2020-07-23, 16:33
Medlem
”Jag var chaufför i den ena eftersom jag var nykter”.

Alla andra hade sagt:

”Jag var nykter eftersom jag var chaufför i den ena”
.

Kul att bråk mellan raggare och polis lever kvar. Nostalgiskt.
Citera
2020-07-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför har inte Sverige förbjudit kommunistsymboler då?

Tyvärr. Du verkar vara en svagbegåvad, regimtrogen liten goyboy.
Haha det ska komma från någon som använder ordet "goyboy"....
Du forstår verkligen inte att vi inte är en delstat i USA utan en del av Europa, med en helt egen historia. Som sagt - efter femte klass kommer du fatta.

Du förstår alltså inte varför kommunistiska symboler är tillåtna i Sverige...?
Det kommer du tyvärr inte få lära dig i skolan, inte ens i nian. Fundera på varför socialdemokraterna skickade representanter till DDRs partistämmor - du kanske ser en koppling.
Senast redigerad av martinator 2020-07-23 kl. 17:00.
Citera
2020-07-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George.Floyd
”Jag var chaufför i den ena eftersom jag var nykter”.

Alla andra hade sagt:

”Jag var nykter eftersom jag var chaufför i den ena”
.

Kul att bråk mellan raggare och polis lever kvar. Nostalgiskt.

Jag som nykterist hade faktiskt valt att säga likadant som hon sa, men för en icke-nykterist har du nog rätt i ditt påstående.

Nostalgiskt eller hur! Men fungerar inte i den här världen där alla är så jävla lättkränkta.
Citera
2020-07-23, 17:10
Medlem
Efter att ha kollat på videon kan vi väl alla helt enkelt konstatera att det var nog den sämsta polisen hon tyvärr fick uppleva. Helt ärligt.

Det är tre OV med dragna batonger + en buss med poliser + eventuellt fler som vi inte ser i bild. Polisen står på knä och drar en nacksving på en tjej på 50kg. Hur tänker man där? Noll konsekvenstänk. Att polisen blir stressade i de där situationerna är helt uppenbart. Men såhär är det. När polisen brukar våld för att få en person under kontroll så får de räkna med att bemötas med våld tillbaka. Det är inte svårare än så. Acceptera det. Till alla er jävla White trash som sitter och luktar svett framför datorn och skriver att "Hon borde få skaka galler, hon fick vad hon förtjänade" - vakna upp era jävla incel. Verkligheten är inte hälften så svart som ni målar upp den. Det är inte alla andra det är fel på, det är er.

Detta var ett vidrigt agerande av Polisen och helt klart övervåld. Tvvärr kommer han förmodligen aldrig bli dömd då han har 6-8 kollegor som kan intyga att hon hade en rambokniv som hon viftade med och förmodligen bar en kärnvapenladdning på kroppen. Jävla skam egentligen.
Citera
2020-07-23, 17:12
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Efter att ha kollat på videon kan vi väl alla helt enkelt konstatera att det var nog den sämsta polisen hon tyvärr fick uppleva. Helt ärligt.

Det är tre OV med dragna batonger + en buss med poliser + eventuellt fler som vi inte ser i bild. Polisen står på knä och drar en nacksving på en tjej på 50kg. Hur tänker man där? Noll konsekvenstänk. Att polisen blir stressade i de där situationerna är helt uppenbart. Men såhär är det. När polisen brukar våld för att få en person under kontroll så får de räkna med att bemötas med våld tillbaka. Det är inte svårare än så. Acceptera det. Till alla er jävla White trash som sitter och luktar svett framför datorn och skriver att "Hon borde få skaka galler, hon fick vad hon förtjänade" - vakna upp era jävla incel. Verkligheten är inte hälften så svart som ni målar upp den. Det är inte alla andra det är fel på, det är er.

Detta var ett vidrigt agerande av Polisen och helt klart övervåld. Tvvärr kommer han förmodligen aldrig bli dömd då han har 6-8 kollegor som kan intyga att hon hade en rambokniv som hon viftade med och förmodligen bar en kärnvapenladdning på kroppen. Jävla skam egentligen.
Världen är sååå fruktansvärt orättvis! Lillsubban åkte på en nacksving och hon som egentligen bara ville kolla hur kompisen mådde.
Citera
2020-07-23, 17:21
Medlem
morozzs avatar
Vilken jävla smäll hon kunde ha spräckt skallen och dött.

Varför grep inte ordningsvakterna Polisen?

