2020-07-28, 17:00
Bannlyst
Jag tror på fullast allvar att Trump inte står som kandidat mot Biden. Jag tror att Pence/VP.Nikki Haley kommer att kandidera mot Biden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är extremt osannolikt att ett parti skulle byt ut sin presidentkandidat bara några månader före valet och i synnerhet om han till råga på allt redan är president och siktar på att bli omvald.

Det skall nog till något väldigt extremt för ett sådant agerade, t.ex. mycket allvarliga problem med hälsan (läs död eller döende) Men i sådana fall är nog det mest sannolika att de kommer ersätta honom med vice presidenten, i detta fall Mike Pence.
Citera
2020-07-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Det är en omöjlig uppgift. Då inga källor utan extremt trumplojala källor duger som underlag. Annars finns det ett antal här som skriker "fake news" så fort någon gör en ansats till att bevisa ett kritiskt förhållningssätt mot trump.

Han har tappat från 96% popularitet till 80% bland republikaner

Now, Rasmussen's latest polling, which was published Tuesday, shows that Trump's support among Republicans has declined by 4 points since mid-June. It now stands at 80 percent, down from 84 percent.
https://www.newsweek.com/trumps-approval-rating-among-republicans-drops-poll-five-pull-out-rnc-1516298

https://news.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

Han har bara 38% job approval rating bland samtliga reggade väljare

N.B Jag kan inte på något sätt ställa mig bakom Rasmussen eftersom de är öppna med att vara Trump lojalister, men när även detta institut visar att Trump på väldigt kort tid tappat stöd i partiet , då får man ställa sig frågan om en utmanare kliver fram innan september.
Din källa är alltså en Newsweek artikel som är nästan en månad gammal? Det du sysslar med kallas cherrypicking alternativt lying by omission på engelska. Nu fick han 49% approval i Rasmussen förra fredagen, om jag ska köra samma race som dig. Skärpning.
Senast redigerad av BLACKEDdotcom 2020-07-28 kl. 18:11.
Citera
2020-07-28, 18:13
Medlem
Citat:
Jag tror på fullast allvar att Trump inte står som kandidat mot Biden. Jag tror att Pence/VP.Nikki Haley kommer att kandidera mot Biden.
Då har du ett ypperligt tillfälle att bli rik genom att satsa pengar på detta. Nå?
Citera
2020-07-28, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BLACKEDdotcom
Då har du ett ypperligt tillfälle att bli rik genom att satsa pengar på detta. Nå?

Har lagt några vad på följande tillgängliga val
"Trump To Leave Before End of 1st Term"
som ger 6.5 gånger pengarna på
https://www.paddypower.com/politics?tab=trump
och lite högre på betfair.
Citera
2020-07-28, 21:48
Bannlyst
Citat:
Din källa är alltså en Newsweek artikel som är nästan en månad gammal? Det du sysslar med kallas cherrypicking alternativt lying by omission på engelska. Nu fick han 49% approval i Rasmussen förra fredagen, om jag ska köra samma race som dig. Skärpning.

cherrypicking?
Lying by omission?
Dvs att handplocka de siffror som talar till ens fördel och omittera de som talar emot?
Är du berusad eller något?

Källan är redovisad, datumet är redovisat, och frågeställningen är tydlig för alla och envar att läsa.
som sagt är det en omöjlig uppgift att blidka Trumpeter som själva inte bidrar med källhänvisning,fakta,deduktion eller för logiska resonemang.
Ja, denna undersökning är inte dagsfärsk. Och ja, jag ser att det finns en diff. Än sen då. Spelar det verkligen någon roll? Har du någon annan analys att bidra med ?

Blir så trött på alla självutnämnda experter som enbart svarar med one liners och några ord de hört på Fox eller Breitbart.

Jag känner mig manad att börja göra detsamma hädanefter
" Trump kommer vinna"
"Biden är dålig"
"Har ni glömt 2016 valet"
"ni vänsterkommunister .... insert random text"
Citera
2020-07-29, 10:36
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
För att tråden i huvudtaget ska ha något underlag för diskussion behöver TS bevisa att Trump inte är populär bland republikanerna och deras väljare.
I verkligheten har han fortfarande cirka 90-95% populäritet inom partiet, vilket är väldigt högt.

