2020-08-03, 19:51
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Jadu. Det fetade indikerar att du borde ta sista groggen och gå och lägga dig sedan.

Så ska du se att du vaknar upp nyter och glad imorgon.

Det lär tyvärr inte ske.
Denna tråden skapades av Iran fanclub fake news vurmare.
De har alla lyckats leta sig hit och det är lite som att stånga sig blodig att föra diskussion med någon av dessa Iran MÖPAR.
Personligen håller jag mig borta från deras trådar då risken att jag får en hjärnblödning är troligt
Citera
2020-08-03, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det lär tyvärr inte ske.
De har alla lyckats leta sig hit och det är lite som att stånga sig blodig att föra diskussion med någon av dessa Iran MÖPAR.
Personligen håller jag mig borta från deras trådar då risken att jag får en hjärnblödning är troligt

Jaså? Själv tycker jag att det är lite kul. När man ändå håller på och städar.

Men förstår vad du menar.

Det är som att se faktaresistent materialiseras framför sina ögon.
Citera
2020-08-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ubåtar? Ska Iran tillverka kärnkraftsdrivna ubåtar?

Få se nu, hur tänkte de styrande i Iran då.

”-Fan, det funkade inte med flygplan. Och vi har inte kompetens för att utveckla och producera det vårt folk har behov av. Vad kan vi ge oss på då? Ubåtar!!”

Och vilka system ska ni använda för att navigera dessa stora, nya atomubåtar? Samma som ni använder i de små, dieseldrivna? Brittiska Sperryman?

Eller är det samma här som med flygplanen, att det ni visar av interiören på youtube är en ”koncept-ubåt” och att ni i skarpt läge byter ut Sperrymans produkter mot era egna, ”tekniskt överlägsna”?

Nej det är inte så man tänker..

Man tänker så här istället;

Vi utvecklar något effektivt i förhållande till hotbilden.
Om vi lägger ner alla våra resurser på avancerade plattformar och försöker tävla mot 50-60 år redan etablerad vapenteknologi, så blir vi bombade innan vi hinner klart med något. Vi behöver något annat som vi kan utveckla snabbare.
Därefter kan vi utveckla nyare plattformar som eventuellt också kan bära det som vi i första hand utvecklat för att försvara oss i närområdet.
2001 så kom Bush och etablerade sig i området och omringade Iran. Iran hade redan riktat sina missiler mot AQ och Saddam. Jag tror det är dags att Iran visar missilattackerna från 90-tal och 2000-tal (mot MEK i Irak) som omvärlden inte vet så mycket om. AQ i Afghanistan var ett annat hot som Iran jobbade på. Så hotets avstånd förändrades inte men det större hotet hamnade i siktet istället. Vi välkomnar naturligtvis sådana dumma strategier.

Då tänkte man; hur ska vi göra nu? Jo, vi kör sword of Damocles (en överhängade fara).
Vi utvecklar våra ubåtar med kompakta reaktorer medan USA:s närvaro och intressen i området är under ett konstant hot. Därför så är det ett bra tillfälle för Ubåtar som kan ta sig ut lite mer. Iran kommer presentera sina plattformar och i framtiden kanske kanske lite kärnvapen.

Så, än så länge är prioriteten främst missiler, ubåtar, radarsystem. Jag känner dock att Iran också kommer att kräva tillbaka landområden och en del öar i Persiska viken.

Så det är skillnad mellan vad man gör långsiktigt och det man måste göra under en kortare period.

Så det Iran gör är helt rätt strategiskt. Du ser också att man vinner på det.
Citera
2020-08-03, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Om vi lägger ner alla våra resurser på avancerade plattformar och försöker tävla mot 50-60 år redan etablerad vapenteknologi, så blir vi bombade innan vi hinner klart med något. Vi behöver något annat som vi kan utveckla snabbare.
Därefter kan vi utveckla nyare plattformar som eventuellt också kan bära det som vi i första hand utvecklat för att försvara oss i närområdet.
2001 så kom Bush och etablerade sig i området och omringade Iran. Iran hade redan riktat sina missiler mot AQ och Saddam. Jag tror det är dags att Iran visar missilattackerna från 90-tal och 2000-tal (mot MEK i Irak) som omvärlden inte vet så mycket om. AQ i Afghanistan var ett annat hot som Iran jobbade på. Så hotets avstånd förändrades inte men det större hotet hamnade i siktet istället. Vi välkomnar naturligtvis sådana dumma strategier.

Då tänkte man; hur ska vi göra nu? Jo, vi kör sword of Damocles (en överhängade fara).
Vi utvecklar våra ubåtar med kompakta reaktorer medan USA:s närvaro och intressen i området är under ett konstant hot. Därför så är det ett bra tillfälle för Ubåtar som kan ta sig ut lite mer. Iran kommer presentera sina plattformar och i framtiden kanske kanske lite kärnvapen.

Så, än så länge är prioriteten främst missiler, ubåtar, radarsystem. Jag känner dock att Iran också kommer att kräva tillbaka landområden och en del öar i Persiska viken.

Så det är skillnad mellan vad man gör långsiktigt och det man måste göra under en kortare period.

Vinner vad?

