2020-08-15, 22:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det märks att Demokraterna gett upp, först senildementa Biden och sen en med noll respekt internt och externt, enligt ihärdiga rykten ska hon haft sexuella relationer med många Dnc-profiler. Antar att Dnc får nöja sig med att hon bränner ut sig iaf.

Det är lyteskomik när svensk media rapporterar om det här som att det är något viktigt och stort när det i själva verket är en freak show. I Amerikansk media känns det mer som att alla vet att det är en shitshow men att vi gör vår bästa för att sminka grisen.
Gett upp???
Hur menar du nu???
Dags att du börjar kolla lite till innan du får för dig att dem gett upp...
Citera
2020-08-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Gett upp???
Hur menar du nu???
Dags att du börjar kolla lite till innan du får för dig att dem gett upp...
Hela Bidens kampanj har ju gått ut på att gömma sig i en källare och peka på Trump. Nu gav Demokraterna Trump precis vad han vill ha, någon med mycket skit i ryggsäcken det går att attackera dygnet runt.

Kollar du på valet 2016 så vann inte Trump för att han var populär utan för att Hillary var opopulär. Han fick färre röster än Mitt Romney i flertalet delstater där Mitt Romney förlorade 2012 men Trump vann 2016. Demokraterna skulle bara valt någon lugn center kandidat och pekat på Trump hela valkampanjen om de velat vinna enkelt, förstår inte alls varför de valde Kamala. Kommer bli tre roliga månader nu, ser fram emot dessa.
Citera
2020-08-16, 01:36
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Till och med Trump själv tycker att det är hans fel att ekonomin är dålig för folk och även att folk dör i så höga antal som det faktiskt gör. Säger inte emot Trump på den punkten. Det är hans fel. Det är vad han säger själv i alla fall.

Harris och Biden tar nya tag och försöker säkerligen styra upp det efter katastrofpresidenten.

Du svarade inte på mina frågor och försöker hala dig igenom det, precis som demokraterna gör inom politiken, gång på gång. Trump har inte hanterat Coronakrisen värre än någon annan ledare och det finns INGET rätt sätt att hantera viruset. Sedan har ju Trump bevisat att han har varit den absolut effektivaste ledaren sett till det ekonomiska, vilket USA's ekonomi visat innan Coronan. Folket har insett detta och Trump kommer med 100% sannolikhet bli återvald, oavsett vad de fejkade undersökningarna visat.
Citera
2020-08-16, 03:17
Medlem
trailblasers avatar
Jag noterar att Bidens team inte låter honom ta fria frågor från pressen. Trump blir bombarderad, Biden bara glider fram.

Amerikansk media har aldrig varit så polariserad som nu. Det går knappt hitta något negativt om Biden på CNN, MSNBC, Times etc.
Citera
2020-08-16, 04:11
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag noterar att Bidens team inte låter honom ta fria frågor från pressen. Trump blir bombarderad, Biden bara glider fram.

Amerikansk media har aldrig varit så polariserad som nu. Det går knappt hitta något negativt om Biden på CNN, MSNBC, Times etc.

Amerikansk media har blivit kampanjmegafoner. Det går inte att ta något av bolagen som förmedlare av nyheter. Vänstermedia har slutat visa upploppen.
Citera
2020-08-16, 07:29
Medlem
Citat:

Ungefär som här då, med Stiffe som leker kurragömma och bara har inspelade tal.
Citera
2020-08-16, 09:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Vilken statistik bygger du på när du säger att den amerikanska ekonomin eller Trumps coronastratevi varit bland dom sämre?

USA ligger på plats 6 från botten i BNP-dipp Q2. Q3 kommer Sverige att gå upp medans USA ligger kvar, min spekulation. Vi får se när året är slut.
https://data.oecd.org/gdp/quarterly-gdp.htm

Citat:
Sedan har ju USA knappast haft en vidare ekono isk uppgång under Obama utan den har snarare tagit fart med Trump och detta kommer folk inte att glömma oavsett hur mycket lugenpresse skriker sig hesa. Förresten är ju Trumps vinst i valet 2016 så imponerande att det finns inte. Kan inte minnas någon gång i historien där nästintill hela media etablissemanget varit så unisont i deras propagandakrigsföring mot Trump. Tänk om han fått smahama behandling som Hillary, så hade ju siffrorna sett ännu annorlunda ut. Det är något folk glömmer när de slickar sig om munnen över att Trump förlorade populärvalet.
Det är en annan femma, att USA var på tillbakagång under Obamas år. Jag räknar Obama som skyldig till kriget i Syrien, ISS-terroristerna, flyktingkatastrofen i EU och Sverige, Brexit, och till slut Trumps vinst. Obama var en katastrof. Måste säga att Biden inte känns bättre än Obama
Citera
2020-08-16, 12:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vad har aktiekursen med November att göra? Som investerare gör du din köp på framtida förväntningar.
Att börskursen för fängelsebolag går upp samma dag som Kamala utses till Dem VP kandidat. Det visar att investerarna antingen anser att fängelser kommer tjäna mer pengar i framtiden, eller anser att det funnits ett hot tidigare i lönsamheten gällande fängelser gällande vilken typ av VP Biden skulle utse, ett hot mot fängelsers lönsamhet som minskat genom att Kamala blev nominerad VP gentemot om det varit tex Pocahontas som blivit utsedd.
Återkom när det visat sig vara en trend som inte är styrd av andra händelser.

Men om det är sant, så berättar det att man tror mer på Kamala än trumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Någon har noterat:

BesRos
@besf0rt
prison stocks went up right after kamala harris was confirmed as vp
https://twitter.com/besf0rt/status/1...560593920?s=20

Det förvånar mig inte det minsta. Snacka om hyckleri,
Vilket hyckleri?
Du glömde berätta detta.