Personer som t.ex. Jeff Flake, John McCain är/var ju populärare bland demokrater än republikaner, så känns kanske inte så aktuellt att partiet skulle följa deras rekommendationer.

Nej, denna tråd känns snarare som önsketänkande från någon som är skraj för att Trump ska vinna.

Citat:
Det är en omöjlig uppgift. Då inga källor utan extremt trumplojala källor duger som underlag. Annars finns det ett antal här som skriker "fake news" så fort någon gör en ansats till att bevisa ett kritiskt förhållningssätt mot trump.

Han har tappat från 96% popularitet till 80% bland republikaner

Now, Rasmussen's latest polling, which was published Tuesday, shows that Trump's support among Republicans has declined by 4 points since mid-June. It now stands at 80 percent, down from 84 percent.
https://www.newsweek.com/trumps-approval-rating-among-republicans-drops-poll-five-pull-out-rnc-1516298

https://news.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

Han har bara 38% job approval rating bland samtliga reggade väljare

N.B Jag kan inte på något sätt ställa mig bakom Rasmussen eftersom de är öppna med att vara Trump lojalister, men när även detta institut visar att Trump på väldigt kort tid tappat stöd i partiet , då får man ställa sig frågan om en utmanare kliver fram innan september.

En enkel googling visar att han tappar. Exempelvis denna artikel som hänvisar till flera källor:

https://www.ibtimes.com/trump-approval-ratings-election-approaches-do-republican-voters-still-support-3002043

Han tappar bland ledande republikaner och republikanska väljare. Frågan är om republikanerna har råd att byta ut honom - han har ju trogna väljare och är därmed en tillgång för partiet samtidigt som han är en belastning. Knepigt dilemma för republikanerna minst sagt.
Citera
2020-07-29, 14:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
En enkel googling visar att han tappar. Exempelvis denna artikel som hänvisar till flera källor:

https://www.ibtimes.com/trump-approval-ratings-election-approaches-do-republican-voters-still-support-3002043

Han tappar bland ledande republikaner och republikanska väljare. Frågan är om republikanerna har råd att byta ut honom - han har ju trogna väljare och är därmed en tillgång för partiet samtidigt som han är en belastning. Knepigt dilemma för republikanerna minst sagt.

Det är därför jag säger att republikanerna bör fokusera på att inte förlora senaten, bättre att offra presidentposten i 4 år än att riskera att förlora antingen senaten och/eller presidentposten, för Biden kommer att sitta i max 4 år
Citera
2020-07-29, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är därför jag säger att republikanerna bör fokusera på att inte förlora senaten, bättre att offra presidentposten i 4 år än att riskera att förlora antingen senaten och/eller presidentposten, för Biden kommer att sitta i max 4 år

Ja,nyckeln till all makt i USA ligger i senaten.

Problemet är att Mitch McConnell sitter på hela valkassan och varje republikansk senator som på något sätt kritiserar Trump vet att de kommer hamna i Sibirien rent politiskt.
Dvs inga pengar till sin omvalskampanj.
Som en republikansk kongressledamot sa till Axios: Ifall jag inte är 100% MAGA så kommer mina väljare att överge mig. 90% duger inte för dem.

Därför avgick den republikanske Senatorn Jeff Flake, med mera långt innan omvalet 2018.
Hans farfarsfar grundade staden Snowflake,Arizona,och familjen har styrt på lokalnivå i över 100år.
Trots det kunde han inte få en enda dollar i sin valkassa, den dagen han kritiserade Trump för hans mur mot mexico och föreslagna"muslimban"

Sen har vi följande republikanska senatorer som plötsligt tillkännagav att de vill tillbringa mer tid med sin familj och därför väljer att pensionera sig från Senaten.
Översättning: Donald Trump har tagit över partiet och jag kommer att förlora mitt omval därför att majoriteten av USA inte tycker om Trump.

