2020-08-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
30 min med bil, 0 min med mobil.

Vad grundar sig konflikter ibland dessa ofta i? Jo narkotika, blåsningar eller tidigare våldsdåd. Hur menar du att ett mobilsamtal skulle ha eskalerat en konflikt till denna nivå? Vilket parti narkotika kan man sno med mobilen? Vilken person kan man kränka med mobilen så att nästa drag är en D-by? Nä det låter inte som ett troligt scenario
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hennes föräldrar kanske kommer från något av länderna som utgjorde del av forna Jugoslavien.

Polen och Iran?
Citera
Medlem
CamLids avatar
Satt och kollade igenom SVT-txt nyss.
Jag hann läsa att Polisen inte vill kommentera om 12-åringen var måltavlan eller ej. Sedan uppdaterades texten att Polisen varken vill bekräfta eller dementera att måltavlorna ska ha varit två män från ett kriminellt nätverk. Kan det varit så jäkligt att flickan var måltavlan eller hade bara dom skrivit fel från början?
Citera
2020-08-03, 11:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsernameMe
Var redan inne medan hon var utanför.
Personal på McDonalds blev ju även stoppade att gå ut av en kille som sa " det är lugnt det är fyrverkerier".

Inne var, i en bil? MC Donalds har vid den tiden endast en lucka för beställning öppen. Samma sak på Shell nattlucka.

Framgår inte någonstans om hon var där själv eller i sällskap med någon. Ej heller nämns någon hund.

Jag lutar åt att hon var där med de som besköts, pga denna avsaknad av info om hennes sällskap och ärende.
Citera
2020-08-03, 11:25
Medlem
Enligt SVT var flickan ute och rastade hunden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ka-miste-livet

Var bodde flickan?
Citera
2020-08-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen.k

Var bodde flickan?

Bra att media bekräftar så man slipper spekulationer
Citera
2020-08-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tycks inte förstå (pga din egen uppväxt) att det är NORMALT för en 12åring att vara hemma senast kl 22.00. Det onormala är att ränna på mack på småtimmarna.

Man är inte en duvunge för att man inte befinner sig på skumma ställen under udda tider utan man är bara som man ska vara.
Hon rände inte på mack, hon var ute med hunden. Ville troligen inte röra sig i skogsområden och liknande med tanke på tidpunkten.
Citera
2020-08-03, 11:28
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen.k

Var bodde flickan?
Rastade hunden minskar ju tesen om att det är en invandrare. Det är ju i stort sett bara ghettoblattar som har sina pitbulls.
Citera
2020-08-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Inne var, i en bil? MC Donalds har vid den tiden endast en lucka för beställning öppen. Samma sak på Shell nattlucka.

Framgår inte någonstans om hon var där själv eller i sällskap med någon. Ej heller nämns någon hund.

Jag lutar åt att hon var där med de som besköts, pga denna avsaknad av info om hennes sällskap och ärende.

Vad du lutar åt spelar ingen roll. Jag vet att hon var där med sin hund och vän. Info om att hon var ute med hunden finns visst.
Citera
2020-08-03, 11:33
Medlem
Är det ingen som har information om mamman?
Vi vet att pappan bor vid Uttran, cirka 6,5 km från brottsplatsen.
Citera
2020-08-03, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nä det låter inte som ett troligt scenario

Inte i detta fallet, men jag påstår att gängkriminaliteten idag är nationell. Spelar ingen roll om du bor i Sundsvall eller Mölndal.
Citera
2020-08-03, 11:34
Medlem
Hur mycket kameror finns där ute, ni som vet?
Är ju både bensinmack och restauranger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in