2020-08-05, 21:41
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Står inte på hans FB, men han är Släkt med Daniel teymur. Så lär vara Syrian.

Citat:
Ursprungligen postat av meii
Susanne är ju mamman till skjutna flickans vän 🙈

Mer än en kan ju heta Susanne... Så vännens mamma kan ju heta Susanne, men det hindrar ju inte att det finns fler med namnet Susanne..
Citera
2020-08-05, 21:44
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så är det. Om tjejer slutade uppvakta våldsamma svin, skulle världen bli bättre.

Vem tolvåringen var vet jag inte.

Att tjejer fjäskar för våldsamma män och fascineras av dom, det vet jag däremot.

Jag tror inte denna stackars tjej var on the scene av en slump, men vi får se...
Tjejers sätt att vara kriminella är att hänga med en badass kille, ta del av "lyxlivet" de gånger dom har pengar och slippa straff.
Ja medskyldig!
Dock inte ett flickebarn på 12-13 år men de kvinnliga generna finns där OM hon var där för att träffa Mr Big.
Citera
2020-08-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
De två som var måltavlor hade skyddsväst enligt vittnen. Tjejen var alldeles för nära dessa då hon blev träffad. Sannolikheten för att hon hängde med dem en längre stund och därför var med när det small är betydligt större än att hon just denna sekund gick förbi. Vet inget mer än någon annan i tråden.

Sannolikheten att adidasriddaren som höll i vapnet och dessutom satt i rullande bil sprayade all over the place är ännu större. Det finns noll på att hon hängde med någon. Du sitter ju bara och hittar på skit och smutskastar ett oskyldigt offer och hennes anhöriga.
Lugna dig med anklagelser tills det finns fog. Helt galen infallsvinkel att hitta belägg för att ett oskyldigt offer har felat såpass att hon är värd att mördas och dessutom ska skuldbeläggas tillsammans med sin familj.
Citera
2020-08-05, 21:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eller ens slog larm! Hon hittades ju av en McD-anställd som skulle kasta sopor. Gänget kunde inte ens kosta på sig att ringa 112.

Arbetade personalen vidare efter skottlossningen som om inget hade hänt?
Eller hade de som var inomhus inte uppfattat vad som hände ute tro?
Citera
2020-08-05, 21:50
Medlem
QueenKoralls avatar
Jag funderar på hur lång tid det går mellan skotten och tills A hittas skadad?
Den anställde på Mc Donalds berättade ju att dom hört skott, gått ut för att kolla men mötts av en kille som sa att det var lugnt och att det bara skjutits raketer...
Dom gick in efter de lugnande beskeden..
A hade ju skrivit i sms till kompisen L att hon skulle käka och sen åka bussen hem kl 03.00
Kan hon ha blivit skjuten innan kl 3 men legat ända tills ca 03.30 innan hon blev hittad? Larmet inkom ju 03.37..
Man har inte läst någonstans om tiden för när man hör skotten.. Eller har jag missat det?
Citera
2020-08-05, 21:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ja garanterat en slump.

1.OLIKA BILAR vit bmw vid den inspelade skjutningen, vit AUDI som eldas upp.
2.Sollentuna är VÄLDIGT stort med många förbipassering för olika farleder.
3. Det sköts mot en skylt i filmen, knappast nära ett mordförsök
4.Det ligger på andra sidan stan.
5.Hur många aks tror du det finns i cirkulation i enbart stockholm?MÅÅÅÅNGA

Slutgiltigt kan man ställa sig frågan,var finns likheterna? bilen hittades i en kommun på 70kvadratkm och 75kmännsikor färskjutningen på den andra bilen gjordes ifrån INGENTING MER

Att det är olika bilar det vet vi och diskussionen gäller inte det. Utan frågan gäller om det är samma personer.

Det är ca 1 km mellan var bilen hittades och skjutningen mot COOP tidigare i år.

Bilen hittades i Norrviken, vid Sollentuna fotbollshall (Norrvikens IP) enligt Yhv. Skjutningen mot COOP skedde i Häggvik. Avståndet är ca 1 km mellan dessa två platser enligt Google Maps.

