2020-07-28, 22:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett
Det är väl klart att det inte är! Det är dock reglerat i vilken situation det ska brukas så mycket våld. Det här är rätt uppenbart inte en situation som kräver något våld över huvud taget. Ett dåligt skämt från en berusad yngling och en liten flicka som skriker. Inget av det motiverar våld. Det verkar som flera av er tycker att det är rätt att en liten späd flicka får stryk av en stor stark polis?

Så du bara sväljer raggarnas version rakt av och tror att ingripandet började i samma sekund som videon börjar? För övrigt så är hon ingen "späd flicka", hon är en vuxen myndig kvinna som vägrade ta till sig av polisens instruktion.
Citera
2020-07-29, 01:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan förvärra situationen genom att stå nära polis och skrika. Speciellt om det är en polis som arbeta knästående. En utsatt position.

Ja det är förstås aldrig okej att kompisarna till den gripne agerar så. Det kan komma fram en kniv när som helst så detta är en livsfarlig situation för poliserna. Några rejäla slag med batongen är vad som behövs i sådana här lägen, det inger respekt.
Citera
2020-07-29, 08:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det är inte tillåtet för en Polis att bruka övervåld i en icke hotfull situation. Min poäng är att lagen inte tillämpas i fall där poliser missköter sig, de kommer undan med precis allting.
Du har inte en minsta susning om vad "övervåld" och "icke hotfull situation" innebär.....uppenbarligen.

Jag tycker att det t.o.m. är skrämmande att läsa vilka gränsdragningar som ni i "Emmas fanclub" utför.

Att du inte inser att Emma utgjorde en uppenbar "hotfull situation" när hon beordrades att backa och istället gick fram mot polisen samtidigt som hon hade ett aggressivt beteende. Och detta när polisen stod på sina knän och hanterade en frihetsberövad person som låg på backen.

Det finns inte en tillstymmelse av "övervåld" i polisens agerande. Att Emma skrapade ansiktet i backen var helt enkelt ett resultat av att hon vägrade att backa utan istället säg till att hon utgjorde en omedelbar fara för den knästående polisen som var mitt inne i ett ingripande på en person som man hade liggande på marken (som polismannen stod knäböjd vid).

Det var imponerande att se att polisen brukade så lite våld mot Emma när hon genom att vägra polismannens order såg till att skapa en "hotfull situation".

I intervjun så säger Emma att hon skulle "hjälpa" sin frihetsberövade fyllpolare. Med tanke på hennes aggressiva och gapiga beteende så kan man ta för givet att hennes avsikt inte var att tala lugnande med sin frihetsberövade kamrat....typ "simma lugnt Nisse, gör som polisen säger eller så blir det bara värre"......med tanke på Emmas aggressiva beteende och vägran att åtlyda polisens order så är den enda "hjälpen" som jag ser det ett försök att avbryta frihetsberövandet.

Genom polisens snabba agerande så räddande antagligen Emma från att begå ett allvarligt brott?

Emma är en idiot och detsamma gäller hennes fan-club här i tråden.
Citera
2020-07-29, 18:00
Bannlyst
Citat:
Att du kallar flickan "Sugga" diskvalificerar dig i diskussionen. Människoföraktet lyser igenom

Ja jag föraktar korkat whitetrash som tror att bråka med polis är något som är en jävla rättighet.
Citera
2020-07-29, 21:51
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Ja jag föraktar korkat whitetrash som tror att bråka med polis är något som är en jävla rättighet.

Känner du henne? Jag gör det inte?
Citera
2020-07-29, 21:56
Bannlyst
Citat:
Känner du henne? Jag gör det inte?

Nej, men det hon själv säger att hon gör räcker för att jag skall bilda min uppfattning.
Citera
2020-11-30, 01:13
Medlem
senhackarens avatar
Rasistraggaren kom undan lindrigt. Nästa gång kanske hon åker in ett tag. Det kommer göra henne gott att få sitta med icke-germaner.
Citera
2021-07-02, 11:10
Medlem
Vad heter den polisen som dunkade hennes huvud i marken??? (orkar inte läsa igenom hela tråden för att leta) Har hört från många att han är en sjukt dålig polis som använd övervåld många gånger

Förövrigt blir jag så jävla mörkrädd av alla här som tycker att övervåld är okej.

