2026-08-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Se det positivt. Nu får ni börja göra lunchlådor och kallprata med kollegor om vädret och om deras ungar och hur semestern har varit m.m.
Ja satan vad drygt med alla som ska fråga hur semestern var (utan att bry sig egentligen) och förväntar sig att jag ska fråga dem tillbaka (utan att jag egentligen bryr mig). Nästan lika drygt som att folk i april brukar börja fråga vilka veckor man har semester. Tack gud för hemarbete.
Citera
2026-08-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja satan vad drygt med alla som ska fråga hur semestern var (utan att bry sig egentligen) och förväntar sig att jag ska fråga dem tillbaka (utan att jag egentligen bryr mig). Nästan lika drygt som att folk i april brukar börja fråga vilka veckor man har semester. Tack gud för hemarbete.

Ja det är drygt med det pliktskyldiga kallpratet.
Citera
2026-08-05, 12:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har redan jobbat drygt en vecka men är sjukt trött på mitt jobb då det saknar struktur och ordning. Alla springer runt och skyller på andra och allt vi gör blir försenat pga det jag skrivit.

Håller på att söka nytt jobb och hoppas kunna säga upp mig närmaste månaderna.
Citera
2026-08-05, 17:09
Medlem
Inte ångest direkt, men en vecka till hade inte gjort något, men ska ta ut lite flex i slutet på veckan så det blir en mjukstart.

Kan hålla med om att snacket om vad man gjort på semestern är sjukt meningslöst, svarar kortast möjliga på den
Citera
2026-08-06, 17:51
Medlem
Nä jag är nog rätt redo faktiskt, har trevliga kollegor och okej uppgifter med okej chefer. Såbsätt kan jag faktiskt tom. ha det trevligt på jobbet även om man ibland får jobba en del.

Värre kan jag tycka det är för de stackarna som jobbar inom vård och service idag, si sådär löner beroende på exakt bransch och att behöva ha med kunder som kan vara krävande och gnälliga lär ju vara sjukt drygt och stressigt.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in