2020-07-31, 15:23
Medlem
WhaleMales avatar
Tja!
Finns det ingen gratissida där man kan se vem en bil tillhör på regnummer?
När jag söker så kommer jag bara in på olika sidor där man inte alls får något svar efter man skrivit in det i sökfältet.
Sedan finns ju de där sidorna där man blir trakasserad av folk från lettland att betala 1000 spänn, men de jävlarna går jag inte på.

Trodde detta skulle vara lätt att kolla.
Citera
2020-07-31, 15:25
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tja!
När jag söker så kommer jag bara in på olika sidor där man inte alls får något svar efter man skrivit in det i sökfältet.
Sedan finns ju de där sidorna där man blir trakasserad av folk från lettland att betala 1000 spänn, men de jävlarna går jag inte på.

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

Vem som äger den kan du få mailat till dig gratis
Citera
2020-07-31, 15:27
Medlem
Transportstyrelsen. Dock visas inte ägaren direkt utan du måste få uppgifterna via mail.

Annars har du biluppgifter.se där du länkas vidare till merinfo.se som visar uppgifterna. Helt kostnadsfritt
Citera
2020-07-31, 15:27
Medlem
Du kan skicka ett sms till 72-503 så kommer ägare och biluppgifter. Tror det kostar 3kr.
Räcker att skriva registreringsnummer och inget mer.
Citera
2020-07-31, 15:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tja!

Hur har du sökt? Det finns ju massor. Biluppgifter tycker jag är rätt bra.
Citera
2020-07-31, 15:37
Moderator
Transportstyrelsen är den bästa källan, det är därifrån de andra tar sina uppgifter, Transportstyrelsen är alltid uppdaterad till skillnad från de andra som ibland kan släpa.
Citera
2020-07-31, 15:46
Medlem
klettermauss avatar
Biluppgifter.se
Citera
2020-07-31, 16:03
Medlem
KronPelles avatar
Håller med ovanstående, Biluppgifter.se är bäst om man ska kolla upp ägare. Dom har även en app. 😁👍🏼
Citera
2020-07-31, 19:06
Medlem
Transportstyrelsen har en app som heter Mina Fordon. Du får nästan all information om bilen förutom ägaren. Men ägaren kan du ta reda på genom att trycka på en knapp på appen. Det kostar 3kr.

Sen kommer information vem som äger fordonet via ett sms.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2020-07-31 kl. 19:08.
Citera
2020-07-31, 19:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Transportstyrelsen har en app som heter Mina Fordon. Du får nästan all information om bilen förutom ägaren. Men ägaren kan du ta reda på genom att trycka på en knapp på appen. Det kostar 3kr.

Sen kommer information vem som äger fordonet via ett sms.

Då är det ju inte gratis, vilket TS efterfrågar. Biluppgifter är helt gratis och har samma info.
Citera
2020-07-31, 19:12
Medlem
Biluppgifter.se,är sega med uppgifter. Sålde min bil för en vecka sen. Jag står fortfarande som ägare på biluppgifter.
Citera
2020-07-31, 19:52
Medlem
Biluppgifter.se som andra skriver.

Jag har en fråga själv angående den sidan: varför kan man inte få se ägaruppgifter på samtliga bilar? Jag har kollat upp några och inte fått fram de uppgifterna alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in