2020-07-24, 01:53
Medlem
Jag vet att många här har fantasier om ett etniskt Sverige fri från mångkulturen. Kanske går det att ändra en grundlag som kastar bort alla invandrare, kanske går det att montera bort Migrationsverket. Detta är något vi drömmer om för att kunna hantera situationen. Jag skulle vilja kalla det en defensmekanism där man låtsas ha hopp. Men om man ser till hur systemet egentligen fungerar så förstår man att detta aldrig kommer att ske. Agendan är satt och mångkulturen är här för att stanna. Själv är man en av de få som faktiskt har kommit att förstå detta, det är deprimerande men ju mer man försöker inbilla sig någonting som aldrig kommer att hända ju mer blir man olycklig.

Häromdagen så bläddrade jag i expressen och såg en annons om husrenovering. I annonsen så var det 2 araber (en man och ett barn) samt en svensk kvinna som en familj. Media försöker normalisera mångkulturen genom annonser etc. Även utomhus vid busstationer eller annonser om gym. Är det kanske för att invandrare ska känna sig inkluderade?

Själv känns det som att jag börjat acceptera läget. Jag blir inte så arg längre när jag ser en invandrare utan jag tänker ingenting. Självklart blir man förbannad när man går förbi dessa kaosblattar men annars så känner jag mig ganska så apatisk.

Någon mer som känner så? Ska man acceptera det eller vad gör man? Jag försöker tänka mer positivt, inte bry mig om andra människor och inte låta deras närvaro göra mig olycklig. Livet är kort och inte fan ska några jävla invandrare eller media förstöra det för mig.
Citera
2020-07-24, 02:00
Moderator
Psilosophers avatar
Klart som fan man lever med den och anpassar sig, allt annat vore miffo. Men den måste tuktas och späkas!
Citera
2020-07-24, 02:00
Medlem
BewilderedHulders avatar
Kanske. Möjligtvis.

När jag inte är ensam kvinna ute på kvällspromenad på gatorna. Kanske då!
Citera
2020-07-24, 02:13
Avstängd
FriendlyNo1s avatar
Det som många (SDare) inte fattat är att om vi nu ska ha mångkultur så går det åt båda hållen. Jag har accepterat det för länge sedan och jag klagar inte. Min tjej behöver inte ha slöja och jag blir inte förnedringsrånad.
Citera
2020-07-24, 02:22
Bannlyst
Ja när det är möjligt , annars inte . Så länge det inte rör sig om fientliga attityder gentemot den svenska kulturen. Och att de kan språket och följer lagar och seder .. så kan vi nog leva fredligt sida vid sida
Citera
2020-07-24, 03:13
Medlem
Jag har börjat med svarta adidas polyesterbyxor för att inte väcka uppmärksamhet.
Citera
2020-07-24, 03:18
Medlem
Mångkultur är inte bra bara för att det är mångkultur.
Citera
2020-07-24, 04:58
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Mångkultur är inte bra bara för att det är mångkultur.
Precis, Västeuropa har tappat charmen den en gång hade. Nu liknar det mest ett jävla apzoo.

Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Jag har accepterat det för länge sedan och jag klagar inte. Min tjej behöver inte ha slöja och jag blir inte förnedringsrånad.
Bara för att du inte har blivit det ännu så betyder det inte att det skulle kunna hända i morgon.
Citera
2020-07-24, 05:00
Avstängd
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Precis, Västeuropa har tappat charmen den en gång hade. Nu liknar det mest ett jävla apzoo.

Bara för att du inte har blivit det ännu så betyder det inte att det skulle kunna hända i morgon.
Samma mentalitet med kvinnor? Dom kanske är otrogna imorgon?
Citera
2020-07-24, 05:05
Medlem
Det är vi och det är dom...
Citera
2020-07-24, 05:16
Avslutad
Jag som arbetar inom tekniskt yrke, där jag kommer i kontakt med många andra företag, ser ju fler o fler invandrare inom dessa. Med få undantag så ser jag en framtid där kompetens urholkas och en tillbakagång i tekniskt kunnande. Det finns med andra ord ett kompetensglapp. Ser ofta att de hänger med utan att tillföra så mycket. ”Vakna” var det en frustrerad kille som sa åt en häromdan när han inte hjälpte till. I ett annat företag som säkert kostar mycket och håller på med viktig programmering som har deadline. Där var en mer intresserad av sitt viktiga kommande privata prov. Det är ofrånkomligt att den kris som basuneras ut inom skolan sprider sig ut på arbetsplatserna. Så oavsett om man accepterar invandringen eller inte så kommer vår samlade kompetens minska. Eftersom du nu får invandrare i positioner de inte behärskar. De är ofta väldigt osäkra och/eller mer intresserade av sin fritid.
Senast redigerad av lone star 2020-07-24 kl. 05:21.
Citera
2020-07-24, 08:42
Medlem
Olsson2020s avatar
Citat:
Är det dags att acceptera mångkulturen och försöka leva med den?
Kämpa du ideellt för vilka ideal du vill. Helt okej för mig, men jag tänker inte så mycket som ödsla en sekund av mitt liv för sverige och svenskarnas skull. Kommer aldrig hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in