2020-07-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Med tanke på att Pence är gammal Demokrat så tror jag nog att det finns en hel del Demokratiska väljare som skulle lita på honom mer än vad dom litar på Trump. I USA är just personen viktig och många väljare begriper sig inte på politik överhuvud taget.
Den hur Trumpanhängsre och Republikaner i gemen skulle resonera har jag ingen åsikt om dessvärre.
Men hellre Pence än Biden

Jag tror inte att demokratiska väljare tänker på att Pence familj var demokrater när han var barn, eller att han var det i sin ungdom (40 år sedan). Det är för långt borta och för mycket vatten har runnit under broarna. Och folks motvilja mot Trump smittar givetvis av sig på Pence. Pence ÄR Trump nu. Sen en månad före valet hinner inte Pence göra sig av med hans nära och intima koppling till Trump.
Citera
2020-07-27, 11:49
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tror inte att demokratiska väljare tänker på att Pence familj var demokrater när han var barn, eller att han var det i sin ungdom (40 år sedan). Det är för långt borta och för mycket vatten har runnit under broarna. Och folks motvilja mot Trump smittar givetvis av sig på Pence. Pence ÄR Trump nu. Sen en månad före valet hinner inte Pence göra sig av med hans nära och intima koppling till Trump.
Jag respekterar det du säger även om jag inte fullt ut kan hålla med dig. Vi får vara överens om att vi inte är helt överens. Tjingeling!
Citera
2020-07-27, 11:49
Moderator
Ancistruss avatar
Det är extremt osannolikt att ett parti skulle byt ut sin presidentkandidat bara några månader före valet och i synnerhet om han till råga på allt redan är president och siktar på att bli omvald.

Det skall nog till något väldigt extremt för ett sådant agerade, t.ex. mycket allvarliga problem med hälsan (läs död eller döende) Men i sådana fall är nog det mest sannolika att de kommer ersätta honom med vice presidenten, i detta fall Mike Pence.
Citera
2020-07-27, 14:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag tror det är för sent för republikanerna att ändra kurs nu, men republikanerna behöver en bättre kandidat.

Dessutom bör det ju finnas en Plan B hos både republikaner och demokrater om deras kandidater blir sjuka t ex. Vi pratar om två herrar som inte är purunga någon av dem.

Plan B bör vara att bara fokusera på senaten, låt Biden vinna.

Biden är bara en One term president, republikanerna kan plocka fram en genuint bra kandidat lagom till 2024
Citera
2020-07-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
För sent att slänga in någon ny.
Inte utan ett rejält tapp av väljare.

Ber till gud att Trump vinner. 🙏

Du har rätt att tiden är ute för mot kandidat. 3 st ställde upp mot Trump inför valet 2020. Mark Sanford hoppade av 12 nov 2019 konstaterat att GOP Senatorer följde slaviskt Trumps piska och vägrade kalla in Bolton till förhör. Joe Walsh kastade in handsken 18 mars 2020 och till sist hoppade William Weld av 18 mars 2020 efter påtryckningar.

Och beträffande din bön så räcker det att ringa/be till Trump " I am the chosen one"
Citera
2020-07-27, 14:35
Medlem
För att tråden i huvudtaget ska ha något underlag för diskussion behöver TS bevisa att Trump inte är populär bland republikanerna och deras väljare.
I verkligheten har han fortfarande cirka 90-95% populäritet inom partiet, vilket är väldigt högt.

Personer som t.ex. Jeff Flake, John McCain är/var ju populärare bland demokrater än republikaner, så känns kanske inte så aktuellt att partiet skulle följa deras rekommendationer.

Nej, denna tråd känns snarare som önsketänkande från någon som är skraj för att Trump ska vinna.
Senast redigerad av BLACKEDdotcom 2020-07-27 kl. 14:37.
Citera
2020-07-27, 14:50
Medlem
Tyvärr så kom Corona väldigt olägligt för Trump.
Detta gäller så klart för alla sittande regeringar i världen.

Dock extra olägligt för Trump då det är valår.

Lägg sedan BLM på detta.
Dessa vandaler som patrullerar på gatorna fullt beväpnade och ställer till elände. Mördar och misshandlar.
Detta gör så klart vardagen väldigt hotfull och farlig för vanliga skötsamma människor.

Trump har stort stöd hos den produktiva delen av befolkningen.
De som arbetar och sköter sig (oavsett hudfärg utifall någon vänstertomte får för sig något annat).

Vidare är USA inget drömland på något sätt.
Är du fattig där så ÄR du verkligen fattig.
Kostnaden för vård är den enskilt största anledningen att folk ansöker om "file bankruptcy".

Värt att notera, trots dyr vård så har Sverige ändå högre antal döda i Corona i relation till befolkningsmängden än USA.

Det säger en del om landet med världens högsta skatter.
Citera
2020-07-27, 15:17
Medlem
PK-befriads avatar
Tucker Carlson vore ett värdigt alternativ, men inte särskilt realistiskt i nuläget. Jag har en känsla av att Trump kommer vinna och krossa många kommunistdrömmar.
Citera
2020-07-27, 20:01
Medlem
Beethovanias avatar
Vem vet? Kanske blir det till slut Jeb! som kliver fram och räddar republikanerna med sin pondus och viljestyrka.
Citera
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2020-07-28, 08:12
Moderator
Topic är: Alternativ till Trump? INTE att Trump ä dålig eller bra, åter till topic/Mod
2020-07-28, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Om sittande president har suttit en period, så är han by default sitt partis kanditat inför andra valperioden. Den enda president som jag känner till, som inte ställt upp för omval till presidentperiod 2 är Lyndon Johnson i valet 1968.

Gerald Ford är det närmaste man kan komma. Men jag vet att det är långsökt
Citera
2020-07-28, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BLACKEDdotcom
För att tråden i huvudtaget ska ha något underlag för diskussion behöver TS bevisa att Trump inte är populär bland republikanerna och deras väljare.
I verkligheten har han fortfarande cirka 90-95% populäritet inom partiet, vilket är väldigt högt.

Personer som t.ex. Jeff Flake, John McCain är/var ju populärare bland demokrater än republikaner, så känns kanske inte så aktuellt att partiet skulle följa deras rekommendationer.

Nej, denna tråd känns snarare som önsketänkande från någon som är skraj för att Trump ska vinna.
Det är en omöjlig uppgift. Då inga källor utan extremt trumplojala källor duger som underlag. Annars finns det ett antal här som skriker "fake news" så fort någon gör en ansats till att bevisa ett kritiskt förhållningssätt mot trump.

Han har tappat från 96% popularitet till 80% bland republikaner

Now, Rasmussen's latest polling, which was published Tuesday, shows that Trump's support among Republicans has declined by 4 points since mid-June. It now stands at 80 percent, down from 84 percent.
https://www.newsweek.com/trumps-approval-rating-among-republicans-drops-poll-five-pull-out-rnc-1516298

https://news.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

Han har bara 38% job approval rating bland samtliga reggade väljare

N.B Jag kan inte på något sätt ställa mig bakom Rasmussen eftersom de är öppna med att vara Trump lojalister, men när även detta institut visar att Trump på väldigt kort tid tappat stöd i partiet , då får man ställa sig frågan om en utmanare kliver fram innan september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in