2020-08-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vänstermedia har nu helt släppt detta och är tillbaka till att tycka synd om diverse andra folk långt från Sverige, eller att "nu kommer Trump förlora (äntligen)" artiklar.

Knappa 2 dagar körde vänstermedia detta som en toppnyhet innan det föll ner i glömska inom ytterligare någon dag bara.

Händelsen passar helt enkelt inte vänsterns narrativ i media. Den stör den stora ordningen i att få så många fattiga vänster-röstande människor som möjligt i Sverige. För annars försvinner de utan ett "syfte" politiskt.

Nej nu får det fan vara nog med denna sörja till skit som vänsterextremism med ultrafeminism skapat där vita små flickor mördas av "nya vänsterväljare" och då var hon helt enkelt på fel plats och hennes fel, hon var ju ändå "privilegierad".

Denna sorgliga historia visar vänsterns sanna ondskefulla tryne. Må flickan ha dött som en martyr och aldrig bli bortglömd!

Du kan inte tänka dig att det är så enkelt som att man inte kan ha det som förstasidestoff om inget nytt kommit fram? Det du kallar vänsterextrem media är kommersiella företag som är beroende av intäkter, och löpsedelrubriker som "inget nytt" genererar inte fler läsare (och idiotresonemang genererar inte fler partimedlemmar).
Citera
2020-08-09, 16:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vänstermedia har nu helt släppt detta och är tillbaka till att tycka synd om diverse andra folk långt från Sverige, eller att "nu kommer Trump förlora (äntligen)" artiklar.

Knappa 2 dagar körde vänstermedia detta som en toppnyhet innan det föll ner i glömska inom ytterligare någon dag bara.

Händelsen passar helt enkelt inte vänsterns narrativ i media. Den stör den stora ordningen i att få så många fattiga vänster-röstande människor som möjligt i Sverige. För annars försvinner de utan ett "syfte" politiskt.

Nej nu får det fan vara nog med denna sörja till skit som vänsterextremism med ultrafeminism skapat där vita små flickor mördas av "nya vänsterväljare" och då var hon helt enkelt på fel plats och hennes fel, hon var ju ändå "privilegierad".

Denna sorgliga historia visar vänsterns sanna ondskefulla tryne. Må flickan ha dött som en martyr och aldrig bli bortglömd!
Jag håller med, det måste vara PK vänstern som försöker smutskasta offret och hennes familj. Hade flickan däremot varit muslim och dödats av vita, då jävlar hade de knipit käft om att offret hade sig själv att skylla, vidriga Sverige!
Citera
2020-08-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är du puckad? Vet du inte vad trådsanning är?
Något som stått i denna tråd!
Alltså det enda jag läst om var skottet träffat var i Aftonbladet.
Därför frågade jag dig om du läst någon annanstans om träff i huvudet, rygg.
Alltså i en dagstidning etc.och inte denna tråd!
Var jag tydlig nog?
Givetvis kan aftonbladet fått fel information, men så länge inget annat framkommit så tror jag på nacke.

Pust!!!!

Jag vet mycket väl vad en trådsanning är. Om du tror att Aftonbladet är ett medium för oantastlig fakta, så är det upp till dig, men när du hänvisar till en aftonbladetlänk på trådens första sida och den inte finns där så... ja vaddå?

Nu skriver du ju som slutord att du inte vet något om nackskott, utan bara tror för att Aftonbladet "sa så".

Lugna ner dig när du till och med måste pusta i text, du kan ju för fan få ett slaganfall och dö.
Citera
2020-08-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Du kan inte tänka dig att det är så enkelt som att man inte kan ha det som förstasidestoff om inget nytt kommit fram? Det du kallar vänsterextrem media är kommersiella företag som är beroende av intäkter, och löpsedelrubriker som "inget nytt" genererar inte fler läsare (och idiotresonemang genererar inte fler partimedlemmar).

Nja. Det är skattefinansierad media som går i bräschen. Och de "kommersiella" företag du snackar om lever på presstödet i första hand och annonser i andra hand.
Det är också en bransch. Där vill man inte sticka ut om man vill ha gig. Det är helt belagt åt vilket håll tyngdpunkten ligger politiskt bland journalister. Och framförallt utbildningarna. Man gör inte ens hemlighet av av att man är agendadrivna och därmed skiter i konsekvensneutralitet.
Du kan ju räkna antal artiklar efter det här mordet som framställer mördarna som offer, skuldbelägger allmänheten och hur många som fokuserar på mördarna.
På forum och sociala media lägger sjukt många skulden på offret och dess familj och upprörs mer över att en ung tjej är ute på natten än att idioter skjuter automatvapen från bil på offentlig plats med många oskyldiga.
Citera
2020-08-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Nja. Det är skattefinansierad media som går i bräschen. Och de "kommersiella" företag du snackar om lever på presstödet i första hand och annonser i andra hand.
Det är också en bransch. Där vill man inte sticka ut om man vill ha gig. Det är helt belagt åt vilket håll tyngdpunkten ligger politiskt bland journalister. Och framförallt utbildningarna. Man gör inte ens hemlighet av av att man är agendadrivna och därmed skiter i konsekvensneutralitet.
Du kan ju räkna antal artiklar efter det här mordet som framställer mördarna som offer, skuldbelägger allmänheten och hur många som fokuserar på mördarna.
På forum och sociala media lägger sjukt många skulden på offret och dess familj och upprörs mer över att en ung tjej är ute på natten än att idioter skjuter automatvapen från bil på offentlig plats med många oskyldiga.

Jag går utefter de preferenser jag antar att postaren jag svarade har, och då blir det inte mer Aftonbladet och Expressen, och så vitt jag vet har ingen av dem presstöd.

