Citat:
Ursprungligen postat av
T5chrille
Hej jag måste fråga om någon vet vad det kan vara för fel när man får lite avgassmällar från avgassystemet trots att jag har nyligen renoverat toppen med ny topplockspackning och kamrem med vattenpump m,m och även en ny spridare på cylinder 1 och även en ny tändspole på 1 cylinder. Men annars så år bilen bara fint och lite små rycker ibland men den är mycket pigg och drar betydligt mindre soppa än den gjorde före renoveringen av toppen. Har även pratat med dom som har fixat min bil och dom tror att jag har en hel del oförbränt bränsle kvar i katten som gör att den smäller lite i avgasröret. Men tänkte bara höra med er här vad ni tror och det finns inte några felkoder på bilen och bilen är en v70 t5 06 ????
En del verkar uppleva att sådana här fenomen kan försvinna om man rengör spjällhuset (tråkigt arbete på turbomotorer då insuget måste bort först).
Har själv en likadan fast -07 som är chippad och gör likadant (avgassmällar vid gassläpp samt kan rycka ytterst lite ibland när den är kall) men går annars kanon.
Den har dock alltid gjort så här i min ägo under nio år och eftersom den fortfarande går som den ska så har jag aldrig brytt mig.