2024-08-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Lite rykten går att han o Joppe hamnade i tjafs pga pengarna de tjänade i podden.

Hur mycket pengar kan de ha tjänat på podden?
Citera
2024-08-16, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernstmik12
Hur mycket pengar kan de ha tjänat på podden?

Lär varit en del, dom hade podden på youtube, Spotify och podd plattformar. Dom hade några sponsrade avsnitt om jag minns rätt.

Så det tjänades nog en del pengar på podden.
Citera
2024-08-16, 11:03
Medlem
Gaspari-s avatar
Tråkigt det där med podden för den var faktiskt riktigt bra. Hade extrem potential för att ta in många intressanta ansikten.
Citera
2024-08-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makeitdropfrom
Lär varit en del, dom hade podden på youtube, Spotify och podd plattformar. Dom hade några sponsrade avsnitt om jag minns rätt.

Så det tjänades nog en del pengar på podden.

Själv minns jag inte ett enda sponsor-segment i podden.

Tror denna teori är påhittad då podden inte slutade komma från ingenstans utan man satte sig ner och förklarade för tittarna varför podden skulle läggas ner, vilket man inte hade gjort om man var "ovänner".

Däremot var det nog inte Joppes beslut men han har ju inte heller lika många järn i elden som Sampe, dvs podden var inte en tillräckligt stor intäktskälla (för Sampe) för att hållas vid liv och stressa ut avsnitt varje måndag.

Således var nog inte podden någon större kassako, annars hade det väl funnits incitament att fortsätta köra.

Sen kan det ju ha skurit sig för att Sampe tog bort en intäktskälla för Joppe, men hade inte Joppe synts till i någon video när folk började spekulera om detta?

Äh, har rätt svårt för att tro att det ska ha skurit sig då dom är barndomsvänner.
Senast redigerad av parforthecourse 2024-08-16 kl. 11:24.
Citera
2024-08-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parforthecourse
Själv minns jag inte ett enda sponsor-segment i podden.

Tror denna teori är påhittad då podden inte slutade komma från ingenstans utan man satte sig ner och förklarade för tittarna varför podden skulle läggas ner, vilket man inte hade gjort om man var "ovänner".

Däremot var det nog inte Joppes beslut men han har ju inte heller lika många järn i elden som Sampe, dvs podden var inte en tillräckligt stor intäktskälla (för Sampe) för att hållas vid liv och stressa ut avsnitt varje måndag.

Således var nog inte podden någon större kassako, annars hade det väl funnits incitament att fortsätta köra.

Sen kan det ju ha skurit sig för att Sampe tog bort en intäktskälla för Joppe, men hade inte Joppe synts till i någon video när folk började spekulera om detta?

Äh, har rätt svårt för att tro att det ska ha skurit sig då dom är barndomsvänner.

Dom hade iallafall en sponsor och det va något bil uthyrningsföretag som dom promotade i fler än ett avsnitt och även på sampes kanal (vloggen där dom åkte till Österrike)

Barndomsvänner eller inte, de kan skära sig väldigt enkelt.

Mycket kan man spekulera till om dom är vänner eller inte efter podden, joppe slutade synas på sampes kanal efter videorna från USA och Mexiko (rätta mig om jag har fel där) Vilket va i närtid med nedläggningen
Citera
2024-08-16, 16:56
Medlem
Citat:
Dom hade iallafall en sponsor och det va något bil uthyrningsföretag som dom promotade i fler än ett avsnitt och även på sampes kanal (vloggen där dom åkte till Österrike)

Barndomsvänner eller inte, de kan skära sig väldigt enkelt.

Mycket kan man spekulera till om dom är vänner eller inte efter podden, joppe slutade synas på sampes kanal efter videorna från USA och Mexiko (rätta mig om jag har fel där) Vilket va i närtid med nedläggningen

Ah möjligt att jag missat det men känns ju inte som att podden var speciellt sponsortung överlag, dvs att podden gjordes för att tjäna pengar utan att den gjordes mer som en kul grej.

Annars hade det ju varit sponsorer i var och varannat avsnitt och en tydlig indikation på att podden startades för att tjäna pengar (som 95% av alla andra poddar idag).

Givetvis är barndomsvänner-argumentet svagt per se men har svårt att se hur det skulle kunna ha blivit en "pengafråga" med tanke på att spotify-streamsen knappast genererade några större summor.

Möjligt att joppe hade större ambitioner och att det kan ha skurit sig av den anledning men även det ser jag som rätt osannolikt.

Förövrigt så var det denna kommentar från tidigare i sommar jag hade i åtanke: https://ibb.co/vsXLpqx

Uppladdad för 1 månad sedan enligt länken.
Senast redigerad av parforthecourse 2024-08-16 kl. 17:13.
Citera
2024-08-16, 18:53
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Hur är det med brudarna? har sampe eller nån av hans polare nån brud?
Citera
2024-08-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parforthecourse
Ah möjligt att jag missat det men känns ju inte som att podden var speciellt sponsortung överlag, dvs att podden gjordes för att tjäna pengar utan att den gjordes mer som en kul grej.

Annars hade det ju varit sponsorer i var och varannat avsnitt och en tydlig indikation på att podden startades för att tjäna pengar (som 95% av alla andra poddar idag).

Givetvis är barndomsvänner-argumentet svagt per se men har svårt att se hur det skulle kunna ha blivit en "pengafråga" med tanke på att spotify-streamsen knappast genererade några större summor.

Möjligt att joppe hade större ambitioner och att det kan ha skurit sig av den anledning men även det ser jag som rätt osannolikt.

Förövrigt så var det denna kommentar från tidigare i sommar jag hade i åtanke: https://ibb.co/vsXLpqx

Uppladdad för 1 månad sedan enligt länken.

Tror han tröttnat på dom frågorna om joppe. I någon twitch live (i vintras eller våras) han hade så svarade han på den frågan och lät riktigt irriterad.
Nu tror jag dom möjligen pratat iallafall för dom båda har börjat lika varandras Instagram
Citera
2024-08-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson

Vet inte, enligt en kommentar under senaste videon skrev någon att thats sagt i twitch live att sampe hade flickvän men inte ville gå ut med det, tidigare har thats även nämnt namn på någon han träffade.

Kan vara så att jag har fel om hans flytt då han dolt adressen, det kan ju vara så att han blivit sambo och vill hålla tjejen hemlig. Vet inte hur det där fungerar om hon också får dold adress
Citera
2024-08-16, 22:18
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Vet inte, enligt en kommentar under senaste videon skrev någon att thats sagt i twitch live att sampe hade flickvän men inte ville gå ut med det, tidigare har thats även nämnt namn på någon han träffade.

Kan vara så att jag har fel om hans flytt då han dolt adressen, det kan ju vara så att han blivit sambo och vill hålla tjejen hemlig. Vet inte hur det där fungerar om hon också får dold adress
Ok, hon kanske inte vill va med i videos vilket är förståeligt
Citera
2024-08-17, 22:07
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson

Flera av hans kompisar har ju haft förhållanden länge.

Hur det är med honom har jag dock ingen aning om, och dold adress på iaf Ratsit har han haft länge, så det är ingen nyhet.
Citera
2024-08-20, 11:26
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Om det är tjafs om pengar hade sampe kunnat vara skön mot sin bästa polare och ge han mer av kakan på podden då Sampe tjänade 7 mille förra året liksom. Han är väll girig. Men han ska inte glömma att mycket av hans framgång är pga av hans vänner i alla vloggar och utan dom hade väll ingen kollat på hans youtube? Ta dig inte vatten över huvudet nu Sampe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in