Fetat, jag kan inte påminna mig om att jag sett en enda. Kan du ge något exempel?

Ett forum sticker ut när det gäller att skuldbelägga och smutskasta offret och hennes familj, och det är Flashback och den här tråden.
Citera
2020-08-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Nej inte alls otroligt-tycker det verkar mer och mer sannolikt att 12-åringen kanske var målet för attacken.

Så kan det vara, absolut. Men utan skyttens ID och hans historia kan man bolla med ett tiotal dystra scenarier.... Allt är öppet.

Tjejens ålder kunde vara oklar också, i halvmörker. Sikten kl 03 i augusti kan vara riktigt usel. Skytten visste kanske inte att det var ett barn osv.

Fö noterar jag bristen på offentliga reaktioner. Jämfört med tidigare dåd har detta hanterats väldigt trött och deprimerat.

När en svart man mördas i USA blir det upplopp i Stockholm, men vad händer nu?

Inte så mycket.

Det finns inga fler torgmöten att hålla, inga galor att tevesända, inga glödande tal....

Det finns ingen passion, ingen som lovar krafttag, lösningar och hopp. Allt är trött.

Sverige har blivit deprimerat. Gängen nöter ner allmänheten, dag för dag....

Inte ens ett mördat barn sätter fart på vår sk regering.

Det som sker i förorterna är uttalat antistatlig verksamhet. Det är våld vars syfte är att skapa laglösa nogozoner. Man vill krossa statens våldsmonopol.

Det är i denna politiska verklighet tolvåringen mördades.

Det som sker i "orten" är terrorism!
Citera
2020-08-09, 17:14
Medlem
Citat:
Jag går utefter de preferenser jag antar att postaren jag svarade har, och då blir det inte mer Aftonbladet och Expressen, och så vitt jag vet har ingen av dem presstöd.

Fetat, jag kan inte påminna mig om att jag sett en enda. Kan du ge något exempel?

Ett forum sticker ut när det gäller att skuldbelägga och smutskasta offret och hennes familj, och det är Flashback och den här tråden.

https://www.expressen.se/debatt/vi-a...-flickans-dod/
Denna snut har sedan fått utrymme i flera media, bl.a. SVT https://www.svt.se/nyheter/martinlazar
All info här kommer från kommer ju på pressen. SMS:en med kompisar, uppgifter om familjen, intervjuer med mammor etc. Samtliga för att "kartlägga" varför hon var där.
Mina flöden på sociala media ser likadant ut. Lokalgrupper ser likadant ut. Väldigt många fokuserar på varför flickan var ute. Det har ju i sin tur uppmärksammats i pressen. Ledare, debatt etc.
Citera
2020-08-09, 17:19
Medlem
NakedApples avatar
Citat:

Att AB hänvisar till Polis i artikeln om förlupen kula spelar ingen roll för dig eller?

Du har ju inte foliehatt, du måste bära gjutjärn kring huvet.

Pust här också.
Citera
2020-08-09, 17:24
Medlem
Citat:

Som en martyr mot ”ultrafeminism”? Du är helt urspårad.
Citera
2020-08-09, 17:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är inte mamman på solsemester med sin nya familj?

Inte lätt att ta sig hem nu under Coronatider.
Det är inte svårt. Var du ironisk?
Både Norwegian å SAS flyger flyger på 40% av normal kapacitet. Dvs flera flighter i veckan. Utöver det finns alla utländska flygbolag. Sveriges gränser har aldrig varit stänga för EU medborgare. Det går utöver det charter till spanien flera dagar i veckan..
Citera
2020-08-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så kan det vara, absolut. Men utan skyttens ID och hans historia kan man bolla med ett tiotal dystra scenarier.... Allt är öppet.

Tjejens ålder kunde vara oklar också, i halvmörker. Sikten kl 03 i augusti kan vara riktigt usel. Skytten visste kanske inte att det var ett barn osv.

Fö noterar jag bristen på offentliga reaktioner. Jämfört med tidigare dåd har detta hanterats väldigt trött och deprimerat.

När en svart man mördas i USA blir det upplopp i Stockholm, men vad händer nu?

Inte så mycket.

Det finns inga fler torgmöten att hålla, inga galor att tevesända, inga glödande tal....

Det finns ingen passion, ingen som lovar krafttag, lösningar och hopp. Allt är trött.

Sverige har blivit deprimerat. Gängen nöter ner allmänheten, dag för dag....

Inte ens ett mördat barn sätter fart på vår sk regering.

Det som sker i förorterna är uttalat antistatlig verksamhet. Det är våld vars syfte är att skapa laglösa nogozoner. Man vill krossa statens våldsmonopol.

Det är i denna politiska verklighet tolvåringen mördades.

Det som sker i "orten" är terrorism!
Du pratar om vad vår regering gör .... att inte ens ett mördat barn sätter fart på vår regering.....men vad gör allmänheten i den”sk förorten” dom vet vilka som ligger bakom skjutningarna etc ....ok man ” vågar inte tala med polisen ....men i övrigt är man tuff......den som står upp för det samhälle man vill leva i det samhälle barnen skall leva i...dom är tuffa...och säg inget om typ integration....i Sverige är det gratis att gå i skolan och gör man sitt bästa kan man ha det bra.....men tycker man det är tufft att ” gangsta” fine men det blir inget bra
Citera
2020-08-09, 18:15
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Varför kan man helt enkelt inte utlova ett pris på säg 1 miljon kr för den som utpekar den som mördade flickan? Kostaderna för att ha polisstyrkorna igång är ju ändå ganska höga så varför inte underlätta det för sig? Och i det här fallet så vet ju alla att det finns massvis med folk som vet vem det var som sköt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in