2020-08-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Du nämnde ansvar! Nu för du in anstiftan, anstiftan till vad? Mamman är juh inte ens misstänkt!
Exakt, lägg ner det där. Finns inget motiv för anstiftan. Sonen är ju vuxen med bred marginal, det är knappast någon vårdnadstvist vi pratar om.
Citera
2020-08-04, 14:55
Medlem
Försvunnen i en och en halv vecka. Starkt jobbat av polisen må jag säga. Bevisen ruttnar bort medan de står handfallna och frågar om någon i allmänheten har sett nåt. Pressa LH lite grann så är nog detta löst sen.
Citera
2020-08-04, 15:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Du nämnde ansvar! Nu för du in anstiftan, anstiftan till vad? Mamman är juh inte ens misstänkt!

För misstanke måste det finnas bevis. Bevis på anstiftan är svårt att komma över om inte motivet är solklart och vittnen träder fram. Sonen frånsäger sig skuld, motiv, saklig grund för misstanke, ska vi tro honom så måste det vara ngn annan. Mannen äger en lgh centralt i kkrona, föräldrarna har adopterat men är skilda, sonen misstänks ha mördat sin pappa, som han bor under samma tak med men som han uppger ha misshandlat honom — jag skulle säga att det på papperet finns skäl att granska andra närstående. Tycker sonen lika illa om sin mor? Tycker mamman lika illa om pappan som sonen misstänks göra? Var har han fått hatet mot pappan från?

Eller är han så pass illa däran psykiskt att detta har uppstått hos honom ensam?

Jag tycker inte det är orimliga frågor.
Citera
2020-08-04, 15:50
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildFoamSoap
Försvunnen i en och en halv vecka. Starkt jobbat av polisen må jag säga. Bevisen ruttnar bort medan de står handfallna och frågar om någon i allmänheten har sett nåt. Pressa LH lite grann så är nog detta löst sen.
Ja dags att plocka fram batongerna! Inte för att jag tror pappan lever men dags att dom öppnar sina käftar, gökungarna.
Citera
2020-08-04, 15:58
Medlem
Andhogst38s avatar
Att dom haft ihjäl mannen i lägenheten och forslat ut kroppen till båten, jag säger bara ett stort NO! Aldrig att dom lyckats med det obemärkt så som dom bor. Där är alltid folk i rörelse + övervakningskameror från b la Willys. Dessutom gjort av 2 små tomtar som de här? Det har aldrig hänt!
Citera
2020-08-04, 16:10
Medlem
postkrans avatar
Dom har förmodligen styckat han och sänkt/spritt ut delarna i havet. Sjuka djävlar.
Citera
2020-08-04, 16:12
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Att dom haft ihjäl mannen i lägenheten och forslat ut kroppen till båten, jag säger bara ett stort NO! Aldrig att dom lyckats med det obemärkt så som dom bor. Där är alltid folk i rörelse + övervakningskameror från b la Willys. Dessutom gjort av 2 små tomtar som de här? Det har aldrig hänt!

De bor ju på andra våningen, och det bör väl finnas en utgång i huset åt vattnet. De har såklart inte gått ut i huvudporten. Det är inte så långt att dra någon(advokaten uppger att BO väger 90 kg), även två personer på 55 kg bör klara det. Willys får väl inte filma utanför lokalerna, och de borde inte få filma en väg/och ett hus på andra sidan denna väg. Är det dessutom mörkt och vid en tidpunkt med få människor ute borde det gå att transportera BO.

Edit: Sen kan de förvisso lurat ner honom till båten(även om det kan vara riskabelt), och blodet i lägenheten har någon annan förklaring.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2020-08-04 kl. 16:43.
Citera
2020-08-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anka12345
Hela historien är mycket märklig och ofattbar. En del spekulationer är sorgliga att läsa här (som att han skulle slängts ut från tak t.ex). Det går inte av flera anledningar.

1. ingen kommer upp på taket på detta jättehöga hus utan "fastighetsskötare"
2. De skulle aldrig tillåtas vara där uppe
3 De skulle aldrig kunna få upp en kropp utan det märkets
4. Det är en omöjlighet att kasta ut en kropp från tak till vatten. Den sträckan klarar ingen med vikten på en mindre kropp ens, typ barn. .. 10 m bara från takkanten vågrätt till vattenkanten där det är stenkant och grunt vid brygga/brygginfästning . En kropp hade hamnat intill huskroppen på marken, då dessutom det är stor risk att man själv följer med i svingandet. Huset är ett 10-våningshus, dvs minst 35 m högt .

Har träffat denna fantastiske M många gånger under åren - även mamman /exet sonen som barn samt någon enstaka gång som vuxen... sporadiskt i affär.

Mikael är/var världens snällaste; levde för sin familj, funktionsnedsatta både jobb och fritid, all möjlig sport - lokal som internationell, båtliv/båtklubb, lugn, inget missbruk, inga kriminella aktiviteter/kretsar. Han skulle aldrig bege sig iväg / ut med främmande eller ensam på själv t.ex. utan att meddela anhöriga såsom ex, god vän eller far (om han lever idag)

Han har aldrig utnyttjat någon sexuellt eller misshandlat någon som det sägs A:P påstått.
Bra kontakt med ex, mamman till A.P. Delade tom bil ett tag trots separation, hur det är nu vet jag inte om de har var sin. Såväl jobb legat några några hundratals m från bostaden, dit han cyklade, även från förra bostaden (innan separationen), som låg i närheten hade han kanske 1 -1,5 km till jobb, pojken skola. M Skulle heller aldrig någonsin ta oplanerad semester utan att meddela någon,
bara patetiskt av GW, verkar som han inte läst på om M. Fritiden, ledigheter var kring hemkommun i stort sett. Inga problem med ex / mamman gällande relation.

