2023-02-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Utan att mena att verka anklagande mot mamman: Varför var inte Adriana med på semestern? Var det problem mellan Adriana och mammans nya man och barn?

Hon ville inte följa med. Hon ville vara med sina kompisar och bo hos pappan de sista dagarna innan skolan började igen. Adrianas syskon avgudade henne och jag tror inte att det fanns några problem mellan henne och bonuspappan heller.
Citera
2023-02-28, 08:34
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/fil...et-pa-adriana/

Citat:
Ett desperat larmsamtal om en ”jätteliten” flicka som är skjuten.
Polisens kroppskamera som avslöjar hur de egentliga måltavlorna går till attack mot polisen.
Och en misstänkt mördare som övar på en skjutbana.
Det här är filmerna om Adrianamordet som aldrig tidigare visats.
Se Expressen TV:s reportage nedan – det unika film- och ljudmaterialet ger en ny bild av mordet.

Premiumartikel.
Citera
2023-02-28, 08:44
Medlem
fikasugens avatar
Har inte läst igenom denna tråd utan undrar va fasiken är det för föräldrar som låter en 12 åring vara ute mitt i natten? Typiskt tattar föräldrar som låter ungen få uppfostra sig själv. Föräldrarna borde dömas för vållande till annans död och soc borde ta deras andra ungar om det finns.
Senast redigerad av fikasugen 2023-02-28 kl. 09:00.
Citera
2023-02-28, 11:01
Medlem
Instämmer helt!
Istället försöker folket normalisera att det är ok att smyga ut mitt i natten.
NEJ det är det inte, för hade föräldrarna tagit ansvar så hade flickan varit vid liv idag.
Citera
2023-02-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Har inte läst igenom denna tråd utan undrar va fasiken är det för föräldrar som låter en 12 åring vara ute mitt i natten? Typiskt tattar föräldrar som låter ungen få uppfostra sig själv. Föräldrarna borde dömas för vållande till annans död och soc borde ta deras andra ungar om det finns.

Du borde nog läsa tråden. Du ställer samma fråga som ställts 100 ggr förut. Mamman var på utlandssemester med sin familj. A ville inte följa med eftersom hon ville umgås med sina kompisar och bo hos sin pappa den sista tiden av sin ledighet innan skolan började igen. Pappan jobbade natt och A drog ut på egen hand. Inget oväntat beteende av en tolvåring. Hon skulle ju vara med sina kompisar och kunde ju omöjligt ana att någon skulle skjuta på henne. Kan inte se att någon i familjen gjort något fel här.
Citera
2023-02-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackettk
hade föräldrarna tagit ansvar så hade flickan varit vid liv idag.

Hade samhället och rättsväsendet tagit ansvar hade inte dessa idiotier kunnat åka runt och skjuta vilt omkring sig på allmän plats och då hade flickan varit vid liv idag!!

Ingen klagar på föräldrarna till hennes kompisar bara för de klarade sig oskadda.

De enda med skuld är gärningsmännen!!
Det är lika idiotiskt som att beskylla en kvinna som blivit våldtagen för att hon haft utmanande kläder eller unga tjejer som tillåts gå ut i sådana kläder.

Så respektlöst mot föräldrarna att skuldbelägga de för det som hänt.
Citera
2023-03-01, 19:12
Medlem
Citat:
Det suddar man bort. De försöker normalisera att ett barn kan smyga ut kl 03:30 på natten. Hade föräldrarna tagit ansvar från första början så hade barnet varit vid liv idag.

Det är ingen som försöker ”normalisera” att ett barn i tidiga tonåren tar tillfället i akt och smiter ut en sen, varm och isolerad corona-sommar när barnet för första gången lämnats ensamt hemma. Det är redan normalt, så där är du lite sen på bollen. Men det begriper inte du, va? Indirekt skuldbeläggning av offret är vad du håller på med här.

Du verkar vara i ett stort behov av en självrannsakan. Sitt inte på Flashback och ge fan i att skuld- och skambelägga detta oskyldiga barns efterlevande.

Jag likställer ditt vidriga påstående med gärningsmännens handlingar, du är fan inte så mycket bättre.
Citera
2023-03-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverabia
Det är ingen som försöker ”normalisera” att ett barn i tidiga tonåren tar tillfället i akt och smiter ut en sen, varm och isolerad corona-sommar när barnet för första gången lämnats ensamt hemma. Det är redan normalt, så där är du lite sen på bollen. Men det begriper inte du, va? Indirekt skuldbeläggning av offret är vad du håller på med här.

