2022-01-02, 21:30
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Den andra saken som slog mig var att "Shit, det där måste ta en JÄKLA tid och vara pisstråkigt". Mitt brev var långt och väldigt prydligt skrivet, det har säkert tagit 20+ minuter att skriva brevet. Det ska cred för hängivenheten åtminstone.

Det finns maskiner som kan göra "handskrivna" brev.
Citera
2022-01-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

Jovisst, man ser dock fortfarande skillnad på äkta och maskin. Jämför med de "handskrivna" underskrifterna från banker etc, de är skrivna med exempelvis blå färg (när resten av texten är svart bläck) för att se autentiska ut, men lurar ingen.

Jag vet hur ett äkta handskrivet brev ser ut
Citera
2022-01-02, 21:42
Medlem
Märkligt nog så har jag fått två brev av dom, kanske beror på att jag flyttat tre gånger de senaste två åren? However så var båda breven skrivna av en kvinna, jag kastade dock det första brevet så jag kan inte kolla om det är samma författare.
Är det bara kvinnor som skriver, eller är det en slump att jag fått brev av kvinnor?
Skickar män brev till kvinnor, och vice versa?
Sjukt tråkiga brev som bara hänvisade till webbplatsen efter allt engagemang med att skriva ett snyggt välformulerat brev utan att egentligen komma till någon poäng. Jag som har synd i tankarna hade ju velat veta om det är en snygg kvinna i min egen ålder som hade kunnat roa mig på andra sätt än att hänvisa till världens torraste sajt..
Citera
2022-01-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Märkligt nog så har jag fått två brev av dom, kanske beror på att jag flyttat tre gånger de senaste två åren? However så var båda breven skrivna av en kvinna, jag kastade dock det första brevet så jag kan inte kolla om det är samma författare.
Är det bara kvinnor som skriver, eller är det en slump att jag fått brev av kvinnor?
Skickar män brev till kvinnor, och vice versa?
Sjukt tråkiga brev som bara hänvisade till webbplatsen efter allt engagemang med att skriva ett snyggt välformulerat brev utan att egentligen komma till någon poäng. Jag som har synd i tankarna hade ju velat veta om det är en snygg kvinna i min egen ålder som hade kunnat roa mig på andra sätt än att hänvisa till världens torraste sajt..

Det finns ett betydande kvinnoöverskott inom JV. Detta är den naturliga förklaringen. Många män, bröder, är förordnade och har viktigare saker att göra än att skriva brev. T ex kolla om avhoppare har haft sex https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lR509/tvingades-lamna-sexintyg--till-jehovas
Och ja, det finns många heta JV-tjejer. Go for it.
Citera
2022-01-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det finns ett betydande kvinnoöverskott inom JV. Detta är den naturliga förklaringen. Många män, bröder, är förordnade och har viktigare saker att göra än att skriva brev. T ex kolla om avhoppare har haft sex https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lR509/tvingades-lamna-sexintyg--till-jehovas
Och ja, det finns många heta JV-tjejer. Go for it.
Haha, jag har ett livslångt band till sekten och har brukat svänga förbi på åminnelse och haft besök hemma av dom. Det är lättraggat, men det blir fan alltid tråkiga efterspel. JV-kvinnor är över lag jävligt labil enligt min erfarenhet.
Citera
2022-01-24, 10:17
Medlem
Beckisbarnets avatar
Detta med de handskrivna breven är verkligen ett sorgligt grepp från Sällskapet Vakttornet. Folk blir såklart bara förbannade att de får handskrivna brev precis som att det skulle vara något personligt i sammanhanget, men då brevet läses så är det bara en anonym broder eller syster som skriver under med sitt förnamn och hänvisar till Jehovas Vittnens officiella hemsida.

Totalt autistiskt!"
Citera
2022-01-24, 10:20
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
JV-kvinnor är över lag jävligt labil enligt min erfarenhet.

Jodå, det är också min uppfattning. Mycket hysteri och psykiska problem där, inte alltför sällan svängdörr till psyket och på 70- och 80-talen var det vanligt att man hörde de hade blivit intagna kortare perioder på mentalsjukhus.
Citera
2022-01-24, 10:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

I dessa fall kopierar dom säkert så att ett antal får samma handskrivna brev.
Citera
2022-01-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
I dessa fall kopierar dom säkert så att ett antal får samma handskrivna brev.

Helt klart. Då kan de räkna tjänstetimmar.
Citera
2022-01-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det damp ner ett sånt i lådan för ett tag sedan, och det var två saker som slog mig...

Jag har inte fått ett handskrivet brev sedan.........ja, seriöst jag minns inte. 10 år sedan eller längre !? Det var faktiskt lite kul ändå ! (Jag bortser från avsaknaden av "det personliga" i innehållet och koncentrerar mig endast på att det var handskrivet).

Den andra saken som slog mig var att "Shit, det där måste ta en JÄKLA tid och vara pisstråkigt". Mitt brev var långt och väldigt prydligt skrivet, det har säkert tagit 20+ minuter att skriva brevet. De ska cred för hängivenheten åtminstone.

Det är så att JV får räkna tid för sådant. Det kallas för tjänst (för Gud). Det är säkert väldigt bekvämt att sitta hemma och skriva av brev för han och få räkna tjänstetid för detta. Alla JVn måsta rapportera varje månad hur många timmar de lagt ned på att rekrytera nya medlemmar.
Citera
2022-01-25, 13:00
Medlem
Blev väldigt glad över att få ett handskrivet brev. Blev lite besviken över att det var Jehovas Vittne som försökte frälsa mig.
Men föredrar ett handskrivet brev över dörrknackning alla dagar. Blev ändå lite rörd.
Citera
2022-01-25, 14:36
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched7055
Blev lite besviken över att det var Jehovas Vittne som försökte frälsa mig.

Ja det är bara Herren Jesus Kristus som kan frälsa dig.

När det gäller Jehovas så finns svaret i Bibeln, i första Johannesbrevet andra kapitlet kan vi läsa följande.
Citat:
Jag har inte skrivit till er därför att ni inte vet sanningen, utan därför att ni känner den,
och att ingen lögn kommer från sanningen. Vem är lögnaren, om inte den som förnekar att Jesus är Kristus?
Den är antikrist som förnekar Fadern och Sonen. Var och en som förnekar Sonen har inte heller Fadern.
Den som bekänner Sonen har också Fadern.

Jehovas har mer gemensamt med Islam än Kristendomen när det gäller Jesus.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2022-01-25 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in