Pojken adopterades (fick för mig det var Polen men tydligen Ryssland enligt alla). Han fick det svenska namnet Anton, därför finns det med i folkbokföringen. Mikael och mamman benämnde honom alltid Anton, då detta var hans riktiga vardagsnamn/tilltalsnamn. Tydligen har han själv bytt /använt till ryskt ... vilket i sig är mycket märkligt.

Minns så väl när Mikael skulle hämta pojken (på den tiden) han cyklade till skolan som låg nära hemmet och gick hem med pojken.

Det vara bara en slump jag såg han var efterlyst förra veckan. Träffade honom i juni/juli och pratade med honom länge och allt var lika bra som vanligt. Han såg fram emot hur all inställd fotboll mm skulle börja igen, vi pratade FKK, KHK, Premier League , champions league mm. En gång nyligen var pojken med minns inte när under våren kanske, vid jul.. men visste inte hur han såg ut då jag bara sett honom som "barn". Tänkte inte på det men han hade två killar med sig i affären, de var väl pojkarna, Anton minns jag men den andre stod en bit bort utanför kassorna..

Fick en chock över att läsa vad han (A.P) gjort och dömts för 2016. Föräldrarna måste vara väldigt besvikna. Inte för att någon av dem skulle göra något mot den son de älskade och adopterat MEN är det någon som skulle ha agg mot någon så är de de mot pojken INTE tvärtom.

Är rädd för det är inte slutar väl. Gått för lång tid. Om det värsta scenariot har inträffat så har inte bara; familjen förlorat en pappa/ exman, en släkting, en vän, ett boende en personal utan det är en förlust för hela verksamheten för funktionsnedsatta.
Skriver under på vartenda ord om Micke. Känt honom i snart 30 år
Oerhört tragiskt alltihopa.
Citera
2020-08-04, 16:19
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För misstanke måste det finnas bevis. Bevis på anstiftan är svårt att komma över om inte motivet är solklart och vittnen träder fram. Sonen frånsäger sig skuld, motiv, saklig grund för misstanke, ska vi tro honom så måste det vara ngn annan. Mannen äger en lgh centralt i kkrona, föräldrarna har adopterat men är skilda, sonen misstänks ha mördat sin pappa, som han bor under samma tak med men som han uppger ha misshandlat honom — jag skulle säga att det på papperet finns skäl att granska andra närstående. Tycker sonen lika illa om sin mor? Tycker mamman lika illa om pappan som sonen misstänks göra? Var har han fått hatet mot pappan från?

Eller är han så pass illa däran psykiskt att detta har uppstått hos honom ensam?

Jag tycker inte det är orimliga frågor.

Det du anför är inte skäl att förhöra henne. Vem har inte tyckt illa om sina föräldrar? Nej, du fiskar i grumligt vatten. Om det stämmer som du framför, varför är inte modern häktad?
Citera
2020-08-04, 16:21
Medlem
En smäll med verktyg på MP i lyan, tvinga han med ut i båten, en knuff överbord o vips blir man med bostadsrätt o kanske livförsäkring.

Hem o städa, planera gemensam story o sen ut med båten igen för att kolla så att inte pappa orkat simma till en kobbe.

Tillbaka till kajen och där står farfar o undrar var sonen är. AP och Leo som bor i samma lgh påstår att de träffat MP 5 min lördag kväll efter han kom hem från gym.

AP har orsakat mycket elände för sina adoptivföräldrar som ändå verkar ha ställt upp till hundra, men ingen av dem är vän med sin adoptivson på Facebook? Är det sonen som vägrat visa att de hör samman för att ljugbubblorna kan spricka? Ser ju inte så bra ut att bo ihop med sin påstådda förövare. Leker man musikdirektör från Ryssland och inte kan spela piano o sjunga samtidigt så att det flyter samman till fin melodi, så blir det problem när man tror sig vara en Big Star o plånboken inte vill betala längre.
Citera
2020-08-04, 16:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, precis. A.P hävdade även att BO ofta nyste då BO blödde näsblod. A.P kanske hoppas de inte kan få fram DNA eller försöker gardera sig på alla möjliga vis(han kanske själv skadade sig vid brottet).
Att dra till med något så dumt visar deras skuld tydligt. Hitta på idiotiska överdrivna förklaringar, det gör bara skyldiga. Tänker på stackars pappan när han insåg vad hans son skulle göra.
Citera
2020-08-04, 17:09
Medlem
Har lite tredjehandsinformation, ta det för vad det är.

En bekant till en av mina vänner hade sett A.P och L.H på HM under söndagen och kolla kläder, varav A.P hade blod på knogarna.

Jag har inga bevis förutom att jag litar på personen som informerade mig om det.
HM borde ha det på kamera isf, kanske svårt att se just knogarna, men att de kollade kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in