2020-07-27, 08:53
Medlem
pelle_snusks avatar
Står sig dagens opionsundersökningar kommer Trump att förlora valet till Biden - kanske inte så mycket för att Biden är bra utan för att Trump inte har koll vilket också ett ökande antal republikaner uttalar enligt en intressant artikel jag läste i morse. Men det är inte det den här tråden huvudsakligen handlar om utan

Finns det några alternativ till Trump bland republikanerna, någon som kan samla republikanerna och vinna tillbaka väljare?

och

Är det ens möjligt att i elfte timmen kasta in en annan republikansk kandidat i valrörelsen?
Citera
2020-07-27, 08:59
Avstängd
FriendlyNo1s avatar
Den som på allvar tror att Trump kan förlora detta val...

Det är för sent att hitta ett alternativ, och även om man så gjorde så hade hen ingen chans.
Citera
2020-07-27, 09:34
Medlem
mats_lindqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Är det ens möjligt att i elfte timmen kasta in en annan republikansk kandidat i valrörelsen?

Om sittande president har suttit en period, så är han by default sitt partis kanditat inför andra valperioden. Den enda president som jag känner till, som inte ställt upp för omval till presidentperiod 2 är Lyndon Johnson i valet 1968.
Citera
2020-07-27, 10:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Den som på allvar tror att Trump kan förlora detta val...

Det är för sent att hitta ett alternativ, och även om man så gjorde så hade hen ingen chans.

Ta inte ut en seger eller en förlust i förväg, Trump gör bort sig rätt rejält just nu och försöker köra med alla möjliga tricks för att vinna väljare speciellt efter att republikanska senatorer sa nej till hans nya förslag om att sänka skatterna ytterligare.

Med det sagt så är inte Biden den som bör styra landet från och med nästa år, men Trump har tyvärr bevisat sig vara en urusel president.

Rörande vem som skulle vara bättre för republikanerna så är det väldigt svårt att säga idag, partiet behöver bokstavligen rannsaka sig själva och bör egentligen kasta ut all psykfall som Ted Cruz och förärade som Moscow Mitch som öppet förstör för landet.
Citera
2020-07-27, 10:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Om sittande president har suttit en period, så är han by default sitt partis kanditat inför andra valperioden. Den enda president som jag känner till, som inte ställt upp för omval till presidentperiod 2 är Lyndon Johnson i valet 1968.

Presidenten har inte automatiskt stöd av det egna partiet, det finns tillfällen när presidenter faktiskt har blivit utmanad inom partiet och därmed så har de behövt fokusera på ett förval utöver det kommande presidentvalet.
Citera
2020-07-27, 10:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Står sig dagens opionsundersökningar kommer Trump att förlora valet till Biden - kanske inte så mycket för att Biden är bra utan för att Trump inte har koll vilket också ett ökande antal republikaner uttalar enligt en intressant artikel jag läste i morse. Men det är inte det den här tråden huvudsakligen handlar om utan

Finns det några alternativ till Trump bland republikanerna, någon som kan samla republikanerna och vinna tillbaka väljare?

och

Nej, glöm det. Trump är republikanernas kandidat.
Citera
2020-07-27, 10:50
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Presidenten har inte automatiskt stöd av det egna partiet, det finns tillfällen när presidenter faktiskt har blivit utmanad inom partiet och därmed så har de behövt fokusera på ett förval utöver det kommande presidentvalet.

Jag tror det är för sent för republikanerna att ändra kurs nu, men republikanerna behöver en bättre kandidat.

Dessutom bör det ju finnas en Plan B hos både republikaner och demokrater om deras kandidater blir sjuka t ex. Vi pratar om två herrar som inte är purunga någon av dem.
Citera
2020-07-27, 10:55
Medlem
För sent att slänga in någon ny.
Inte utan ett rejält tapp av väljare.

Ber till gud att Trump vinner. 🙏
Citera
2020-07-27, 11:20
Medlem
Finns ju massor av alternativ inom republikanerna om någon vill utmana Trump och om tillfället yppade sig. Men frågar är om någon just i nuläget vill utmana och ta i den röra Trump åstadkommit och hejda den neråtspiral republikanska partiet befinner sig i.
I kulisserna finns givetvis många hungriga yngre och mer renläriga republikaner än Trump som nog bara bidar sin tid. Så skulle Trump som flertalet tror förlora presidentvalet och då den totala makten över partiet så lär det bli knivarnas natt i partiet om inte Trump stiger åt sidan som partiets företrädare.
För republikanska partiet behövs ju och är en viktig del i den demokratiska politiska processen och där är ju Trump en black om foten för partiet just nu och framöver.
Citera
2020-07-27, 11:32
Medlem
Dimpens avatar
Jag tycker att republikanerna skulle marknadsföra Mike Pence mera. Tror att fler Demokrater skulle gå över och rösta på honom. Mest för att han är mer folkig och omtyckt. Tror att folk är mer emot Trump och hans lite annorlunda framtoning än den politik han för.
Citera
2020-07-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Jag tycker att republikanerna skulle marknadsföra Mike Pence mera. Tror att fler Demokrater skulle gå över och rösta på honom. Mest för att han är mer folkig och omtyckt. Tror att folk är mer emot Trump och hans lite annorlunda framtoning än den politik han för.

Nja, några demokrater skulle naturligtvis inte rösta på Pence. Kanske någon av alla de republikaner som nu säger att de ska rösta på Biden skulle rösta på Pence. Ett av de största problemen med att sätta Pence som kandidat är att Trumps kärnväljare skulle bli hysteriska och inte rösta alls. De är kära i Donald. Det är bara Donald som kan fylla deras svettiga drömmar med kärlek och sex.
Citera
2020-07-27, 11:40
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Nja, några demokrater skulle naturligtvis inte rösta på Pence. Kanske någon av alla de republikaner som nu säger att de ska rösta på Biden skulle rösta på Pence. Ett av de största problemen med att sätta Pence som kandidat är att Trumps kärnväljare skulle bli hysteriska och inte rösta alls. De är kära i Donald. Det är bara Donald som kan fylla deras svettiga drömmar med kärlek och sex.
Med tanke på att Pence är gammal Demokrat så tror jag nog att det finns en hel del Demokratiska väljare som skulle lita på honom mer än vad dom litar på Trump. I USA är just personen viktig och många väljare begriper sig inte på politik överhuvud taget.
Den hur Trumpanhängsre och Republikaner i gemen skulle resonera har jag ingen åsikt om dessvärre.
Men hellre Pence än Biden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in