-Islam)
Kanske ett sätt att rättfärdiga sina handlingar?
Citera
2020-08-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Mannen är muslim. Det finns imamer som anser att det går för sig att ”gifta sig” med sin dotter.
(Även om det inte är mainstream-Islam)
Kanske ett sätt att rättfärdiga sina handlingar?
Hur vet du att han är muslim. Zambia är ett kristet land. Klär hans döttrar sig i täckta kläder?
Citera
2020-08-05, 21:19
Medlem
Nikhitas avatar
Jag uppfattar det som att båda flickorna har flyttat med "pappan" till Tumba hösten 2019. Inte långt därefter framkom allt det här då den ena flickan börjar berätta för någon.
Citera
2020-08-05, 21:26
Medlem
cece123s avatar
Nu har folk i Zambia vaknat, för några minuter sedan skrev en kvinna i Zambia
"Ati Youre a rapist" på mannens Facebooksida.
I hans sista inlägg.
https://m.facebook.com/sraj.umar
Citera
2020-08-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Slå inte knut på dig själv nu med dina retoriska loopar och semantiska skruvar. Tråden är säkert tacksam för ditt godhjärtade bidrag.

Brottslingen är inte enbart Negern utan även de som tillät detta att fortgå och där är det uppenbart att abortläkaren är nyckelperson. Även han är skyldig till övergrepp mot barnet.

Japp, rimligen bör en läkare veta vem som är patienten. Finns det inget ansvar för att göra orosanmälan om det kommer en figur insläpandes med en 11 åring gång på gång för abort?
Citera
2020-08-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Japp, rimligen bör en läkare veta vem som är patienten. Finns det inget ansvar för att göra orosanmälan om det kommer en figur insläpandes med en 11 åring gång på gång för abort?
Vem har sagt att hon var elva år vid aborten? Det är en trådsanning som tydligen fått fäste. Det finns INGET som säger att hon var så ung. Det KAN vara så, men det finns ingen uppgift om det.
Citera
2020-08-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem har sagt att hon var elva år vid aborten? Det är en trådsanning som tydligen fått fäste. Det finns INGET som säger att hon var så ung. Det KAN vara så, men det finns ingen uppgift om det.

Finns ansvar för läkare att göra orosanmälan i denna situation med barn 11-17 år? Nöjd?
Citera
2020-08-05, 21:49
Medlem
Citat:
Finns ansvar för läkare att göra orosanmälan i denna situation med barn 11-17 år? Nöjd?
DET är en annan sak. En läkare som har misstanke om att något i detta är misstänkt så har han en anmälningsplikt. Absolut. Men inte när det gäller en 17-åring, man är byxmyndig när man är 15 och det är inte olagligt med varken sex, graviditeter eller aborter efter det. Men väl om det skulle vara en 11-åring. Jag vet inte om läkaren kanske var en polare som utförde aborterna utanför sin plikt. Dvs gav henne piller etc. Allt detta står ju i fupen - som inte är tillgänglig för allmänheten. Därför lär alla trådsanningar få frodas.
Citera
2020-08-05, 22:23
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet du att han är muslim. Zambia är ett kristet land. Klär hans döttrar sig i täckta kläder?

Jag utgår från att han är muslim eftersom han har ett muslimskt namn. Zambia är ett kristet land men med en snabbt växande muslimsk minoritet.
Jag kan absolut ha fel.
Citera
2020-08-05, 22:23
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Nä men om övergreppen slutade när barnen var i 12 års åldern, så borde det med den slutsatsen och Logiken innebära att båda aborterna borde skett före flickan var 12 år.

Ja det hade varit logiskt men ingen av offrens våldtäkter slutade när denne var 12 år så jag förstår inte vad du är ute efter.
Citera
2020-08-05, 22:24
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:

Vet du att läkaren inte gjorde någon orosanmälan?
Citera
2020-08-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Jag utgår från att han är muslim eftersom han har ett muslimskt namn. Zambia är ett kristet land men med en snabbt växande muslimsk minoritet.
Jag kan absolut ha fel.
Stämmer ju på Sverige också om vi skall vara lite noga här. Jag tror inte han var annat än kristen - om han ens tillhörde någon religion. Undrar vilken gud han i så fall tillber om han kan göra så här, under många år, mot sina egna barn. Fy för den lede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in