2020-08-24, 14:02
Medlem
beror ju lite på hvilken stil du har, vad har du för stil cijok?
Citera
2020-08-24, 14:25
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag slutade med jeans när jag började växa för mycket. Men sen fick man höra av en massa folk att man kan inte gå omkring i byggarbrallor när man är +40år. Så skaffade mig ett par stycken jeans. Sådana här stretch jeans. Fyfan vad skönt egentligen. Och så jävla BRUTALT det ser ut... Man ser fan för jävla brutal ut så folk undrar ju vadfan man är för en, EGENTLIGEN.

Egentligen.

Har man snygga ben och röv då passar allt. Så sa en jeansexpert till mig. Är inte jeansen det är fel på. Nej det är mannen. Tror hon var någon sorts feminist. Kanske feminazi? Min favoritsort. Finns ju hur många olika stilar inom feminismen somhelst. Var det du vill vara. Alla måste, måste acceptera. I helvete heller.
Citera
2020-08-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Ett miljövänligare sätt att tillverka jeans.
Att använda plast? Det var ju miljövänligt!
Citera
2020-08-25, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att använda plast? Det var ju miljövänligt!

Plast som är återvunnen! Går åt mindre energi än att tillverka ny polyester.

Läs på innan du spelar duktig!
Citera
2020-08-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cijok
Hej jag berättar som det är, jag är en något kort, något överviktig man med lår. jag absolut HATAR att prova jeans/byxor men när ens kläder går sönder så skickas man ut för att hitta nya. Har inte hittat något favorit par än, slim fit och skinny ser bara roligt ut på mig. Men vad är era favoriter? jag letar efter sköna snygga vardagliga jeans.

skulle uppskatta om ni nämner butiken och sökord så man kan hitta

Diesel Larkee är en rak rymlig modell som jag gillar:
https://se.diesel.com/en/man/jeans/straight-larkee/
https://www.zalando.se/diesel-jeans-straight-leg-01-di122g0e3-k11.html
Senast redigerad av Mr.Slave 2020-08-25 kl. 09:51.
Citera
2020-08-25, 09:54
Medlem
Shadowcrafts avatar
Att ingen nämnt Acne jeans? Det förvånar mig för dem sitter helt klart bäst. Jag kör endast Acne, Nudie och Levis.
Citera
2020-08-25, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Att ingen nämnt Acne jeans? Det förvånar mig för dem sitter helt klart bäst. Jag kör endast Acne, Nudie och Levis.
Gillade deras äldre uppsättning med jeans bättre än Blå Konst kollektionen. Acne generellt var bättre förr.

Kändes som man kunde hitta ’plain’ kvalitetsplagg där. Både överrockar som håller i flera säsonger när det kommer till design och modeorienterade modeller. Nu har de gått ned i kvalitet men ändå upp i pris.

Jeansen är dock gedigna, men jag vill gärna minnas att de gjorde mindre och längre storlekar förut (27x34 typ). Nu är det 28x32 som är det minsta.

Nu är det mycket risiga grejer som säljs, men handlar mer om hur modet ser ut i dag med streetwears evolution och dess influens på runwaymodet bl.a.
Senast redigerad av Vogly 2020-08-25 kl. 14:30.
Citera
2020-08-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Plast som är återvunnen! Går åt mindre energi än att tillverka ny polyester.

Läs på innan du spelar duktig!
Plast är plast och utvinns av olja, bomull är förnybart och alltså hållbart. Men det var inte detta saken handlade om utan att jeans är 100 % bomull ifrån starten. Bomull är ett naturmaterial som är skönt mot kroppen, vilket plast inte är. Du kan ju handla dina kläder i 100 % plast om du vill, tycker det är skönt och att det är bra. Jag vill ha jeans som det har varit ifrån dess ursprung i 100 % bomull!
Citera
2020-08-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Plast är plast och utvinns av olja, bomull är förnybart och alltså hållbart. Men det var inte detta saken handlade om utan att jeans är 100 % bomull ifrån starten. Bomull är ett naturmaterial som är skönt mot kroppen, vilket plast inte är. Du kan ju handla dina kläder i 100 % plast om du vill, tycker det är skönt och att det är bra. Jag vill ha jeans som det har varit ifrån dess ursprung i 100 % bomull!

Jag skulle aldrig köpa ett par jeans som inte var i 100% bomull.

Alla har inte samma åsikt. Jag vet de som tycker att stretch ger bättre passform. Det finns två läger.

Enligt tillverkarna handlar det om miljön. Återvinna och spara på vattenmängden.
Citera
2020-08-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
De vaxade paren är riktigt tjusiga. Luster FW03 och Strip SS04 hade riktigt fina vaxade clawmarks.

Trist att Slimane fastnat i en karusell vad gäller design, även om jag fortfarande gillar många av hans plagg och skor. Har fortfarande kvar ett par plagg, bortsett från jeans. Två av stövlarna kunde jag inte sälja av. Det mesta som är rätt så androgynt har jag sålt av förutom ett par saker.
2003 var ikonisk men som du säger blev varje ny kollektion bara mer lik den föregående. Hjälper om man vill sälja en stil men designers som Jun Takahashi är betydligt intressantare om man gillar nyskapande.
Citera
2020-08-31, 23:24
Medlem
OddDs avatar
Tramarossa är the shit.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto