Citat:
Ursprungligen postat av
bmbamse
Tillägg: Sen så raljerade jag en aning för att irritera dig, och bevisligen lyckades jag.
Men vad du skrev var: Det tar för mycket tid att ingripa mot stenkastande skithus så det ser bättre ut om man ingriper mot drängfulla skithus, för statistikens skull.
Inte samma ordval, men andemeningen var tydlig.
Nej , jag skrev att man inte hade resurser, plus att det är en säkerhetsaspekt på det hela. Och nej , ingripande poliser skiter i vad som ser bäst ut i statistiken.
Stenkastande blattar= Man ingriper och ser till att dom lagförs med dom medel man har
Drägfullt whitetrash som beter sig skit på stan= Man ingriper och ser till att dom lagförs med dom medel man har( om något brott är aktuellt men det räcker alltså med att dom är fulla och beter sig skithus och gör dom då motstånd vid ingripandet kan det handla om brott).
Men om någon av dessa ovanstående där och då råkar ha ett kraftigt numerärt övertag, och kanske ett rätt stort våldskapital och polisen där och då inte kan få dit förstärkningar på det korta varsel som krävs, då kan dom tvingas vara passiva eller backa, med den lagstiftning vi har.
Det har alltså inget med svensk vs blatte att göra. Det handlar helt om förutsättningarna där och då, på plats.