Citat:
Ursprungligen postat av
UniversalRace
När flyttade hon ut?
När kom ni överens om att du skulle bo kvar?
När skrev hon uppsägningen till hyresvärden?
Uppsägningen till hyresvärden handlar väl bara om att hon vill komma bort från det solidariska betalningsansvaret?
Vad sa ni till varandra när ni kom överens om att du skulle bo kvar? Diskuterade ni något om uppsägningstid gentemot varandra? Bad du om att få hennes nycklar?
Hon flyttade ut egentligen i april och har ej betalat hyran sen dess, inte heller resterande betalningar så som bredband och annat som står i hennes namn tillsammans med mig.
Vi kom överens om att jag skulle bo kvar 17/6 då vi skrev på papper att hon låter mig få lägenheten själv och i det avtalet står det ”jag är medveten om att jag har tre månaders uppsägningstid ” vilket hon tecknat under.
Eftersom det förekommit både våld och annat i förhållandet gav hon nycklarna till mig frivilligt i handen och beslutade att hon skulle åka tillbaka till sina föräldrar. Jag har sms där hon själv skriver att hon ska betala för sig dessa tre månader då hon inte kan komma undan med det och senare har jag sms där hon vägrar betala. Vi kom inte överens om att hon skulle inte betala utan jag förutsätter att dessa tre månader gäller precis som vanligt när man går ur ett kontrakt