2024-08-06, 10:57
Medlem
Återgår till jobbet igen i veckan, skulle haft semester tills nästa måndag men en kollega ville byta pass med mig i helgen och det gör jag gärna.

Ser fram emot att komma tillbaka till jobbet, har man ångest för att komma tillbaka så byt jobb och var inte rädd för det.
Jag som Uska kan få jobb precis vart fan som helst i landet och trivs man inte så går man till nästa arbetsplats och samtidigt höjer upp lönen om du byter kommun.

Så vill du ha lätt för att få jobb så plugga till Uska och extrajobba under tiden du gör detta så skiter sig inte ekonomin för dig heller.
Det är ett trevligt & socialt jobb och lönen är inte så usel som de säger, ligger själv på ca 32k för heltid exklusive ob.

Varit en del på extrajobbet under semestern men det är för att jag får ångest av att gå hemma. Precis knäpptyst om jag inte lyssnar på musik eller pratar med katten.

Är samma sak varje år inför semestern, jag får ångest av att ha skiten. Är väl därför jag bara har haft 3 semestrar under de senaste 12 åren (detta årets semester inräknad).
Citera
2025-01-06, 23:22
Medlem
Då var en lång Julledighet till ända, många som återgår till jobbet imorgon. Hur känner du kring det? Längtar man eller är det bara ångest? Nu när det är mörkt ute så kanske det påverkar?
Citera
2025-01-06, 23:49
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Då var en lång Julledighet till ända, många som återgår till jobbet imorgon. Hur känner du kring det? Längtar man eller är det bara ångest? Nu när det är mörkt ute så kanske det påverkar?
Jag är extremt osugen. Trivs inte särskilt bra ändå, funderar på att byta jobb. Känner mig färdigjobbad, vill gå i pension.
Citera
2026-08-02, 17:25
Medlem
Vi är många som går tillbaka till jobbet imorgon måndag, många har nog ångest för att komma tillbaka, eller hur ser det ut i folkhemmet?

Har du längtat efter chefen och alla kollegorna?
Citera
2026-08-02, 18:25
Medlem
Spider-Girls avatar
Detta är tråden jag letade efter idag! Är absolut inte det minsta lilla redo! En vecka till så kanske jag hade varit där...

Visserligen mycket stress och tempo på jobbet, men har bättre kollegor och chef än många andra.
Är bara inte redo. Ändå.
Citera
2026-08-02, 20:55
Medlem
Hade ångest etc första åren, numera är det bara en rutin och första dagen är bara en av många, skönt på ett sätt men nästan tragiskt på ett annat
Citera
2026-08-02, 21:26
Medlem
Sa upp mig innan sommaren, så ingen ångest i sikte. Känns riktigt skönt faktiskt.
Citera
2026-08-02, 21:31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ja, gå tillbaka ni.

Jag påbörjar min semester imorgon.

Ingen väckarklocka, utan ligger kvar i sängen när ni jobbar som bäst.
Citera
2026-08-02, 22:10
Medlem
Drivet eget så jobbar hela tiden ändå typ, men jag älskar mitt jobb och tjänar riktigt bra så det är win win. Brukar sticka på en långresa under vintern istället
Citera
2026-08-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ja, gå tillbaka ni.

Jag påbörjar min semester imorgon.

Ingen väckarklocka, utan ligger kvar i sängen när ni jobbar som bäst.

Det gör jag med🙂 Kanske lite ångest nästa helg men får försöka göra nåt kul. Gillar dessutom att jobba men inte atr stiga upp tidigt. Å hade gärna jobbat lite färre timmar så man orkar med fritiden.
Citera
2026-08-02, 23:11
Medlem
BlaBalks avatar
Jag har varit hemma över ett år med mitt barn, känns smått ångestfyllt att gå tillbaka till jobbet imorgon... Men det måste ju göras någon gång, och vi har ju fortfarande tid att umgås på eftermiddagar och helger, men det känns tungt i hjärtat att den här tiden är över och aldrig kommer igen.

Att gå tillbaka till jobbet känns ändå okej, för sig, men att inte få spendera hela dagarna med min lilla skatt längre gör ont.
Citera
2026-08-05, 12:21
Medlem
Se det positivt. Nu får ni börja göra lunchlådor och kallprata med kollegor om vädret och om deras ungar och hur semestern har varit m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in