Nordnet har sedan tidigare 4 indexfonder (kallades tidigare supefonder) för de skandinaviska marknaderna Sverige, Norge, Danmark och Finland. Speciellt sverigefonden är populär då den är helt avgiftsfri och bredare än Avanza Zero.
Nu har man breddat sitt utbud med fyra mer globala indexfonder vilket gör att man kan ha en komplett fondportfölj med bara nordnets indexfonder. Fonderna är Global, USA, Europa och Emerging Markets
Citat:
USA-fonden följer det välkända indexet S&P 500, och de tre övriga fonderna följer MSCI World, MSCI Europa och MSCI Emerging Markets. De årliga avgifterna för fonderna är 0,20% för Global, USA och Europa, samt 0,40% för Tillväxtmarknader.
https://nordnetab.com/sv/press_release/nordnet-lanserar-fyra-egna-indexfonder/
Inget fel med att man breddar utbudet givetvis. Men finns det någon anledning att byta till dessa fonder om man har en Nordnetdepå? jag har länsförsäkringar global och tillväxtmarknad i min portfölj och så vitt jag kan se är dessa fonder identiska.
Tänkte att denna tråd kan användas till att diskutera just Nordnets indexfonder i stort då tråden om Avanza Zero är så pass populär.