2020-07-23, 21:45
Medlem
Hej!

Har i flera WhatsApp-grupper sett dessa uppgifter nu som verkar riktigt jäkla svåra. Någon som löst någon av dem/vet svaret? Har själv skrivit alla rätt på FRT (inträdesprov till Mensa Sverige) och kan säga att dessa är tuffare.

https://ibb.co/ZVRBrSv

Så grejar ni de här kommer ni nog klara Mensas inträdesprov galant.

Mvh,
KH
Citera
2020-07-23, 21:53
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehacker
Hej!

Har i flera WhatsApp-grupper sett dessa uppgifter nu som verkar riktigt jäkla svåra. Någon som löst någon av dem/vet svaret? Har själv skrivit alla rätt på FRT (inträdesprov till Mensa Sverige) och kan säga att dessa är tuffare.

Mvh,
KH

dcabbf
Citera
2020-07-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
dcabbf

Haha, har du någon bra förklaring till svaren? Många som verkar gissa men ingen som verkar kunna sätta ord på logiken!
Citera
2020-07-23, 22:03
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Haha, har du någon bra förklaring till svaren? Många som verkar gissa men ingen som verkar kunna sätta ord på logiken!

Ja, det finns inga logiska mönster, därför spelar det ingen roll vad du svarar. Det är någon som har haft tråkigt som setat i sin källare med photoshop och gjort dom bara för att jävlas med folk. Tog 3 minuter att förstå vad det handlar om. Jag har 162 i IQ och om inte jag kan hitta mönstren så kan ingen.
Citera
2020-07-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja, det finns inga logiska mönster, därför spelar det ingen roll vad du svarar. Det är någon som har haft tråkigt som setat i sin källare med photoshop och gjort dom bara för att jävlas med folk. Tog 3 minuter att förstå vad det handlar om. Jag har 162 i IQ och om inte jag kan hitta mönstren så kan ingen.

Tyckte också att det var sjukt svårt. Satt fem minuter med ettan och det enda svar jag kan komma på är b. Fast får inte ihop rotationerna.
Citera
2020-07-23, 22:17
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Titta på serierna som rutor med fyra figurer i varje ruta, i vilken du ser mönstret, inte som rader med tre, så blir det tydligare.
Citera
2020-07-23, 22:23
Medlem
Citat:
Hej!

Mvh,
KH
Ska ge den till min dotter, hon blev medlem i mensa som 10-åring eller nått.
Citera
2020-07-23, 22:26
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Finns inget mönster. Gillar dock att det kastas ut tankenötter.
Citera
2020-07-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Titta på serierna som rutor med fyra figurer i varje ruta, i vilken du ser mönstret, inte som rader med tre, så blir det tydligare.

Beskrivningen ger inget tydligt mönster på någon av de sex uppgifterna. Förtydliga gärna något logiskt resonemang om du har nåt på spåret.
Citera
2020-07-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sir.hzzz
Ska ge den till min dotter, hon blev medlem i mensa som 10-åring eller nått.

Kan vara värt det. Verkar inte riktigt finnas någon här heller som kan lösa någon av uppgifterna!
Citera
2020-07-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Finns inget mönster. Gillar dock att det kastas ut tankenötter.

Ska finnas. Det är något vi missar!
Citera
2020-07-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tyckte också att det var sjukt svårt. Satt fem minuter med ettan och det enda svar jag kan komma på är b. Fast får inte ihop rotationerna.

Jag fick alla rätt på Mensa Sveriges inträdesprov som har liknande uppgifter. Får inte heller ihop detta riktigt. Knäcker du denna är du kung!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in