2020-08-04, 11:52
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Medhåll. Samtliga av dessa tillverkare kan vara aktuella för TS.
Andra (märken + modell) som kan vara intressanta att kolla in är: Edwin Nashville, Sugar Cane 1947, Pherrow's 421, TCB Jeans 50's, Warehouse 800xx eller svenska SoSo Brothers.

Var några nya där som jag inte hört talas om men googlade dem och de var väldigt snygga. Bra tips!
Vill man ha något som håller länge och blir snyggast i längden kör man på otvättat men tror många tycker det är för obekvämt första gångerna man använder jeansen men det blir jäkligt snyggt efter ett par veckor.
Citera
2020-08-04, 12:35
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Var några nya där som jag inte hört talas om men googlade dem och de var väldigt snygga. Bra tips!
Vill man ha något som håller länge och blir snyggast i längden kör man på otvättat men tror många tycker det är för obekvämt första gångerna man använder jeansen men det blir jäkligt snyggt efter ett par veckor.
Tack! Det var så lite så. Merparten av dessa, om inte alla, finns hos svenska återförsäljare såsom Göteborg Manufaktur, Second Sunrise, Meadow och det borde ju underlätta för TS.

Jag kör själv mest på raw, fast det kan vara rätt tacksamt med one wash om man vill behålla brallornas ursprungliga kulör och passform.
Citera
2020-08-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
New yorker och andra babbe butiker har liknande modeller. Dom brukar ha lite häng i rumpan och sen vara riktigt tajta vid anklarna. Gärna lite korta med.

Jag gillar Ds2 för dom brukar sitta riktigt snygg på män som har lite mera ”hull” 😃

New yorker skulle jag inte sätta min fot på..
Citera
2020-08-04, 22:55
Avslutad
Dior Homme 17.5 cm eller Saint Laurent Paris D01 eller 02 från 2013-2016.
Citera
2020-08-15, 22:42
Medlem
lakritcs avatar
Har hört många rekommendera Tiger of Sweden. Beställde hem ett par och de satt väl hyfsat, men stilen var lite metrosexuell för min smak.

För tillfället har jag ett par J.Crew Driggs som jag är nöjd med. Letar själv efter välskräddade jeans för män, inte pojkar/hens.
Citera
2020-08-20, 14:46
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har hört många rekommendera Tiger of Sweden. Beställde hem ett par och de satt väl hyfsat, men stilen var lite metrosexuell för min smak.

För tillfället har jag ett par J.Crew Driggs som jag är nöjd med. Letar själv efter välskräddade jeans för män, inte pojkar/hens.
Kolla gärna in någon av tillverkarna jag rekommenderade tidigare i tråden. Även Black Horse Lane kan vara ett alternativ.

Du kan också höra av dig till Luxire och be dem replikera dem. Vet att det har gått tidigare men kontakta dem först innan du skickar iväg dem dit.
Citera
2020-08-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Dior Homme 17.5 cm eller Saint Laurent Paris D01 eller 02 från 2013-2016.
Kunde aldrig gå lägre än 19cm för mitt axelparti är ganska "manligt" men fan vad bra jeansen var, de håller fortfarande men går inte att jämföra med 03-07 perioden.
Citera
2020-08-23, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abiram-Blumberg
Kunde aldrig gå lägre än 19cm för mitt axelparti är ganska "manligt" men fan vad bra jeansen var, de håller fortfarande men går inte att jämföra med 03-07 perioden.

Var endast en småtting (bokstavligt talat på dagis ) när Hedi Slimane dundrade ut sina kollektioner, men jag har två par från hans kollektioner som jag köpt begagnat.
Den beryktade "cummerbund" modellen i svart med blå appliqué från FW06 och ett par ljusblåa clawmarks SS03.

Har ett par MIJ Dior från 2018 och de mäter sig inte med DHs gamla kvalité.
Citera
2020-08-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Var endast en småtting (bokstavligt talat på dagis ) när Hedi Slimane dundrade ut sina kollektioner, men jag har två par från hans kollektioner som jag köpt begagnat.
Den beryktade "cummerbund" modellen i svart med blå appliqué från FW06 och ett par ljusblåa clawmarks SS03.

Har ett par MIJ Dior från 2018 och de mäter sig inte med DHs gamla kvalité.
Ägt ett antal men har bara rådenim från senare år för tillfället och de är bra men inte alls som de var. Kommer ihåg hypen kring jakes och clawmarks som igår. Tidiga clawmarks är fina, funderar på ett par vaxade.
Citera
2020-08-24, 01:05
Medlem
Jeans är av 100 % bomull, allt annat är något annat.

Intressant när man går in på Levi´s egen sida i Sverige och tar fram originalet 501 så är de numera av olika blandmaterial. Då kallar de ändå dem för: Original-blåjeansen, skapade 1873. Möjligtvis modellen men inte materialet. Man får trycka på färgval 5+ för att få fram riktiga jeans, då finns det några. Priset är dessutom lägre på dessa.

Lika tråkigt har det blivit hos Dressmann som tidigare hade en modell för endast 299 kr som var riktiga jeans. Har som tur är några av dessa att slita på. Den verkar de slutat tillverka men höjt priset på ersättaren med blandmaterial. Övriga i deras sortiment är i samma trend.

Mina absoluta favoritjeans köpte jag av märket Boomerang på, tror det var tidigt, 80-talet. På den tiden var alla deras kläder av naturmaterial och främst just av bomull.

Vilka fler tillverkar JEANS av ursprungsmaterialet 100 % bomull? Varför har man ändrat material men likväl valt att fortsätta att kalla det jeans?
Citera
2020-08-24, 02:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abiram-Blumberg
Ägt ett antal men har bara rådenim från senare år för tillfället och de är bra men inte alls som de var. Kommer ihåg hypen kring jakes och clawmarks som igår. Tidiga clawmarks är fina, funderar på ett par vaxade.
De vaxade paren är riktigt tjusiga. Luster FW03 och Strip SS04 hade riktigt fina vaxade clawmarks.

Trist att Slimane fastnat i en karusell vad gäller design, även om jag fortfarande gillar många av hans plagg och skor. Har fortfarande kvar ett par plagg, bortsett från jeans. Två av stövlarna kunde jag inte sälja av. Det mesta som är rätt så androgynt har jag sålt av förutom ett par saker.
Senast redigerad av Vogly 2020-08-24 kl. 02:36.
Citera
2020-08-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jeans är av 100 % bomull, allt annat är något annat.

Intressant när man går in på Levi´s egen sida i Sverige och tar fram originalet 501 så är de numera av olika blandmaterial. Då kallar de ändå dem för: Original-blåjeansen, skapade 1873. Möjligtvis modellen men inte materialet. Man får trycka på färgval 5+ för att få fram riktiga jeans, då finns det några. Priset är dessutom lägre på dessa.

Lika tråkigt har det blivit hos Dressmann som tidigare hade en modell för endast 299 kr som var riktiga jeans. Har som tur är några av dessa att slita på. Den verkar de slutat tillverka men höjt priset på ersättaren med blandmaterial. Övriga i deras sortiment är i samma trend.

Mina absoluta favoritjeans köpte jag av märket Boomerang på, tror det var tidigt, 80-talet. På den tiden var alla deras kläder av naturmaterial och främst just av bomull.

Vilka fler tillverkar JEANS av ursprungsmaterialet 100 % bomull? Varför har man ändrat material men likväl valt att fortsätta att kalla det jeans?

Ett miljövänligare sätt att tillverka jeans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in