Visst kan det vara en slump. Och förmodligen är det en slump. Men platserna ligger ändå så nära varandra att man bör höja lite på ögonbrynen här.
Citera
2020-08-05, 21:53
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Exakt! Väg sannolikheten att hon bara "råkade" vara i närheten av måltavlorna mot att hon faktiskt umgicks med dem under natten. Lägg i vågskålen också hennes kommentar på Insta "Jag saknar konsekvenstänk!" som ju är en snygg omskrivning för "Jag är så jävla galen och är med på allt!". Bra reklam hon gör för sig själv där, 12 år gammal... Fy fan vad sorgligt att snorungar som inte ens börjat högstadiet ska vara så tuffa och hänga med gettogangsters. Och fy fan för frånvarande föräldrar.
Vill du antyda att det 12-åriga mordoffret har haft en romantisk relation till någon av skyddsvästkillarna?
Citera
Avstängd
Comitiums avatar
Kan det vara invandrartjejen själv som de faktiskt var ute efter? Agerat knarkkurir och blåst dem på pengarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Arbetade personalen vidare efter skottlossningen som om inget hade hänt?
Eller hade de som var inomhus inte uppfattat vad som hände ute tro?

Personalen gick ut efter skotten hade avfyras, men fick det sagt till sig utav några på platsen att det bara var raketer som hade smällt. När en utav personalen på mcd sen ska ut och slänga sopor så hittar den personen 12 åringen på marken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Sannolikheten att adidasriddaren som höll i vapnet och dessutom satt i rullande bil sprayade all over the place är ännu större. Det finns noll på att hon hängde med någon. Du sitter ju bara och hittar på skit och smutskastar ett oskyldigt offer och hennes anhöriga.
Lugna dig med anklagelser tills det finns fog. Helt galen infallsvinkel att hitta belägg för att ett oskyldigt offer har felat såpass att hon är värd att mördas och dessutom ska skuldbeläggas tillsammans med sin familj.

Har inte anklagat någon annan än skytten. Väger bara sannolikheter. Ska någon skuldbeläggas så är det politikerna för det importerade avskrädet.

Helt klart skulle hon träffa någon. För omständligt att ta sig så långt bara för att rasta hunden. Fanns säkert något i kylen om hon höll på att svälta ihjäl mitt i natten. Kompishäng med fel gäng. Dödligt i Löfvens Sverige.
Citera
2020-08-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jag funderar på hur lång tid det går mellan skotten och tills A hittas skadad?
Den anställde på Mc Donalds berättade ju att dom hört skott, gått ut för att kolla men mötts av en kille som sa att det var lugnt och att det bara skjutits raketer...
Dom gick in efter de lugnande beskeden..
A hade ju skrivit i sms till kompisen L att hon skulle käka och sen åka bussen hem kl 03.00
Kan hon ha blivit skjuten innan kl 3 men legat ända tills ca 03.30 innan hon blev hittad? Larmet inkom ju 03.37..
Man har inte läst någonstans om tiden för när man hör skotten.. Eller har jag missat det?

Har svårt att tänka mig att det tog så lång tid. Max 10-15 min men även det känns som för lång tid.
Citera
2020-08-05, 21:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En liten A4 lämpar sig heller inte för att hantera en AK inuti. Vapnet är för stort, helt enkelt. I Mexiko kör de bara med amerikanska pick-ups (Ford F-150, Cheva Suburban osv) för drive-by:s. Det är även svårare på natten att sikta med automateld pga mynnningsflamman. Hela upplägget är som gjort för att gå snett.... Och det gjorde det ju, big time.

Nåja det definitivt inte så svårt att genomföra även utan hörselkåpor, sålänge mynningen hålls utanför bilen så reducerar man ljudet väldigt mycket, men alla vet att även fritt stående får man ont i öronen väldigt snabbt utan kåpor.

Sen angående mexikanarna är det en kulturgrej med stora jeepar dels för att dom använder många oasfalterade skitvägar, men du får plats mer folk och utrustning än i nått annat, dom lättare att bepansra dessutom. Lättare att skjuta ut i olika riktningar från också men inte det främsta du gör liksom

En drive by sverige behöver du inte nån speciell bil, skytten sitter bakhöger med rutan nere, inga problem att skuldra ett vapen, eller tvärtom. sen om man endast tänker skjuta rakt in en klunga på max 5 mhåll tex så skjuter man instinktvis med rekylkontroll som första prio
Ett fullstor automatkabin blir svårare i vanlig om man ska kunna skjuta mot oanade mål men så är inte fallet här.

Trippelmordet vid galaxy genomfördes med AKM från rullande bil, tror det va en s40 eller liknande, rulla förbi lite sakta töm magasinet på typ 2 sekunder, örsvinner lika snabbt du kom...3 döda och 1-2 träffade men överlevde alla kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in