Lamar Alexander Tennessee
Mike Enzi Wyoming
Pat Roberts Kansas

De enda alternativen till Trump verkar finnas bland hans nuvarande administration.
Mike Pence
Nikki Haley
Mike Pompeo
Citera
2020-07-29, 17:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja,nyckeln till all makt i USA ligger i senaten.

Problemet är att Mitch McConnell sitter på hela valkassan och varje republikansk senator som på något sätt kritiserar Trump vet att de kommer hamna i Sibirien rent politiskt.
Dvs inga pengar till sin omvalskampanj.
Som en republikansk kongressledamot sa till Axios: Ifall jag inte är 100% MAGA så kommer mina väljare att överge mig. 90% duger inte för dem.

Därför avgick den republikanske Senatorn Jeff Flake, med mera långt innan omvalet 2018.
Hans farfarsfar grundade staden Snowflake,Arizona,och familjen har styrt på lokalnivå i över 100år.
Trots det kunde han inte få en enda dollar i sin valkassa, den dagen han kritiserade Trump för hans mur mot mexico och föreslagna"muslimban"

Sen har vi följande republikanska senatorer som plötsligt tillkännagav att de vill tillbringa mer tid med sin familj och därför väljer att pensionera sig från Senaten.
Översättning: Donald Trump har tagit över partiet och jag kommer att förlora mitt omval därför att majoriteten av USA inte tycker om Trump.

Lamar Alexander Tennessee
Mike Enzi Wyoming
Pat Roberts Kansas

De enda alternativen till Trump verkar finnas bland hans nuvarande administration.
Mike Pence
Nikki Haley
Mike Pompeo

Vilket innebär att Republikanska partiet troligen kommer att vakna upp till en mardröm i november om det här forstätter i denna tackt.
Citera
2020-07-29, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket innebär att Republikanska partiet troligen kommer att vakna upp till en mardröm i november om det här forstätter i denna tackt.

De som är sk Toss ups är North Carolina, Texas,Florida,Montana
I Georgia är den nuvarande senatorn så rädd för att förlora att han har blivit till Trump Jr. Anklagar valet för att vara riggat osv.
Konstigt nog då Republikanerna är i majoritet i Georgias senat,guvernörstol,och fullmäktige i varje county utom i Atlanta.

I Iowa har R-Senator Joni Ernst börjat låta som en demokrat nu såhär 100 dagar innan valet.
North Carolinas R-senator Tillis funderar på att avgå
Susan Collins i Maine är livrädd för sin motståndare Demokraten Gideon som samlar in 4gånger så mycket pengar som Susan collins gjort.

Montana R- Senatorn Daines ligger inte bra till. Montana är ett starkt republikanskt fäste och Daines trodde han var låg tryggt till innan primärvalet men som med allt annat så "Everything Trump touches dies"

Cook Political report sägs vara den mest pålitiliga valundersökningsrapporten i USA bland indepentents.

De förutspår att Demokraterna tar Senaten med +3 från republikanerna. Dvs förlorar Alabama men tar Colorado,Maine,Arizona,och Joe Bidens VP kommer få en tiebreaker röst i senaten.
Dvs Demokraterna tar över House of Rep. och Senaten.

Skulle Trump vinna omval så kommer de förnedra honom dagligen med lagförslag som han avskyr men som han måste skriva på.
Tex: Att utnämna gatan framför vita huset (pennsylvania avenue) till "Barack Hussein Obama Avenue"

Eller att alla USA:s lagliga infartshamnar och flygplatser döps om till "Trump port of entry" så att Trump förknippas med massinvandring.

Eller ett lagförslag som garanterar rösträtt för alla vuxna medborgare i USA "Trump voting rights act"

Jag ser tusen olika scenarion där Donald Trumps liv blir till ett helvete ifall demokraterna tar Senaten. Jag hoppas nästan att han vinner omval så att han blir Demokraternas leksak i 4 år.
Citera
2020-07-31, 12:51
Medlem
Billy Mcfarland gör det bättre än Donald Trump!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in