• 1
  • 2
2020-07-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
För att du fått ett brev hem?

Det är bedrägeri att beställa tjänster/varor i någon annans namn.
Så ja, lite goodwill hade jag velat se.
Citera
2020-07-30, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Vadå? Hen kan beställa sitt eget bredband utan din hjälp. Du kan bidraga med visst stöd vid sidan om. Låt hen göra det själv.

Ja förvisso. Tycker ändå det är fult gjort från deras sida.
Citera
2020-07-30, 20:07
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det är bedrägeri att beställa tjänster/varor i någon annans namn.
Så ja, lite goodwill hade jag velat se.

Vem har begått ett bedrägeri? Står bredbandet i ditt namn nu eller vad? Vad har du skrivit på egentligen?
Citera
2020-08-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Vem har begått ett bedrägeri? Står bredbandet i ditt namn nu eller vad? Vad har du skrivit på egentligen?

Jag har inte skrivit på någonting, det gjorde firmatecknaren i butik. Jag diskuterade bredband o förlängning av mobilabonnemang för firman med hjälp av fullmakten. Problemet är löst på måndag enligt butikschefen, Telenor drar tillbaka kreditupplysningen.
Citera
2020-08-01, 22:03
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Jag har inte skrivit på någonting, det gjorde firmatecknaren i butik. Jag diskuterade bredband o förlängning av mobilabonnemang för firman med hjälp av fullmakten. Problemet är löst på måndag enligt butikschefen, Telenor drar tillbaka kreditupplysningen.

Du har inte skrivit på någonting och ingenting står skrivet på dig. Inget bedrägeri således. Vilket det inte ens hade varit om de råkat skriva in ditt personnummer på avtalet eftersom det är uppenbart misstag/missförstånd.

De råkade däremot göra en upplysning. Ingen skada skedd och de ska t.o.m be bolaget som tillhandahåller kreditinformationen annullera sökningen.
Citera
2020-08-31, 11:57
Medlem
Citat:
Hen är firmatecknare för ett AB. Oavsett så blev jag förvånad att Telenor valt att göra
Kreditupplysning på mig, bara för att jag har fullmakt att agera istället för firmatecknaren.
Jag beställde inga tjänster till mig i mitt namn utan till restaurangen i firmatecknarens namn med hjälp av fullmakten.

Simpelt svar, du kan ha förfalskat fullmakten och beställer varor på andra som du sedan tar för dig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in