Men vad det berättar om det ens har en koppling, det är ju att man ser Kamala som en bättre för lag och ordning.
Och det borde svida rejält för trump och dess nissar.
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Japp, det kommer hon om hon gör som hon har gjort tidigare:

Tulsi Gabbard rips Kamala Harris' record on criminal prosecutions

https://youtu.be/Y4fjA0K2EeE?t=228
Det är ju en bra sak då enligt er trumpnissar, intressant ni lyfter nått som ni tycker är bra, fast försöker säga det är dåligt

Bestämma er snart?
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Flera skriver i tråden att:
Se där, precis som jag initialt trodde, att det var andra parametrar som påverkade än kamala.
Citat:
Så du menar att den ekomiska tillbakagången som USA haft under Coronan är pga Trump? Menar du då att andra länder som haft tillbakagång under Coronan också har haft det pga sina ledare?

Så det är Trumps fel att amerikanarna inte klarar av att socialt distansera sig och sprida smittan till de svaga individerna som dör av Corona. Det låter ju vettigt.

Biden har vart med i politiken i nästan 40 år och kan briljera med exakt noll komma noll, noll. Men visst, blir han president så kommer han säkert att bidra med mycket positivt
Som president tar man ansvar för allt, trumpen sagt det själv och spelar ingen roll om du är orsaken.
Så ja, enligt trumen är det trumpens fel.

Sen är det intressant och veta att vi redan var på väg in i en lågkonjunktur.
Dock tror jag inte längre vi kommer få en traditionell lågkonjunktur tack vare COVID-19.

Kamala och Biden kommer i alla fall försöka hjälpa folket och dess medborgare(oavsett politisk tillhörighet)
Citat:

trumpen är president och svarar inte ens på frågor på ett sakligt sätt, sen bara den med Engelsmannen axios eller vad det var, reportern körde över trumpen med fakta, och trumpen satt där med fakta blad trumpen inte ens fattade vad det var för nått.

Dock är det intressant att vi ser hur trumpen vänt folket och dess medborgare ryggen i den största krisen i modern tid och COVID-19 krisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det betyder att investerare tror att fängelsebolaget kommer tjäna mer pengar. Annat är inget investerare bryr sig i.
De bytte bara system, har inget med politik och göra
Citera
2020-08-16, 12:39
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag har oerhört svårt att förstå utnämningen av KH. Som presidentkandidat ville ingen ha henne. Jag tror inte för ett ögonblick att Joe har fått vara med och bestämma. Han fick presidentposten i gåva av intressenter som köpte ut de andra kandidaterna via kohandel?

Jag begriper ingenting av denna utnämning????
Citera
2020-08-16, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag har oerhört svårt att förstå utnämningen av KH. Som presidentkandidat ville ingen ha henne. Jag tror inte för ett ögonblick att Joe har fått vara med och bestämma. Han fick presidentposten i gåva av intressenter som köpte ut de andra kandidaterna via kohandel?

Jag begriper ingenting av denna utnämning????

Du har precis förklarat hur det gått till och ändå skriver du att du inte begriper någonting? Mycket märkligt resonemang. KH är Deep State to the core (liksom Biden och tidigare Obama och Clintons) det är allt.
Citera
2020-08-16, 13:01
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har precis förklarat hur det gått till och ändå skriver du att du inte begriper någonting? Mycket märkligt resonemang. KH är Deep State to the core, det är allt.
Fast jag förstår inte vad som ligger bakom. Är det naivitet och att man vill ha in en kvinna och minoritet till vilket pris som helst? Vill man smuggla in en galning i skuggan av Joe Biden eller vill man som några påpekat att trump skall vinna igen?
Det jag inte förstår är vem som är avsändaren och hur de resonerar?
Citera
2020-08-16, 13:06
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Hela Bidens kampanj har ju gått ut på att gömma sig i en källare och peka på Trump. Nu gav Demokraterna Trump precis vad han vill ha, någon med mycket skit i ryggsäcken det går att attackera dygnet runt.

Kollar du på valet 2016 så vann inte Trump för att han var populär utan för att Hillary var opopulär. Han fick färre röster än Mitt Romney i flertalet delstater där Mitt Romney förlorade 2012 men Trump vann 2016. Demokraterna skulle bara valt någon lugn center kandidat och pekat på Trump hela valkampanjen om de velat vinna enkelt, förstår inte alls varför de valde Kamala. Kommer bli tre roliga månader nu, ser fram emot dessa.
Gömma sig??
Nej du beror på om du kallar social distansering och skydda sig själv mot viruset som gömma, Attackera Harris menar du måste vara jobbigt läge veta att hon kommer pulverisera både Trump & pence iom ingen av dem klarar av en debatt med en stark kvinna!

https://www.youtube.com/watch?v=QI4d4r12WLw
Dags lyssna på detta så kanske ljuset går upp att det blir svårt att attackera ngn som är mer populär inom den del av väljarkåren som är störst, Trump kommer ha problem att vinna dessa röster genom attackera som han gör men det kommer slå tillbaka mot Pence och Trump och bita dem i arslet....

Harris är ingen duvunge som alla vill trå har du varit åklagare i en delstat så är det svårt att hitta ngt som får personen ur balans vilket Trump vill men inte kommer lyckas, Enda ni kommer se är en Harris som kommer ta ned Trump & Pence men motargument som ingen av dem kommer ha svar på och i desperation så lär dem göra bort sig enl trogen vana!
Senast redigerad av DjPutte 2020-08-16 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in