Emma svarade såhär på dom som skyllde på henne: Polisen ber mig att back och jag backar. De står till och med i utredningen att polisen sträcker sig efter mig för att få tag i mig så jag BACKAR båda gångerna han säger de till mig. Men om det är okej att först knäa mig och sen kasta mig rakt i asfalten så tyck de då men sluta då att lägga dig i för du verkar inte ha något innanför pannan. Förlåt för mitt uttryck men jag förstår mig inte på människor som skriver att man får skylla sig själv och att jag är i vägen för dom. Hade inte den killen legat på backen som dom kastade mig över hade jag inte stått på mina ben idag, jag hade spräckt skallen med den kraften dom tar i med. Lägg ner och gör något vettigare än att sitta här och tro att du vet allting och kan allting

Det var en väldigt bra svar av henne tycker jag. Tänk om hon hade spräckt skallen som hon säger: Tror ni det hade varit kul? Hade ni dödshotat henne? Ni var dessutom inte där så ni vet ingenting och den här polisen som slog ner henne har fått många anmälningar innan har jag hört

Svenskar i ett nötskal
Citera
2021-07-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Vad heter den polisen som dunkade hennes huvud i marken??? (orkar inte läsa igenom hela tråden för att leta) Har hört från många att han är en sjukt dålig polis som använd övervåld många gånger

Förövrigt blir jag så jävla mörkrädd av alla här som tycker att övervåld är okej.

Emma svarade såhär på dom som skyllde på henne: Polisen ber mig att back och jag backar. De står till och med i utredningen att polisen sträcker sig efter mig för att få tag i mig så jag BACKAR båda gångerna han säger de till mig. Men om det är okej att först knäa mig och sen kasta mig rakt i asfalten så tyck de då men sluta då att lägga dig i för du verkar inte ha något innanför pannan. Förlåt för mitt uttryck men jag förstår mig inte på människor som skriver att man får skylla sig själv och att jag är i vägen för dom. Hade inte den killen legat på backen som dom kastade mig över hade jag inte stått på mina ben idag, jag hade spräckt skallen med den kraften dom tar i med. Lägg ner och gör något vettigare än att sitta här och tro att du vet allting och kan allting

Det var en väldigt bra svar av henne tycker jag. Tänk om hon hade spräckt skallen som hon säger: Tror ni det hade varit kul? Hade ni dödshotat henne? Ni var dessutom inte där så ni vet ingenting och den här polisen som slog ner henne har fått många anmälningar innan har jag hört

Svenskar i ett nötskal

Om man ger sig in i en myndighetsutövning skrikandes, bråkandes och gör motstånd så hamnar man i en nödvärnssituation där polisen faktiskt får dra vapen och skjuta skarpt om de behöver. När denna kvinna ger sig in i leken och går på poliser så är det ett brottsligt angrepp och polismannen behöver inte ens ha laga befogenhet för våld utan nödvärnsrätten går in och i stort sätt obegränsad våldsutövning.

Polisens våld var således inte uppenbart oförsvarligt.

Se skillnad på våld genom laga befogenhet (polisman greppar tag i dig för att gripa dig) och våld i nödvärn (GM går på polisen och polisen avvärjer våld genom eget våld).

Att försöka frigöra en vän från polisens myndighetsutövning är just våldsamt motstånd och en nödvärnssituation.
Citera
2021-07-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Att försöka frigöra en vän från polisens myndighetsutövning är just våldsamt motstånd och en nödvärnssituation.
Hon säger ju att hon gjorde som dom sa. Läs texten i svart
Citera
2021-07-02, 14:00
Medlem
Citat:
Nu vill jag minnas att det fanns en film (i färg) som knappast stödde hennes version att hon hade backat undan på polisens uppmaning.
Citera
2021-07-02, 14:13
Medlem
Citat:

Hon traskade över den stora linjen när hon från början bestämde sig för att "frige" sin vän från polisens grip. Där blev det en nödvärnssituation. Att hon backade av att polisen försökte gripa henne är inte att backa undan på order. Så nej, hon gjorde inte som de sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in