2020-07-23, 02:03
Medlem
Har provat dom flesta medicinerna, allt från SSRI till ADHD mediciner, men det enda som verkligen har fungerat är benzo, men det skrivs ju såklart inte ut. Gäller ju att dom ska kunna tjäna lite pengar! =)
Jag är medveten vad benzo kan göra med en om man inte är försiktig, men jag har tänkt att använda dom endast i medicinskt syfte och max 2 ggr per vecka. Även om det kommer att bli skönt att det hjälper mot ångesten så är fan det skönaste att det hjälper mot mina sensoriska sinnen som är helt åt helvete.

Vilken benzo skulle ni rekommendera av Diazepam/Klonazepam eller Lorazepam? Undviker Alprazolam då det inte känns som ett långsiktigt alternativ och har helt ärligt bara blivit sömnig varje gång jag testat den. Har aldrig provat Lorazepam men halveringstiden på den känns väldigt intressant, tankar om den?

Var så längesen jag tog benzo så kommer inte riktigt ihåg hur man ser ut när man tagit det. Vill kunna ha en normal vardag och vill inte att folk i min omgivning ska se att jag tagit något, är detta möjligt? Eller ser man direkt när någon tagit lugnande? Kommer ju givetvis ta väldigt låga doser så jag inte börjar slöddra eller så.
Överväger även att ta det på natten istället, kanske kan hjälpa???
Citera
2020-07-23, 02:04
Medlem
Unisertits avatar
Ingen är svaret.
Citera
2020-07-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Ingen är svaret.
Varför inte?
Citera
2020-07-23, 02:33
Medlem
KetchupJudes avatar
Ta tag i sitt liv fungerar bäst, benzodiazepinval kommer inte göra någon skillnad om du tänkte använda i lågdosering som du beskriver. Självdisciplinen kommer dock inte fungera och sedan blir det en ond cirkel när du plötsligt behöver högre doser för att fungera och ditt pundarbeteende är i full gång. Då kan det bli aktuellt med mer selektivt val av sort däremot.

Fortsätt gå till psykiatrin och lyft dina problem, skrivs inte benz ut är det för att du inte bedöms vara lämplig för det - inte någon konspirationsteori a lá månlandning direkt.
Citera
2020-07-23, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetchupJude
Ta tag i sitt liv fungerar bäst, benzodiazepinval kommer inte göra någon skillnad om du tänkte använda i lågdosering som du beskriver. Självdisciplinen kommer dock inte fungera och sedan blir det en ond cirkel när du plötsligt behöver högre doser för att fungera och ditt pundarbeteende är i full gång. Då kan det bli aktuellt med mer selektivt val av sort däremot.

Fortsätt gå till psykiatrin och lyft dina problem, skrivs inte benz ut är det för att du inte bedöms vara lämplig för det - inte någon konspirationsteori a lá månlandning direkt.

Otroligt hjärndött inlägg tbh. Orkar inte skriva mer, bara lämna tråden är du snäll.
Citera
2020-07-23, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L84
Har provat dom flesta medicinerna, allt från SSRI till ADHD mediciner, men det enda som verkligen har fungerat är benzo, men det skrivs ju såklart inte ut. Gäller ju att dom ska kunna tjäna lite pengar! =)
Jag är medveten vad benzo kan göra med en om man inte är försiktig, men jag har tänkt att använda dom endast i medicinskt syfte och max 2 ggr per vecka. Även om det kommer att bli skönt att det hjälper mot ångesten så är fan det skönaste att det hjälper mot mina sensoriska sinnen som är helt åt helvete.

Vilken benzo skulle ni rekommendera av Diazepam/Klonazepam eller Lorazepam? Undviker Alprazolam då det inte känns som ett långsiktigt alternativ och har helt ärligt bara blivit sömnig varje gång jag testat den. Har aldrig provat Lorazepam men halveringstiden på den känns väldigt intressant, tankar om den?

