Citat:
Ursprungligen postat av
VolvoSonett
Det är inte tillåtet för en Polis att bruka övervåld i en icke hotfull situation. Min poäng är att lagen inte tillämpas i fall där poliser missköter sig, de kommer undan med precis allting.
Du har inte en minsta susning om vad "övervåld" och "icke hotfull situation" innebär.....uppenbarligen.
Jag tycker att det t.o.m. är skrämmande att läsa vilka gränsdragningar som ni i "Emmas fanclub" utför.
Att du inte inser att Emma utgjorde en uppenbar "hotfull situation" när hon beordrades att backa och istället gick fram mot polisen samtidigt som hon hade ett aggressivt beteende. Och detta när polisen stod på sina knän och hanterade en frihetsberövad person som låg på backen.
Det finns inte en tillstymmelse av "övervåld" i polisens agerande. Att Emma skrapade ansiktet i backen var helt enkelt ett resultat av att hon vägrade att backa utan istället säg till att hon utgjorde en omedelbar fara för den knästående polisen som var mitt inne i ett ingripande på en person som man hade liggande på marken (som polismannen stod knäböjd vid).
Det var imponerande att se att polisen brukade så lite våld mot Emma när hon genom att vägra polismannens order såg till att skapa en "hotfull situation".
I intervjun så säger Emma att hon skulle "hjälpa" sin frihetsberövade fyllpolare. Med tanke på hennes aggressiva och gapiga beteende så kan man ta för givet att hennes avsikt inte var att tala lugnande med sin frihetsberövade kamrat....typ "simma lugnt Nisse, gör som polisen säger eller så blir det bara värre"......med tanke på Emmas aggressiva beteende och vägran att åtlyda polisens order så är den enda "hjälpen" som jag ser det ett försök att avbryta frihetsberövandet.
Genom polisens snabba agerande så räddande antagligen Emma från att begå ett allvarligt brott?
Emma är en idiot och detsamma gäller hennes fan-club här i tråden.