"Utöver detta får en ordningsvakt bland annat:
Gripa personer som begått brott belagt med fängelse i straffskalan, på bar gärning, flyende fot eller efterlysning för brott enligt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vykGd/emma-fick-hjarnskakning-efter-polissving
Citera
2020-07-23, 17:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz

Gripa personer som begått brott belagt med fängelse i straffskalan, på bar gärning, flyende fot eller efterlysning för brott enligt"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vykGd/emma-fick-hjarnskakning-efter-polissving

För att det inte var något brott förstås.

För övrigt förstår jag inte varför polisen hyllas så mycket för detta, det var ju inte alls så kraftfullt ingripande som Aftonbladet gjorde sken av mest lite knuffar bara.
Citera
2020-07-23, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Trams.
Lite munhugg måste en plit tåla.
Tur för Emma att hon inte hade Downs syndrom, för då hade hon blivit skjuten med 40 skott.

Nej, vi behöver bättre poliser.
Fel folk blir snutar idag.

Med tanke på att Emma är så felnavlad att hon själv säger att hon skulle " hjälpa " en kompis som skulle omhändertas för fylla så verkar det ju annars troligt att hon faktiskt har downs. Hon fattar ju uppenbarligen inte att hon skjuter sig själv i foten.

Noterar att kursettorna från " livets hårda skola" fortfarande kör med snacket att ett ingripande bara handlar om vem man är, och inte vad man gör.
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-07-23 kl. 17:47.
Citera
2020-07-23, 17:40
Bannlyst
Citat:

Därför att poliser har rätt att använda våld, också när en inavlad idiot från någon gudsförgäten håla i Värmland stör deras ingripande.

Och nu har åklagare också konstaterat att inga skäl till åtal finns..." though luck" för den dumma suggan Emma
Citera
2020-07-23, 17:49
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag tycker att det är svårt att se vad som händer i själva klippet. Om hennes utsaga är sann, så har ju polisen gjort fel, eftersom de har använt onödigt mycket våld. Lustigt nog tittade jag idag på ett program om EPA-traktortjejer från Vilhelmina (ganska sevärt, faktiskt) och där sa en av dem ungefär som att "en del klagar på att poliser är dryga, men jag brukar tänka att jag vill behandla dem som jag själv vill bli behandlad, Jag är juste mot dem och de är justa mot mig".
Här verkar det faktiskt som att poliserna har använt övervåld, dock kan jag störa mig rejält på kaxiga ungdomar och unga vuxna som tycker att de kan agera hur som helst mot ordningsmakten.
Citera
2020-07-23, 17:51
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Därför att poliser har rätt att använda våld, också när en inavlad idiot från någon gudsförgäten håla i Värmland stör deras ingripande.

Och nu har åklagare också konstaterat att inga skäl till åtal finns..." though luck" för den dumma suggan Emma
Poliser kan åtalas för misshandel och det är fängelsestraff på det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/poliser-atalas-for-misshandel-och-tjanstefel

Är felet på Emm*, att hon är inavlad? I så fall är väl halva Sverige inavlat?
Hon är ju i alla fall vit och blond.

Ser ut som att hennes huvud slår i benet på den som ligger ner, annars hade nog skallbenet knäckts.

Och nu har åklagare också konstaterat att inga skäl till åtal finns

Det brukar bli så.
Citera
2020-07-23, 17:54
Bannlyst
Citat:
Poliser kan åtalas för misshandel och det är fängelsestraff på det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/poliser-atalas-for-misshandel-och-tjanstefel

Är felet på Emm*, att hon är inavlad? I så fall är väl halva Sverige inavlat?
Hon är ju i alla fall vit och blond.

Ser ut som att hennes huvud slår i benet på den som ligger ner, annars hade nog skallbenet knäckts.

Och nu har åklagare också konstaterat att inga skäl till åtal finns

Det brukar bli så.

Ja men uppenbarligen inte i det här fallet, och ordningsvakten kunde nog se ännu tydligare än vad som framgår på filmen att den rabiata och korkade suggan störde ingripandet, utgjorde hot och var en direkt ordningsstörning.

Det är inte misshandel att ingripa mot ett sådant störelsemoment i arbetet, att idioten sen råkar slå sig, ja våldsanvändning är ingen exakt vetenskap, det är därför " shit happends". Det begriper alla som varit med om något våldsammare än kuddkrigen på lekis.

Faktum kvarstår att om suggan inte stört ingripandet, då hade detta inte hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in