Och fortfarande - var är utveckling och tillverkningen av ex navigationssystem? Varför besvarar du inte de svåra, besvärliga men helt centrala frågeställningarna, som i annat fall ställer hela ditt fuckup-country i ett löjets skimmer?
Citera
2020-08-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Oroväckande bilder av raketskjutningar och satellitbilder från Irans senaste övningar. Iran visade upp annorlunda vapen de senaste dagarna. De kan vara mycket svåra att bekämpa.
https://www.youtube.com/watch?v=656zU-7b3QQ
https://www.youtube.com/watch?v=kUeDVED1ZrA
https://www.youtube.com/watch?v=auT5pwbzfds

De har tydligen haft nytta av sin nya satellit i denna övning.
https://www.youtube.com/watch?v=JtRlelCKPKY

Hypersoniska som jag ser det https://youtu.be/JtRlelCKPKY?t=157

Hur har Iran fått den här teknologin?
Har sett dina klipp och undrar vad det är du vill ha sagt? Inga satelliter och inget nytt visades i klippen alls. Varför tar du upp sånt här när det inte överensstämmer med trådstarten? Gamla plan, t.o.m den gamla mockup carriern som låg utanför (om jag inte missminner mig) Bandar Abbas blinkade förbi. Samt F5 plan. Vad var nytt?
Citera
2020-08-03, 21:20
Medlem
Citat:
Vinner vad?

Och fortfarande - var är utveckling och tillverkningen av ex navigationssystem? Varför besvarar du inte de svåra, besvärliga men helt centrala frågeställningarna, som i annat fall ställer hela ditt fuckup-country i ett löjets skimmer?
Vad menar du med det? Det är inga bekymmer med navigationen. Vad har du i tankarna?

De svåra frågorna blir enklare om du förstår det som är grundläggande. Vilka navigationssystem tänker du på?
Citera
2020-08-03, 21:46
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med det? Det är inga bekymmer med navigationen. Vad har du i tankarna?

De svåra frågorna blir enklare om du förstår det som är grundläggande. Vilka navigationssystem tänker du på?

I din nya atomubåt.

Som jag redan skrivit om. Men som alla iranier så duckar du ju för de centrala frågeställningarna och tror att du ska komma undan genom att smeta läppstift på en gris.

Du är på ren svenska undanglidande. Tar inte sakdiskussionen.

Hur funkar det hemma? Kör du samma stil med din partner också?

Stackars honom.
Citera
2020-08-03, 22:26
Medlem
Saab88s avatar
Oj, det här verkar vara ett känsligt ämne för en del.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Har sett dina klipp och undrar vad det är du vill ha sagt? Inga satelliter och inget nytt visades i klippen alls. Varför tar du upp sånt här när det inte överensstämmer med trådstarten? Gamla plan, t.o.m den gamla mockup carriern som låg utanför (om jag inte missminner mig) Bandar Abbas blinkade förbi. Samt F5 plan. Vad var nytt?
Vad är det som inte överensstämmer menar du?
Det är bilder på hypersoniska raketer och underjordiska tuber som ligger begravda. Det är alltså ett U-land som har hypersonisk kvalitet. Hur ska man förklara det här?
Om du inte har lust och skriva några rader så kan vi skippa det.

Citat:
Jadu. Det fetade indikerar att du borde ta sista groggen och gå och lägga dig sedan.

Så ska du se att du vaknar upp nyter och glad imorgon.
Varför yrar du om regimen i Iran? Ditt nonsens lär inte göra Iran till ett mindre utvecklat land.
Man måste vara lurad av media om man tror på allt som ljugas om Iran. Iran har ungefär samma teknologier som genomsnittslandet i EU. Polens flygvapen använder ungefär samma flygplan. Sukhoi Su-22 används idag.

Men nu är frågan hur Iran får alla uppgraderingar. Du påstår själv att Iran är en isolerad fattiglapp. Vad är det för fattiglapp som skjuter raketer mot USA:s militär i Irak?
Citera
2020-08-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Oj, det här verkar vara ett känsligt ämne för en del.

Vad är det som inte överensstämmer menar du?
Det är bilder på hypersoniska raketer och underjordiska tuber som ligger begravda. Det är alltså ett U-land som har hypersonisk kvalitet. Hur ska man förklara det här?
Om du inte har lust och skriva några rader så kan vi skippa det.
Varför visar de den fake-carriern i videon? Hur vet du att det är hypersonic? Är Iran ett uland?
Citera
2020-08-03, 22:41
Medlem
Wishies avatar
Citat:

Please bitch. Irans ubåtar är så utomordentligt utvecklade att man måste transportera dem på trailer över land och inte i hav som flesta normala flytetyg transporteras.
Citera
2020-08-03, 22:45
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Varför visar de den fake-carriern i videon? Hur vet du att det är hypersonic? Är Iran ett uland?
Fake carriern som dessutom har kapsejsat utanför hamnen i Bandar Abbas och utgör ett fint hinder för Irans flotta numera. Duktiga de där IRGCN kepsarna.
Citera
2020-08-03, 22:56
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det lär tyvärr inte ske.

Hej HTR,

Var det du som hade erfarenhet inom militära yrket? Varför har USA, NATO och allierade inte slagit ut Iran som man gjort med Libyen, Afghanistan, Irak, Syrien, Somalia, Yemen etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in