2021-02-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Norge börja bli som finnarna, extremt Napoleonkomplex gentemot Sverige.

Men ponera att du är den som varit bokstavligt talat oslagbar, i skidskytte vill säga och detta under de senaste säsongerna. Så kommer en säsong där du visar dig mänsklig plötsligt. Jag tror personligen att Johannes inte varit beredd på detta, två gånger slagen av Sebbe kan ha väckt enorma hjärnspöken hos Boe. Annars hade han inte uttalat sig som han gjorde i norsk media idag. Han hade unnat Sebbe. Men jag personligen ser det som att Johannes Boe känner en rejäl törn i självförtroendet. För oss som inte tål norska framgångar (börjar bli övermättat nu) så hade varit extra skönt om han inte tog hem världscupen denna säsongen. Att han även tappar totalen vill säga. Då är nästa säsong ett vägskäl. Går det åt skogen kan han ge upp sin karriär relativt tidigt. Tror knappast han är den personligheten som fortsätter och kör på om han helt plötsligt slutar vinna lopp.
Citera
2021-02-20, 21:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandevall
Johannes Boe har inte mycket och komma med och tar därför tillfället i akt precis efter dagens stafettguld (Sverige tog som bekant silvret) och hånar Sverige i allehanda media och menar att Samuelsson tagit i så att det stänker om det bara för att han firat sitt silver med guld. Tar tillfället i akt och ge ett rejält tjuvnyp helt enkelt. Men luktar det inte lite konstigt?

Ja det luktar förbannat konstigt att du låter medierna leda dig som en blind höna och peka ut småsaker som de förstorar. Det är för övrigt Tarjei Bø som de refererar till, inte JT som du tycks tro.

Du är fan mer patetisk än skvallermedia.

Jag kan dessutom hålla med om att det var pinsamt när SS kommer in med världens minsta och mest luggslitna flagga på ett publikfritt område.
Citera
2021-02-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det luktar förbannat konstigt att du låter medierna leda dig som en blind höna och peka ut småsaker som de förstorar. Det är för övrigt Tarjei Bø som de refererar till, inte JT som du tycks tro.

Jag kan dessutom hålla med om att det var pinsamt när SS kommer in med världens minsta och mest luggslitna flagga på ett publikfritt område.
Hahaha, det här förändrar ju hela tråden. Tarjei är ju känd för att stå i skuggan, så är ju inte konstigt om han skulle visa upp sig som Napoleon.
Citera
2021-02-20, 21:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Hahaha, det här förändrar ju hela tråden. Tarjei är ju känd för att stå i skuggan, så är ju inte konstigt om han skulle visa upp sig som Napoleon.

Tarjei Bø har alltid varit lite spelevink, ungefär som Emil Hegle Svendsen var, och lallarmedia plockar ju gärna små skitsaker som de lyckats höra skämtats fram. En småironisk kommentar i steget förstorar de upp till ett hån som personer med autistiska drag inte förstår att tolka på rätt sätt när de läser skräpartiklarna.

Den här tråden är stor humor.
Citera
2021-02-20, 21:23
Medlem
Oberschinns avatar
Citat:

Pinsamt och patetiskt eller ej, nog var det JT som uttalade sig.
I alla fall enligt SVT:
https://www.svt.se/sport/skidskytte/bo-om-samuelssons-firande-lite-i-overkant
Citera
2021-02-20, 21:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberschinn
I alla fall enligt SVT:

Det var svensk media som gick runt och sökte. Här en annan artikel med brodern:

Sedan har de ju rätt. Ingen annan har hittills viftat med flaggan och för något annat än ett guld, nej...
Citera
2021-02-20, 21:31
Medlem
Citat:
Det var svensk media som gick runt och sökte. Här en annan artikel med brodern:

Sedan har de ju rätt. Ingen annan har hittills viftat med flaggan och för något annat än ett guld, nej...

https://www.svtplay.se/vinterstudion

Spola till 06.37.17 på ovanstående klipp från dagens herrstafett. Jag har all världens förståelse för OM, notera OM Johannes Boe har bendarr inför att möta Sebbe på sista stå (inkluderat upplopp). Den bestämdheten har iallafall inte jag sett på Boe på väldigt väldigt länge bör tilläggas. Sebbe har överhanden mellan de två och det är exakt det som gör extra ont i Boe. Varför han ser till att pika Sebbe extra hårt idag.
Senast redigerad av Sandevall 2021-02-20 kl. 21:54.
Citera
2021-02-20, 21:34
Medlem
Citat:

Förresten, det var inte mycket patriot om din kommentar. Du kanske har Johannes Boe affischer prydda runt om i pojkrummet där hemma? Märkligt att du trycker ner Sebbes firande inte minst efter hans bedrift idag som verkligen gav skäl för firande, oavsett i hur stor omfattning det nu handlade om.

Jag tycker det finns fog för att avhandla ämnet, man kan även se en viss frustration i Johannes speciellt i ett mästerskap där han överhuvudtaget inte lyckats nå något individuellt. Alla framgångar är i lag. Mot bakgrund av det faktumet är det inte svårt att tyda en viss frustration hos norrmannen.
Citera
2021-02-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oberschinn
I alla fall enligt SVT:

Det var absolut JT som uttalade sig och det bokstavligen till olika medier. Det gör väl ont i folks ögon att se Sebastian vara självgod och visa upp den svenska flaggan för omvärlden. Mellanmjölksjantefolket med skygglappar tycker ju det där är till överdrift. Sebastian ska gott sitta i ett hörn och fira lite lätt och krystat, speciellt efter 19 sekunder på sista stå. Allt annat är ju otroligt osvenskt och veva med svenska flaggan, ånej, då kan vi ses som nationalistiska och det ska vi ju inte göra. Det är ju rentav fult att vara stolt svensk dessa tider.
Citera
2021-02-20, 21:39
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Sebbe förtjänar iofs att bli hånad för flaggan. Kommer man in som 2:a tar man inte en flagga. Jag skämdes så mycket så jag stängde av TV:N.
Citera
2021-02-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Norge börja bli som finnarna, extremt Napoleonkomplex gentemot Sverige.

Det tror jag inte, men tror absolut att norska herrarna har börjat få mer respekt än tidigare för Sverige inte minst för Samuelsson.
Citera
2021-02-20, 22:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Finns en poäng. Ska man vara bäst ska man givetvis inte fira med flagga för ett silver. Det skulle ju aldrig Norge göra. Så ska Sverige ta den sista biten upp till den riktiga eliten så får det vara slut med sådant. Tar inte bort det faktum att det var rejält bra åkt av Sebbe och silver är fint. Men man får fira det lite mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in