Du verkar vara i ett stort behov av en självrannsakan. Sitt inte på Flashback och ge fan i att skuld- och skambelägga detta oskyldiga barns efterlevande.

Jag likställer ditt vidriga påstående med gärningsmännens handlingar, du är fan inte så mycket bättre.

Jag vet iallafall hur jag ska uppfostra mina barn, vilket du verkar behöva stöd med för att kunna vägleda dina barn rätt. Ta rätt hjälp i god tid så dina barn inte riskerar att bli skjutna mitt i natten.

Och gällande de idioter som är misstänkt för det här så är vart enda en av dom och deras omgivning efterblivna idiotier som förtjänar det värsta. Dom förtjänar att lida i resten av deras liv för lilla flicka förtjäna inte detta, men så avslutar det när ansvarslösa föräldrar inte kan ta hand om barn.
Citera
2023-03-02, 08:55
Medlem
Det är ett långt (låst) reportage om Maykil Yokhanna i dagens VLT.

Jag citerar lite från början av reportaget som behandlar hans ungdom:
16 år gammal blir han föremål för en utredning av ungdomsenheten i Huddinge kommun. Anledningen är att han är misstänkt för trafikbrott och misshandel. Brott han också döms för.

Redan då, vid 16-års ålder, görs bedömningen att Maykil Yokhanna lever i riskzonen för en fortsatt negativ utveckling. I utredningen framgår också att Yokhanna behöver få insikt i hur hans vänner bidrar till att han hamnar i bråk och konflikter. Yokhanna är vid den här tiden en framträdande profil i grupperingen Vårby Young Gangsters, en gruppering som enligt en tidigare gruppchef inom polisen försöker hålla hög profil.

[...]

Det står också att pojken Maykil behöver hjälp att hantera sin ilska, och hjälp med sin nuvarande roll som mannen i familjen. En roll han fått efter faderns död.

[...]

Under sin placering på HVB-hemmet Gränslyktan i Västerås, begår Maykil Yokhanna flera grova brott, tillsammans med andra boende på hemmet. Bland annat döms han för olaga hot och rån. Han döms också för övergrepp i rättssak för att han efter rånet har ringt en av medgärningsmännen och hotat att han ska döda honom om det kommer fram att Yokhanna varit med under rånet. Yokhanna ska också ha hotat att bränna ner Gränslyktan och föreståndarens bostad.

[...]

Maykil Yokhanna har inte hunnit fylla 20 när han döms för nästa grova brott. Tillsammans med en annan person hotar han, maskerad med rånarluva och beväpnad med softairgun och en yxa, två väktare att öppna en servicebox. Bytet blir 1 497 022 kronor.

[...]

Parallellt med Maykil Yokhannas kriminella karriär, dyker en annan aktör upp på Yokhannas hemmaarena i Vårby. Snart är Våbynätverket och dess ledare Chihab Lamouri väletablerade med sin roll i narkotikahandeln och sitt våldskapital.

[...]

Under 2010-talet ska Vårby visa sig vara för litet för två starka kriminella grupperingar. Som ett led i kraftmätningen, skjuts Maykil Yokhanna i en trappuppgång i Vårby 2011. Brottet är inte juridiskt uppklarat, men det sägs att Vårbynätverket låg bakom skjutningen. Den öppna konflikten mellan Maykil Yokhannas May-nätverk och Vårbynätverket är ett faktum.
Källa: https://www.vlt.se/2023-03-02/vaster...e-och-maltavla
Citera
2023-03-02, 14:08
Medlem
lägger upp hela filmartikeln om en stund.
Citera
2023-03-02, 14:23
Medlem
Någon som har FUP i ärendet?
Citera
2023-03-02, 15:19
Medlem
Citat:
Jag vet iallafall hur jag ska uppfostra mina barn, vilket du verkar behöva stöd med för att kunna vägleda dina barn rätt. Ta rätt hjälp i god tid så dina barn inte riskerar att bli skjutna mitt i natten.

Och gällande de idioter som är misstänkt för det här så är vart enda en av dom och deras omgivning efterblivna idiotier som förtjänar det värsta. Dom förtjänar att lida i resten av deras liv för lilla flicka förtjäna inte detta, men så avslutar det när ansvarslösa föräldrar inte kan ta hand om barn.

Finns ingen idé att diskutera med sådana som dig. Du vet absolut ingenting så yttra dig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in