Var så längesen jag tog benzo så kommer inte riktigt ihåg hur man ser ut när man tagit det. Vill kunna ha en normal vardag och vill inte att folk i min omgivning ska se att jag tagit något, är detta möjligt? Eller ser man direkt när någon tagit lugnande? Kommer ju givetvis ta väldigt låga doser så jag inte börjar slöddra eller så.
Överväger även att ta det på natten istället, kanske kan hjälpa???

Min åsikt kan vara invalid... Men Benzo är en jävla skit drog... Ändå gången jag skulle kunna tänka mig använda den är vid panikångest... Aldrig för vanlig ångest eller djup depression. Det ända benzo gör vid vanlig ångest eller depression är att de skjuter upp problemet... Flera gånger har min läkare velat skriva ut benzo till mig, första gången när jag va 15 år.... Jag har prövat en hel del droger i mitt liv... Men benzo va det ända som jag blev rädd för... Jag kände begäret nästan direkt... Hur skönt det va att inte känna något.. Men det va just begäret som gjorde mig rädd.. Och sen dess har jag sätt vänner och bekanta som börjar missbruka det och hur extremt det förändra dem... Finns en andledning till varför folk säger att benzo ger ett hjärta av sten.. Börjar man missbruka det så hade du nästan kunnat ha ihjäl din mor utan att bry dig.... Visst lite extremt men det är en hemsk drog som läkare kastar ut som godis för dom har inte tid till att hjälpa dig...

Jag rekommenderar alla som frågar att aldrig ta benzo om inte de har problem med panikångest attacker.... Den stänger av en del av frontloben, vilket både ansvarar för konsekvens tänk, minnet, motorik osv... Det är extremt beroende framkallande och blir man torsk, så måste man trappa ner, att sluta helt efter ett tungt missbruk kan i extrema fall leda till döden...

Vid depression ( utan brist på serotonin, testosteron... ) Så gå till psykiatriker, kbt, vänner... Piller hjälper bara vid om du har brist av någon viktig komponent.

Jag har haft problem med ångest, depression osv nästan hela livet. Jag mår bra idag, men vid erfarenhet så vet jag att läkare inte har tid att hjälpa dig, inte deras fel, bara så det är.... Men deras första lösning är alltid att skriva ut piller efter 15 minuters möte.
Citera
2020-07-23, 02:53
Medlem
https://www.spectrumnews.org/news/lo...ptoms-in-mice/

Någon som har provat att microdosera Iktorivil?
Citera
2020-07-23, 03:42
Medlem
Jag hade valt klonazepam eller diazepam.

Dessa preparat ger dock hjärnskador, sänker könshormoner, sänker iq. Blir ofta bestående i någon grad var medveten om det. Känner en som tog lorazepam 1 mg i 2 v. Han fick trappa ut det i 2 år och det tog 4 år att bli hyfsat återställd från hjärnskador de orsakar.
Citera
2020-07-23, 03:50
Medlem
boqpods avatar
Vilket syfte vill du uppnå?
Jag tar enbart Stesolid när min smärta gör att jag får begynnande panikångest. I stort sätt alltid i samband med sömn.

Men all medicinering kräver disciplin det och ett tydligt syfte.
Att knapra stesolid lite då och då är inget jag skulle rekommendera.
15 mg Och jag vaknar 12 timmar senare med dreggel i halva ansiktet.
Tar i regel först 5, sen 5 till i värsta fall. Brukar räcka för att kunna somna.
Citera
2020-07-23, 04:12
Medlem
Swediards avatar
Jag skulle lägga min röst på valium.
Citera
2020-07-23, 08:33
Medlem
Olsson2020s avatar
Xanor depot. Iom att det tar lång tid innan den verkar och sitter i hyfsat länge utan att ge hög topp.
Citera
2020-07-23, 10:17
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Stesolid och valium är samma medicin, diazepam. Det är klart den bästa benson på lång sikt. Den har lång halveringstid och är inte lika stark som klonazepam. Inte heller lika vanebildande som andra bensos. Har haft den på samma dos i ca 10 år och fungerar fortfarande bra. Blir jag utan mår jag dåligt ett par dagar men inga ep-anfall eller sjukskrivning.

Diazepam det klara valet om du nu ska ha bensos öht
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in